Men om alla hostar upp en liten slant i "inträde" typ 50:- så borde de ju finnas utrymme för ett tillstånd och att en del går till de eldsjälar som arrangerar sådant här? 50:- är vad vissa lägger på redbull eller annat onödigt per dag, bara ett exempel! de är ju trots allt en tillställning som är värd en liten slant, eller? jag ser de som såhär, billigare med en liten slant (50:- var nått jag drog till med..) än att åka på flygande bes o parkeringsböter! har jag rätt eller fel? problemet är väl att nån måste ligga ute med 1200:- innan träffen sker?
Jag hade lätt kunnat göra det .. men personen måste ju gå in med ett ansvar för alla på träffen, och tyvärr finns en "felmarrginal" med typ ett par procent av folk som burnar mitt bland folk, och en hel del som skräpar ner osv.. och det är inte kul att ta ansvar för en 500pers och städa efter alla.
Pekka och jag gjorde det några gånger förra året. Å det är inte kul kan jag garantera!
Jag hade velat ha ett samarbete med polisen. Några trevliga blåa prickar som bara går omkring och upprätthåller ordningen, men ingen mer. Väldigt enkelt!
Inte tvåhundraelva gröna aspiranter som letar efter fel som inte finns.
Men det är en vettig idé! Det är bara det att vi/ni/vem som inte hinner med detta i dagsläget.
Den idén SKA utforskas, till att omfatta frivilligt pyntande. Men som Jill säger, det är lite runtomkring och som ska diskuteras. Det är t.ex. 10-talet fulla underåriga var fredag när det är fint väder. Vem tar ansvar för dessa individer?
Man kanske kan friskriva sig från vissa delar (enligt en polis jag talat med när vi diskuterade tillstånd) men det är lite luddigt fortfarande.
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Några tior var och problemet med pengarna är inga problem då tror jag heller med tanke på nästan 1300 medlemmar på facebook så tror jag säkert många betalar det. Men frågan är hur vi gör nu :-) någon får ta ansvar som sagt för det Ronny skrev om. Självklart ger vi inte upp träffarna med den trevliga stämning vi har :-)
Personligen tror jag ni kommer tappa många bilar/besökare på att ta betalt. Ni vet liksom jag att det ibland under sommaren bara kommer 20-30 bilar, och skulle dessa få betala inträde så tror jag personligen att många av dessa inte kommer.
Det är fortfarande en offentlig plats, de kan ej stoppa bilar som kommer dit av ren fri vilja, precis som MrJAM skrev tidigare. "Det är fortfarande inte olagligt att träffas pga. det gemensamma intresset. Att det kanske råkar vara samma plats, samma tid och samma folk må vara en underlig slump."
Personligen tror jag ni kommer tappa många bilar/besökare på att ta betalt. Ni vet liksom jag att det ibland under sommaren bara kommer 20-30 bilar, och skulle dessa få betala inträde så tror jag personligen att många av dessa inte kommer.
Det är fortfarande en offentlig plats, de kan ej stoppa bilar som kommer dit av ren fri vilja, precis som MrJAM skrev tidigare. "Det är fortfarande inte olagligt att träffas pga. det gemensamma intresset. Att det kanske råkar vara samma plats, samma tid och samma folk må vara en underlig slump."
mvh.
Besökarna ska inte behöva betala något. Men dom som frivilligt vill ge en slant är ju välkommet om vi väljer att gå den vägen. Vill Polisen inte samarbeta så kör vi bara på som innan... då får dom skylla sig själva anser jag.
Personligen tror jag ni kommer tappa många bilar/besökare på att ta betalt.
Sant. Min helt egna bestämda tanke är dock att detta ska vara på ren och skär frivillig basis. Det är itne direkt en välplanerad eftersom det ännu inte varit ens på tapeten.
Ja, det är väl lika nytt som när det skrevs här ett par poster upp.
För tidigt att planera det där nu, bara alla vägar är öppna. Hur det löser en träff med 20 besökare låter jag vara osagt. Man kan ha en uppfattning om att det inte fungerar som du skriver dock.
Edit: Långsam. Ja, som Jill säger så är det indirekt inte vi som berörs, per ce. Andreas och Jill kan sluta prata med polisen och streetracers. Andreas kan fixa "reklam" ändå. Jag... Ja, jag behöver ju inte ringa varesig polis eller kommun.
Det är mer tråkigt och irriterande än ett totalt haveri.
Senast redigerat av MrJAM (3 april 2011)
mvh.
Tror att om man är genuint intresserad av bilträffar så e inte ett par tior så jobbigt o lägga, kan ju expandera tanken att ta betalt och kanske dela ut lite priser på träffen för överbliven vinst som ett led i att locka snyggare o fetare bilar? som i sin tur genererar fler deltagare och besökare. den ekvationen går docjk inte ihop vid 30 deltagare!
Grejen är ju den också att det är mer än ett par företag som gillar besökare till Ystad. Så det kanske inte är helt omöjligt att skapa ett samarbete med företagsfloran i byn...
Ni Ystadbor som känner folk, som känner folk, som har en katt vars mor såldes av en kusin till nån med den där gröna EPA'n, ja just den ja precis... som dessutom jobbar i eller äger en butik i Ystad kan ju plantera ett frö i all välmening.
Men egentligen nog om detta. Tanken var mest att folk ska känna till detta eftersom vi tidigare gått ut och sagt att tillstånd finns. Det har det, men inte nu längre.
Senast redigerat av MrJAM (3 april 2011)
Grejen är ju den också att det är mer än ett par företag som gillar besökare till Ystad. Så det kanske inte är helt omöjligt att skapa ett samarbete med företagsfloran i byn...
Ni Ystadbor som känner folk, som känner folk, som har en katt vars mor såldes av en kusin till nån med den där gröna EPA'n, ja just den ja precis... som dessutom jobbar i eller äger en butik i Ystad kan ju plantera ett frö i all välmening.
Men egentligen nog om detta. Tanken var mest att folk ska känna till detta eftersom vi tidigare gått ut och sagt att tillstånd finns. Det har det, men inte nu längre.
Mc.Donalds här i Ystad uppskattar uppslutningen efter träffarna. Så där är ett företag som vill ha oss kvar, garanterat!