Nymans Volvo 740 T5

Aldrig blir man nöjd, och alltid vill man förverkliga drömmar. De är de jag har gjort med bilen från början, trodde aldrig jag skulle få den att se ut som den gör idag, för 10 år sedan när jag köpte den. Prickat av både 960 front bygge och t5a bygget, reggad o klar! Detta är ett långt projekt, det ser man inte minst på om man jämför med första sidan och sista, är lite si sådär me att uppdatera dock. Antingen bläddrar man igenom hela eller så hoppar man fram lite.
  • 77 Följare
  • 76 366 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 augusti 2021
NSS207
16 mars 2011 · 515 Inlägg

ser underbart ut! smile bilen skulle vara klar i maj va?

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Nyman_
16 mars 2011 · 602 Inlägg

Hehe mjo de är ju tanken, fronten kommer iaf va klar då. men vi får la se smile

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
j0hannesson
17 mars 2011 · 120 Inlägg

Ser bra ut, ska följas smile

voLvo <3
Nyman_
22 mars 2011 · 602 Inlägg

Nu jäklar, tog hem bilen idag, fan vad skönt de var att köra den igen och den startade på första nyckel vridet smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/61/60451/60451-039793d8898c1678f963c4086cd2ef5b.jpg

Sen började jag och lillbrorsan direkt att riva fronten (de var väl på tiden)

https://www1.garaget.org/gallery/images/61/60451/60451-cfb7a330142b7a9b1705dc2d78c07fcc.jpg

så jag rev av allt och provade skärmarna, de var det jag hann med idag, huven är inte bytt på bilderna tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/61/60451/60451-41c65921fad6d60b06b91f50f867c5b7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/61/60451/60451-99ed6d542725dca67f0efae7f1cb4f21.jpg

Så nu har det börjats bygga iaf, blir lite pill de blir de, men komma nog bli bra i slutet smile
Såg att de blir lite kapning för att få i lysena, och sen märkte jag att man måste ta orginal 740 krockbalk?
Om någon läser så kan ni ju ge lite tips med balken och lysena och så smile

Hade fint!

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Nyman_
28 mars 2011 · 602 Inlägg

Har hänt lite grejer nu iaf.
Som ni ser så sitter lysena eller spoilern inte fast ännu, men jag orkade inte mera idag.
Men ska börja med fästen så det sitter som det ska smile

http://data.fuskbugg.se/skalman02/DSC02850.JPG


Jag drog på 940 huven och torpedplåten oxå.
Börjar likna något smile

http://data.fuskbugg.se/skalman02/DSC02858.JPG

Ber om ursäkt för dom stora bilderna, men de ville inte funka med uppladningen av bilder i albumet idag så de fick bli så här.

Hade gött

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
29 mars 2011 · 1 325 Inlägg

Blir ju sjukt bra!

Lycka till med resten!!!

Nyman_
29 mars 2011 · 602 Inlägg

LINGSTROM skrev:
Blir ju sjukt bra!

Lycka till med resten!!!

Jo visst blir de de smile tackar smile

Lycka till själv med uppstarten av din smile

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
29 mars 2011 · 1 325 Inlägg

Nyman_ skrev:

LINGSTROM skrev:
Blir ju sjukt bra!

Lycka till med resten!!!

Jo visst blir de de smile tackar smile

Lycka till själv med uppstarten av din smile

Mkt bättre än med 740 fronten. smile
Hehe, thanks man.


mvh

Nyman_
29 mars 2011 · 602 Inlägg

Hej.
Idag har jag jobbat så de hände inget idag, men imorn tänkte jag börja bygga fästen till lysena, går det bra så ska jag börja fixa fast fram spoilern med.
När dom grejerna är klara och fin justerade så är det i stort sätt klart för "svettsarn" att fixa hörnerna.
Sen ska allt av och slipas och fixas sen blir det lack big_smile

Har ett dellema bara, Ska man ha kvar "den kromade stripen/linjen (kommer inte på rätt ord)" som går runt front spoliern, eller ska man lacka över den?
Vet ännu inte hur jag ska göra med listerna, snyggast är ju 960 lister med "silver linjen" men de blir mycket mer jobb. Vet inte riktigt, förslag?

Har man inte 960 listerna så ser det kanske dumt ut att spara linjen runt front spoiler.

Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
29 mars 2011 · 1 325 Inlägg

Nyman_ skrev:
Hej.
Idag har jag jobbat så de hände inget idag, men imorn tänkte jag börja bygga fästen till lysena, går det bra så ska jag börja fixa fast fram spoilern med.
När dom grejerna är klara och fin justerade så är det i stort sätt klart för "svettsarn" att fixa hörnerna.
Sen ska allt av och slipas och fixas sen blir det lack big_smile

Har ett dellema bara, Ska man ha kvar "den kromade stripen/linjen (kommer inte på rätt ord)" som går runt front spoliern, eller ska man lacka över den?
Vet ännu inte hur jag ska göra med listerna, snyggast är ju 960 lister med "silver linjen" men de blir mycket mer jobb. Vet inte riktigt, förslag?

Har man inte 960 listerna så ser det kanske dumt ut att spara linjen runt front spoiler.

