Projekt Pontiac Lemans "LTO" 67a cab, modern Corvette LT1 V8 och låda
Jag tycker verkligen om jänkare så de ska bli kul och få till sin "drömbil", meningen är att få körbarhet, prestanda och modernare bränsleekonomi tillsammans med rätt ljud och klipp. Därtill förhoppningsvis bättre... Visa mer
Nu är den klarlackad med sista lagret efter mellanslipningen, roligt att bilen blev så blank. Nu är de dom lösa grejerna kvar, ska bli kul och följa det med
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Hittade precis tråden, riktigt fint projekt och imponerande att du är så noggrann
Tackar så mycket, vet inte om jag är så noggrann men jag vill ju att de ska bli någorlunda bra iaf. De som hjälper mig är ju noggranna så de skadar ju inte
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Idag maskerade man av bilen, riktigt kul för man får mer känsla för hur de kan se ut sen då. Fredde fortsatte och mellanslipa alla lösa grejer innan sista lagret klarlack på eftermiddan idag. Huven ville han göra om helt för och vara nöjd så den blir klar till veckan.
Själv kommer jag börja montera en del grejer i helgen men inga större saker, lika bra och vänta några dar så det får härda litegrann. Nästa vecka så får Robban på plåtverkstan hjälpa mig och passa in dörrarna.
Här är lite bilder.
Avmaskerad
Operation ihopmontering
Mellanslipningen av klarlacken sen blir de omlack av huven.
Trevligt sällskap inne på lacken, Charger
Då är allt utom huven lackerat och man har börjat med ihopsättningen men de går lite segt dels för att man har väldigt begränsat med tid pga av jobb sen har man ju inte tillgång till att komma åt bilen på kvällar heller. Vissa plast detaljer har gått sönder och måste bytas samma sak med skruvar så de är en del extra jobb men man ser ljuset i tunneln iaf
De var lite med hjärtat i halsgropen idag när man skulle slå fast fastsättningsclipsen till bakre tröskellisterna med hammare och ett don. Då ville man inte missa...
De går inte så fort framåt för nu har man kommit till de att man behöver hjälp för att få ditt dörrar med mera och de är så fullt upp så jag hoppas nån vänlig själ har tid den här veckan. Sen blev de till att göra om huven igen, besvärlig huv de där
Så här ser de ut numer.
Dörrarna.
Bakdel