Ska man välja mellan pest eller kolera känns vår zebralag som ett vettigt alternativ till dessa vinkningar i Frankrike

Men men de sprider sig väl till Sverige också inom snar framtid

Känns som att vi är på väg mot ett samhälle där allt är anpassat efter fotgängare: bilarna ska designas så att dom är så snälla mot fotgängare som möjligt vilket gör att man förlorar en hel del design (bilarna blir allt mer lika varandra och börjar se alltför snälla ut), det börjar komma system som utvändiga krockkuddar och motorhuvar som reser sig, motorer som placeras ännu lägre, system som känner av fotgängare i närheten och gör att bilen bromsar automatiskt, bredare trottoarer med avsmalnande vägar till följd, övergångsställen överallt, världens längsta grön gubbe-perioder, dubbdäcksförbud etc. Dessutom kassa lagar som ger fotgängarna ännu större rätt än vad dom bör ha.
Senast redigerat av Slash (27 november 2010)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!