Mvh

Bort med kromet, lacka hela skiten big_smile
Snyggast så wink


Mvh

Nyman_
29 mars 2011 · 602 Inlägg

LINGSTROM skrev:

Nyman_ skrev:
Hej.
Idag har jag jobbat så de hände inget idag, men imorn tänkte jag börja bygga fästen till lysena, går det bra så ska jag börja fixa fast fram spoilern med.
När dom grejerna är klara och fin justerade så är det i stort sätt klart för "svettsarn" att fixa hörnerna.
Sen ska allt av och slipas och fixas sen blir det lack big_smile

Har ett dellema bara, Ska man ha kvar "den kromade stripen/linjen (kommer inte på rätt ord)" som går runt front spoliern, eller ska man lacka över den?
Vet ännu inte hur jag ska göra med listerna, snyggast är ju 960 lister med "silver linjen" men de blir mycket mer jobb. Vet inte riktigt, förslag?

Har man inte 960 listerna så ser det kanske dumt ut att spara linjen runt front spoiler.

Mvh

Bort med kromet, lacka hela skiten big_smile
Snyggast så wink


Mvh

Jo de blir nog så tror jag smile
Sen fins det s70 lister att köpa som är bräddade så dom täcker hålen från orginal listerna.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Nyman_
31 mars 2011 · 602 Inlägg

Tja, igår byggde jag fästen till lysena och fixade lite, så de enda som inte sitter nu är front spoilern som jag ska ge mej på, lite krongel kommer de nog bli med de löser sej smile

https://www1.garaget.org/archive/61/60451/55496/55496-2266445.jpg

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Tiiiseen
31 mars 2011 · 526 Inlägg

be unique lacka inte kromlisten på frontspoilern.. svart och krom är som sommar och gummirök helt självklart !!.... Alla andra lackar ju listen varför göra som dom och bara bli en till i mängden.. Bara mitt tycke din bil ditt val smile fortsätt jobba på nu smile

Nyman_
31 mars 2011 · 602 Inlägg

Tiiiseen skrev:
be unique lacka inte kromlisten på frontspoilern.. svart och krom är som sommar och gummirök helt självklart !!.... Alla andra lackar ju listen varför göra som dom och bara bli en till i mängden.. Bara mitt tycke din bil ditt val smile fortsätt jobba på nu smile

Ja jag får fan se hur jag gör asså smile
tror oxå de blir fint om man sparar listen, men då skulle man oxå ha haft 960 listerna.
Men de är lite jobb att svettsa igen dom gamla list hålen och lacka om, minst halva dörren.
Men vi får se hur de blir, här ännu lite tid på mej att bestämma smile
Det ska jag wink

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Tiiiseen
1 april 2011 · 526 Inlägg

Nyman_ skrev:

Tiiiseen skrev:
be unique lacka inte kromlisten på frontspoilern.. svart och krom är som sommar och gummirök helt självklart !!.... Alla andra lackar ju listen varför göra som dom och bara bli en till i mängden.. Bara mitt tycke din bil ditt val smile fortsätt jobba på nu smile

Ja jag får fan se hur jag gör asså smile
tror oxå de blir fint om man sparar listen, men då skulle man oxå ha haft 960 listerna.
Men de är lite jobb att svettsa igen dom gamla list hålen och lacka om, minst halva dörren.
Men vi får se hur de blir, här ännu lite tid på mej att bestämma smile
Det ska jag wink

ja men listerna måste ju gå och hitta kolla om de finns på tpc eller 7/900 klubben där brukar de finnas massa grejjer te salu smile

Nisse_R Maskinförare
1 april 2011 · 287 Inlägg

Tog å kapade orginal fästena som sitter till krockbalken å kortade dom ca en dm så man kunna ha 960ins krockbalk.. Vet inte hur du har gjort men så gjorde jag smile Hur gjorde du fästena till lyserna?? Själv så kapade jag bort allt från hjulhusena och framått å gjorde lika dant på 960in, sen så ska man bara svetsa dit det på 740in.. Håller just nu på me allt så är långt ifrån klar.. Men efter helgen så ska nog det mesta vara på plats smile

Conjacken
1 april 2011 · 144 Inlägg

Ser fram emot resultatet smile

Nyman_
2 april 2011 · 602 Inlägg

Tiiiseen: jo jag får se hur det blir med listerna, få tag på dom är nog inga problem och man vill punga upp lite pengar, men byter man till 960 lister så får man svettsa och lacka igen hålen från dom gamla listerna då dom inte täcks av 960 listerna.

Pilsnernisse: Okej okej låter fint smile jo jag ska snart börja korta krockdämparna oxå så man får på frontspoilern, på bilderna är den bara upp pallad men i veckan ska den på klokt smile
Okej jo de där me att kapa ur från 960in är smart, men jag hade ingen tillgång till en 960 så jag har kapat ur en massa plåt för att få i lysena men de blev bra iaf smile

Hade fint wink

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Nisse_R Maskinförare
3 april 2011 · 287 Inlägg

Så gjorde jag först också för att se hur det såg ut, men lyckades inte bygga så man kunna ställa in ljuset på ett bra sätt. Så nu tar man å kapar bort allt från 960in.. Jo själv så har man tillgång till en donatorbil.. Finns i mina gamla bilar så ser du hur den ser ut..

Nyman_
3 april 2011 · 602 Inlägg

Pilsnernisse skrev:
Så gjorde jag först också för att se hur det såg ut, men lyckades inte bygga så man kunna ställa in ljuset på ett bra sätt. Så nu tar man å kapar bort allt från 960in.. Jo själv så har man tillgång till en donatorbil.. Finns i mina gamla bilar så ser du hur den ser ut..

Okej okej, jo jag har märkt att de kommer bli ett jävla pill för att ställa in ljusen hmm ser inte fram emot den dagen haha wink
Okej jo de hade varit perfekt om man hade en. okej ska kolla de.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang