För att få det helt vibrationsfritt med vanlig dämpmatta så kommer det gå åt MYCKET! Men det är nog lite överkurs, ett eller ett par lager i dörrar, tak och baklucka/bakskärmar så är man en god bit på vägen iaf.
För att få det helt vibrationsfritt med vanlig dämpmatta så kommer det gå åt MYCKET! Men det är nog lite överkurs, ett eller ett par lager i dörrar, tak och baklucka/bakskärmar så är man en god bit på vägen iag.
ja så serriös som Andreas Berntsson bil är kommer jag inte va på ett tag iallafall + så är den budgeten allt för stor för mig ..
We have no blood, Only hardstyle running through our veins
Remoten är den kabeln som kopplas mellan huvudenheten och steget/en för att steget/en ska gå igång när stereon slås på, och slås av när stereon slås av. Detta för att stegen inte ska stå och dra ström hela tiden.
extremtKnAz skrev:
ChriZtoffer skrev:
Byt ut säkringen där mot en 200A (eller 250A om du inte ska tävla på EMMA tävlingar).
okej måste bara fråga vad alla skiljer sig åt ?
Det där står för strömtåligheten, en 150A säkring tål ca 150 ampere konstant innan den brinner, 200A tål ca 200a ampere och 250A tål 250 ampere, o.s.v.
remotekabelen ska de gå 2 st sånna sladda ifrån huvudenheten eller bara en som går till ice 3500 o ifrån de steget till nästa? som ett ''tåg'' hoppas du fatta vad jag mena
We have no blood, Only hardstyle running through our veins
Du kan sätta dom som i en serie ja, så en kabel från huvudenheten som du sen delar upp mellan stegen , antingen först in i ena steget och sen vidare till nästa eller så splittar du kablarna och in i stegen.
Du kan sätta dom som i en serie ja, så en kabel från huvudenheten som du sen delar upp mellan stegen , antingen först in i ena steget och sen vidare till nästa eller så splittar du kablarna och in i stegen.
Yes, antingen så kör du med 4mm banankontakter eller så skruvar du fast kablarna i terminalerna. Du behöver alltså inte använda kontakter om du inte vill.
Yes, antingen så kör du med 4mm banankontakter eller så skruvar du fast kablarna i terminalerna. Du behöver alltså inte använda kontakter om du inte vill.
okej men när man skruvar fast den då är de bara att skala kabelen?
We have no blood, Only hardstyle running through our veins
Yes, antingen så kör du med 4mm banankontakter eller så skruvar du fast kablarna i terminalerna. Du behöver alltså inte använda kontakter om du inte vill.
okej men när man skruvar fast den då är de bara att skala kabelen?
We have no blood, Only hardstyle running through our veins
Glömde det, säkringen ska väljas beroende på kabelns grovlek, inget annat! Just 50mm2 får ha 200A enligt EMMAs reglemente, vilket är lite snålt då en sån kabel med lätthet tål 250A, vilket även står i andra tabeller.
okej, men hur många ska man ha ?
We have no blood, Only hardstyle running through our veins
Glömde det, säkringen ska väljas beroende på kabelns grovlek, inget annat! Just 50mm2 får ha 200A enligt EMMAs reglemente, vilket är lite snålt då en sån kabel med lätthet tål 250A, vilket även står i andra tabeller.
okej, men hur många ska man ha ?
du ska ha extra batteri bak va? Om man säger så här,har du ett batteri fram så ska du ha en säkring fram vid batteriet. har du extra batteri bak ska du ha säkring där med så kabeln blir "död" om det skulle bli problem!
Yes, antingen så kör du med 4mm banankontakter eller så skruvar du fast kablarna i terminalerna. Du behöver alltså inte använda kontakter om du inte vill.
okej men när man skruvar fast den då är de bara att skala kabelen?
Yes, korrekt. Eller så köper du t.ex. såna här kontakter.
extremtKnAz skrev:
ChriZtoffer skrev:
Glömde det, säkringen ska väljas beroende på kabelns grovlek, inget annat! Just 50mm2 får ha 200A enligt EMMAs reglemente, vilket är lite snålt då en sån kabel med lätthet tål 250A, vilket även står i andra tabeller.
okej, men hur många ska man ha ?
Till att börja med så ska du ha en säkring på kabeln från batteriet, max 30cm från anslutningen. Om du sen minskar ner den innan den går in i ett steg och kabellängden där överskrider 30cm så ska du ha ytterligare säkring.