3236
Sök

Projekt Pontiac Lemans "LTO" 67a cab, modern Corvette LT1 V8 och låda

Jag tycker verkligen om jänkare så de ska bli kul och få till sin "drömbil", meningen är att få körbarhet, prestanda och modernare bränsleekonomi tillsammans med rätt ljud och klipp. Därtill förhoppningsvis bättre... Visa mer

V8 de bästa som finns!
275 198 Visningar
Uppdaterades senast 6 december 2021
163 Inlägg
14 juli 2011
Ser ut som ett stort svårlöst pussel, men visst e det imponerande så mycke delar som ska in i lådan och sen lira tillsammans. Hoppas du på att få ihop den så du får köra nått i sommar?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Turbo_ride skrev:
Ser ut som ett stort svårlöst pussel, men visst e det imponerande så mycke delar som ska in i lådan och sen lira tillsammans. Hoppas du på att få ihop den så du får köra nått i sommar?

Förhoppningsvis är det klart imorrnkväll om de flyter på bra smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Fredde gjorde en hjälteinsats igårkväll/natt och monterade ihop lådan, drog om en kabel från lådan så den kopplas in bredvid databoxen istället, sen blev lagret till ett av remhjulen bytt, ny motorolja igen och sen hanns de med en snabbfix av vindrutetorkaren.
En stor eloge till Fredrik Holmberg på Sundsvalls bil och transmission, kanonbra jobbat! smile

Har kört bilen nu, den växlar som en dröm vid lugn körning och hårt när man trycker på. Imorn är de bilträff och cruising, känns som jag kommer åka lite bil wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
15 juli 2011
Niklasw skrev:
Fredde gjorde en hjälteinsats igårkväll/natt och monterade ihop lådan, drog om en kabel från lådan så den kopplas in bredvid databoxen istället, sen blev lagret till ett av remhjulen bytt, ny motorolja igen och sen hanns de med en snabbfix av vindrutetorkaren.
En stor eloge till Fredrik Holmberg på Sundsvalls bil och transmission, kanonbra jobbat! smile

Har kört bilen nu, den växlar som en dröm vid lugn körning och hårt när man trycker på. Imorn är de bilträff och cruising, känns som jag kommer åka lite bil ;)

Vart ska du då? Ramsele eller?

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Niklasw skrev:

Har kört bilen nu, den växlar som en dröm vid lugn körning och hårt när man trycker på. Imorn är de bilträff och cruising, känns som jag kommer åka lite bil ;)

De är ju stor träff och cruising i Sundsvall idag smile  classic car festival

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
16 juli 2011
Niklasw skrev:
_night_stalker_ skrev:
Niklasw skrev:

De är ju stor träff och cruising i Sundsvall idag smile  classic car festival

jo, såg de. nått klent försök till å försöka bli e nytt rättvik verkar de som. i all info så va rättvik typ med en gång per mening. Känns som dom mest försöker rida på de namndet..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Man åkte på ett par bakslag nu igen, dels la fläktstyrningen av, fattar inte varför. Reläerna fungerar, tempsensorn är bytt och fläktarna fungerar med direktström. Troligen kontakten med boxen som glappar. Kommer byta till separat fläktstyrning till hösten, kopplade in dom på knapp nu.
Sen la även ena fönstermekanismen av men en ny är påväg men hinner inte få den innan rättvik,  fick dock tag i en från en 68 sen svetsa vi drevkoppen från den på gamla mekanismen smile

Ikväll blir de masinpolering.
Senast redigerat av Niklasw (26 juli 2011)

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Eftersom man är född med otur så går de oftast igen i de bilar man har.. tongue

De blev en vecka i rättvik och ca 100mils körning totalt under veckan, tycker dock att den började ticka allt för mycket för att de skulle vara kul att köra den härhemma så nu blir de 16 nya rulllyftare från Comp cams.
Sen låter multiremmen som en nybörjare på fiol, gnisslar som fasen, verkar svårlöst =/

Skjuter upp repotaget i bilsport classic tills nästa år, får hoppas allt lirar bättre så man kan vara nöjd roll Dessutom kan man ju visa den strajpad, med angeleyes och modern retro stereo.

Nya lyftarna från Comp cams  beställda från Usa.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-0de16a3432fc5c5e0672ffb82ff3cad6.jpg

1 080 Inlägg
17 augusti 2011
Oflyt, men blir ju roligare att visa upp bilen när den är färdig smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

693 Inlägg
18 augusti 2011
Otur men du har en redigt läcker Pontiac!! Har du nån webadress till försäljare i Sverige utav retrostereo jag kan ha till min T-Bird??

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Streetfreak skrev:
Otur men du har en redigt läcker Pontiac!! Har du nån webadress till försäljare i Sverige utav retrostereo jag kan ha till min T-Bird??

Ska du köpa i sverige så vet jag att www.dnbilradio.se har, de visade grejerna på classic car week och de verkade schysst.

693 Inlägg
18 augusti 2011
Tackar!! Var nog dom jag såg på Wheels & Wings i varberg

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Jag tänkte de var dags och åtminstone fota bilen nån gång i år annat än när den står på en lyft för de är något som är fel roll  Jag tog en kvällstur så här är några bilder från den. smile

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/153576/large_153576-2471513.jpg

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/153576/large_153576-2475131.jpg

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/153576/large_153576-2475091.jpg
Senast redigerat av Niklasw (30 augusti 2011)

1 080 Inlägg
24 augusti 2011
Snygg bil och snygga bilder tar du ju (Y)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
pontiacen skrev:
Snygg bil och snygga bilder tar du ju (Y)

Tackar! Roligt nån tycker de smile

Nya lyftarna kom idag från Usa men de ligger nog ett par veckor fram innan de blir byte av dom.

33 Inlägg
31 augusti 2011
Jisses, jag trodde först att det var några reklambilder du snott. Ser riktigt bra ut!

"Fuck, inte dom igen!"- Polly 2 år

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
Ludecris skrev:
Jisses, jag trodde först att det var några reklambilder du snott. Ser riktigt bra ut!

Tackar, man är ju ingen utbildad fotograf men ibland lyckas man trycka av kameran på rätt sätt wink

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
Nu ser de ut som de blir byte av alla lyftare i nästa vecka smile

De blir nog också till att byta från originalremmen till Good year gatorback remmen för den nuvarande för ett jäkla liv..  Sen kan det nog bli att man monterar air foilen i spjällhuset också.
Det blir även omlack av vissa detaljer som man inte blev riktgt bra senare i oktober.

Gator back remmen

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-8a1f49635e6b82994c8acb1a674685c1.jpg

Airfoilen

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-ba4c431f9ee1ed2aa85286314c14b23b.jpg

4 257 Inlägg
16 september 2011
Vad är det för remmar? och vad har en airfoilie för funktion? minska turbulensen på luften?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Vad är det för remmar? och vad har en airfoilie för funktion? minska turbulensen på luften?

Det är multiremmen för ac, generator mm. Bytte den i vintras men nu lever de rövare igen =/

air foilen sitter i throttelhuset och minksar turbulenesen av insugsluften så flödet ökar, original är de riktigt illa.

Sök