Audi A8 4.2TDI 2006. Finputsning med originalstyling och retrofits.

Hilden
11 november 2010 · 178 Inlägg

AlexSRT8 skrev:
f-n vad duktig du är söl!

Haha cp...tänkte väl att du skulle hitta hit o trolla lol

Rock-Star, Powe_R m fl: Tackar! Får väl hoppas jag fortsätter hitta kul prylar så jag håller tråden vid liv big_smile

Audi RS5 (2011)
Hilden
20 november 2010 · 178 Inlägg

Ja då var inredningen tillstukad lite bättre. Började imorse att riva i mittkonsolen. Plockade bort lister od precis som när jag satte dit de svarta så det var smidigt. Sen insåg jag att skiten satt fast bakom ngn panel i fotutrymmet så jag fick droppa knäpanelen och handskfacket, CD växlaren och AMIn, sen satt luftkanaler och en massa annat skit fast i konsolen...Så här vart det efter ett par timmar, ett par hundra svordomar och en hink full med borttagna skruv:
yikes
http://public.blu.livefilestore.com/y1pQYu-aqpSHbIPpGTEYc1gNZ0i8fE6gXuf9haDnNVO0qZjaJrOMqDPBpBOsJ1ElMSHE0N36LKp94z6BfbviZvb3A/konsol.jpg?psid=1

Men det gick ju vägen till slut. Armstödet vart lite trevligare med än det gamla.
http://public.blu.livefilestore.com/y1pw8OLDMLfZpqCfVBqGe1p18guStLAUGwfhmktqHcOTUlKu8Yzrx7PF1g8uSWVnAZaEEP9kgS4_-zmG9joPfiwyQ/konsol%20klar.jpg?psid=1

http://public.blu.livefilestore.com/y1p1XtcAtyPeZQDMK1YudGH6q84XTVHVcEDVmkW3GXfS4MNdwFMW7CUzIH5AdDtkBwbqoY6UIrw31fKuEGM6zzPNQ/konsol%20klar1.jpg?psid=1


Har inget direkt nytt jag väntar på men förhoppningsvis blir det nya dörrpaneler beställda till veckan. Kanske även S8 pedaler i rostfritt och växelpaddlar i aluminium.

Senast redigerat av Hilden (20 november 2010)

Audi RS5 (2011)
Rock-Star
24 november 2010 · 2 982 Inlägg

impressive!
dock kostsamt!

BOLIN_
24 november 2010 · 2 763 Inlägg

Grymt bra arbete du gör!! Lycka till i framtiden med bilen! smile

Volvo - For Life
RinorGDI
24 november 2010 · 338 Inlägg

de  ser rikigt bra ut....hoppas allt går enligt planerna och de ser ut att sluta väll

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
Hilden
24 november 2010 · 178 Inlägg

Tack ska ni ha! Ärligt talat är det mesta inte spec kostsamt heller så länge man trålar rätt på prylarna på internet. Visst börjar man lägga ihop allt så är det lite kulor men knappast dyrare än att hotta en A3 eller V70 så länge man köper bättre beg. Men uppsättningen keramiska bromsar för 75 lök fick vara haha...

Har börjat kika på trimning med så vi får se om man kan närma sig 400 till vårkanten tongue

Härnäst dörrsidor!

Audi RS5 (2011)
IT
24 november 2010 · 75 Inlägg

Hilden skrev:
Tack ska ni ha! Ärligt talat är det mesta inte spec kostsamt heller så länge man trålar rätt på prylarna på internet. Visst börjar man lägga ihop allt så är det lite kulor men knappast dyrare än att hotta en A3 eller V70 så länge man köper bättre beg. Men uppsättningen keramiska bromsar för 75 lök fick vara haha...

Har börjat kika på trimning med så vi får se om man kan närma sig 400 till vårkanten tongue

Härnäst dörrsidor!

Du menar att bromsarna får vänta till senare....  tongue
Riktigt snygg bil du fixat

krillelille
5 december 2010 · 7 Inlägg

Hej på dig krille här !
läste om din öppning av webasto menyn med hjälp av diagnostik verktyget. hur gick du tillväga och har du kvar länken samt vilken styrboxs ändrade du i m.v.h Chrille
roll

krillelille
6 december 2010 · 7 Inlägg

Hilden skrev:
Webasto datormod:
Diagnostikverktyg är guld värt. Surfade runt på ett forum och hittade en tråd om dieselvärmare. Tydligen kommer alla större Audidieslar med tillsatsvärmare från fabrik. Skillnaden mot optionen man betalar en massa extra för är att den kommer med fjäko och ngn slags blockeringsventil som tydligen ska göra att kupen blir varm snabbare.

Vad ngn skrev i tråden var att man kan aktivera en timermeny för värmaren så man åtminstone kan köra igång den på förutbestämd tid även om man inte kan fjärrstyra den. Så jag kopplade upp mig mot bilen med datorn, ändrade en siffra i en styrenhet och vips var den där. Har inte haft tillfälle att prova hur varmt det kan bli i bästa fall men den tuggar åtminstone igång värmaren och ACn på tiden jag ställde in

http://public.blu.livefilestore.com/y1p … jpg?psid=1

vill också ha värmare i vinter, har webasto  men dock ingen tids styrning e tydligen en dold meny. hur gjorde du för att få upp din? vad gick du in på och vilken siffra ändrade du i styrboxen tacksam för svar från en frusen fjäråsbo.

Senast redigerat av krillelille (6 december 2010)

Hilden
6 december 2010 · 178 Inlägg

Har inte provkört den så mycket men på 30min inställningen kan jag ärligt talat inte säga att det gjorde ngn skillnad men ska testa med lite längre tid under veckan.

Jag använder RossTechs programvara som kallas Vag Com eller VCDS. Tror dom flesta fristående verkstäderna har det också om du inte orkar köpa det själv. Har inte beskrivningen på jobbdatorn som jag sitter på just nu men det är styrenheten som heter HVAC (tror det är styrenhet 8 om jag inte minns fel) och lägg till siffran 2 till kodningen. Spara och sen är det klart. Det tar på sin höjd 5min så åker du förbi ngn mek och ger honom en påse bullar eller ett 6pack borde han fixa det.

Kupen däremot blir nog aldrig riktigt varm så länge du inte monterar in den där ventilen som kommer med den "riktiga" fabriksoptionen

Audi RS5 (2011)
krillelille
6 december 2010 · 7 Inlägg

Hilden skrev:
Har inte provkört den så mycket men på 30min inställningen kan jag ärligt talat inte säga att det gjorde ngn skillnad men ska testa med lite längre tid under veckan.

Jag använder RossTechs programvara som kallas Vag Com eller VCDS. Tror dom flesta fristående verkstäderna har det också om du inte orkar köpa det själv. Har inte beskrivningen på jobbdatorn som jag sitter på just nu men det är styrenheten som heter HVAC (tror det är styrenhet 8 om jag inte minns fel) och lägg till siffran 2 till kodningen. Spara och sen är det klart. Det tar på sin höjd 5min så åker du förbi ngn mek och ger honom en påse bullar eller ett 6pack borde han fixa det.

Kupen däremot blir nog aldrig riktigt varm så länge du inte monterar in den där ventilen som kommer med den "riktiga" fabriksoptionen

Tack snälla ska kolla detta och se om man kan fixa detta under veckan, hör av mig efter utfört uppdrag skall även kolla ventilen då ha det gött m.v.h chrille

krillelille
7 december 2010 · 7 Inlägg

har lite funderingar på om det kan vara samma sak med stolarna, har ju värme i dom men undrar om det kan vara en kod för kyla i stolarna också.........måste kolla detta ,ha det gött mvh chrille

Hilden
8 december 2010 · 178 Inlägg

Nej då måste du ha det perforerade lädret och den lilla stolfläktsknappen snett nedanför ACvredet. Se bilden på mittkonsolen högre upp på sidan.

Audi RS5 (2011)
krillelille
8 december 2010 · 7 Inlägg

ok  den saknar jag tack för tipset ha det bäst m.v.h chrille

Hilden
13 december 2010 · 178 Inlägg

Dags för lite nyheter

Fick ett par paket med dörrsidor från Litauen så jag rev isär dom, gjorde rent handtagen o gav dom lite skokräm så dom blir mjuka o fina wink Känns så j-a mycket värdare med läder.

http://fkvgrq.blu.livefilestore.com/y1p8HS937j2ZpjwL3CnjONH6m5VGNmOC1ZoS9Vv-nuXJ0hf8hUIV_GGBW3UzGPCmTm96-g6jwncq78P8JHnB8zQZwVKv1MU6rrG/handtag1.JPG?psid=1


Fick baklyset med så nu behöver jag hitta de 3 felande lysena på ngt sätt. Gärna utan att hosta 5 lök för nya  hmm

http://fkvgrq.blu.livefilestore.com/y1p9cI_8PWjYoKVp1qzh2Vi9M7i1UAUe6HRkQY2yyuf4fz_mC8iN3DaPC1Ze6YHRr-hPc8C5PO1tjbFXwcfrh0OrBzU2SPF8DtY/baklyse.JPG?psid=1

Börjar smått se ut som en bilskrot hemma nu så det blir nog en ebaydag till helgen få se om man kan bli av med ngt.....

Audi RS5 (2011)
Rock-Star
14 december 2010 · 2 982 Inlägg

men smäll på grejerna nu och fota!!!

Hilden
14 december 2010 · 178 Inlägg

Hahaha vaffan jag har ju så rackligt garage så jag knappt kan öppna dörrarna utan att det slår i väggarna och ute är det ju 80 grader kallt o snöstorm... + det förbannade jobbet man kastar bort dagarna på...men det kanske funkar till helgen

Audi RS5 (2011)
Winner
14 december 2010 · 105 Inlägg

Riktigt jävla nice bil, och den har ju blivit bra mycket snyggare nu! smile
Är och har alltid gillat Audi och vw å din A8 är nog en av dom snyggare wink
Gillar dom små detaljerna som sen får bilen till att få en ny skepnad,, Gillar när allt inte syns på en gång.

nu är ja bra sugen på att börja sånthär pill på min bil och ändra massa härliga detaljer!

mvh

www.GrenhageFoto.se
Over and out
Erik
Volkswagen Golf GL 2.0 16V "Build in Mint Condition" (1982)
Hilden
14 december 2010 · 178 Inlägg

Haha tackar! Ja det är bara å köra. Ebay är nerlusat med prylar till Golfen så du har ingen ursäkt tongue

Audi RS5 (2011)
krillelille
28 december 2010 · 7 Inlägg

tjenare krille här ! var och kodade in menyn på webaston, fick upp en ny display. startade webaston den gick igång ett tag sedan la den av tror det var dålig spänning  i så jag bytte batteri i bilen men dom kodade inte in det batteriet har suttit i i ett dygn nu och det e nere på 50% redan, och nu startar inte timern till webaston vad kan felet vara e det kodningen tro ? känner inte bilen av batteriet tro skumt värre har du något tips blir galen på bil skrället A( 4,0 tdi 2004 m.v.h chrille

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang