2039
Sök

Biltema VS.

1 129 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
Hej.

I detta forum så snackas det mycke bra o dåligt om olika billjudsmärken etc. vilket inte är så konstigt big_smile.

En av de mer nervärderade märken är "Biltema". Så det hade varit rätt kul om biltema kunde ha kört enbart sina grejer i en bil o jämföra mä andra märken, och mä de bevisa vad märket går för.

Genom detta så får ju biltema och alla andra veta sina övertag, jämlikheter o brister.

Rohdin
13 juli 2006
tror inte Biltema hade lyckats jättebra kanske men typ MDS har ju både bra å dåligt rykte så jag hade gärna sett dom gentemot BRL tex

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 juli 2006
Palicuse skrev:
Hej.

I detta forum så snackas det mycke bra o dåligt om olika billjudsmärken etc. vilket inte är så konstigt big_smile.

En av de mer nervärderade märken är "Biltema". Så det hade varit rätt kul om biltema kunde ha kört enbart sina grejer i en bil o jämföra mä andra märken, och mä de bevisa vad märket går för.

Genom detta så får ju biltema och alla andra veta sina övertag, jämlikheter o brister.

man kanske borde skaffa sig en skärpbil och köra bara med biltema fullt ut när det gäller stereo hhe vad sägs om det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Miklen
13 juli 2006
..man kan ju fråga om jula å biltema,bauhaus,byggmax å dom e sugna på att sponsra en bil winkwink

Wankel
1 080 Inlägg
13 juli 2006
jag tvivlar på att biltema har nånting att säga till om när det gäller ljud, men en del andra grejer går ju att använda

MDS Västerås

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 juli 2006
nog skulle dom vilja det hehe fast det kommer väll bli en grisbil då hehe som man kan ha grejerna i en gammal 340 eller nått

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 juli 2006
StiFf skrev:
jag tvivlar på att biltema har nånting att säga till om när det gäller ljud, men en del andra grejer går ju att använda

basarna är ju bra men trevägshögtalarna är skräp

Wankel
1 080 Inlägg
13 juli 2006
ironhead skrev:
StiFf skrev:

basarna är ju bra men trevägshögtalarna är skräp

har aldrig testat dom så jag kan ju inte säga säkert, men jag har hört från andra ljudkunniga att dom ska vara skräp...

MDS Västerås

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 juli 2006
duger ju i reservbilen så duger det ju med biltema

142 Inlägg
13 juli 2006
vallåkra 2 år sen kanske? en standard 855 lr va tusan de va, stod i biltemas monter (tror jag), var iaf bara biltema grejjer i den, men tror inte dom spelade nått med bilen, tyvärr... bagaget fullt me diverse biltema steg o basar...

124 Inlägg
13 juli 2006
Prankster skrev:
vallåkra 2 år sen kanske? en standard 855 lr va tusan de va, stod i biltemas monter (tror jag), var iaf bara biltema grejjer i den, men tror inte dom spelade nått med bilen, tyvärr... bagaget fullt me diverse biltema steg o basar...

Biltema steg lät som det lät smile

12 086 Inlägg
13 juli 2006
Jag tvivlar inte en sekund att man kan få schysst ljud i en bil med biltemaprylar.. för vem fan säger att allt ljud ska va tävlingsklass?

vill påstå att vissa biltemaprylar är minst lika bra som mds "sämsta" serie, lr tx de här skithögtalarna GAS skicka med i några stereopaket jag sätt.. värsta skit jag varit med om tror jag.
Och sån här skit som danmobility och andra prylbutiker är inte en lödning bättre än biltemas!

Nej, jag skulle inte häller välja biltema om jag skulle bygga ljudbil, skulle inte vilja ha det i min Maxima häller men skulle lätt ha det i vinterbilen/andrabilen.
Senast redigerat av JapMax (13 juli 2006)

10 287 Inlägg
13 juli 2006
Lyssnar man på komprimerade reklamradiokanaler i "normal" nivå i en bil med vägljud så är det tuff uppgift för en normal lyssnare att höra skillnad på högtalare.
(Ren skit är Force majeure...)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
13 juli 2006
Sharky skrev:
Lyssnar man på komprimerade reklamradiokanaler i "normal" nivå i en bil med vägljud så är det tuff uppgift för en normal lyssnare att höra skillnad på högtalare.

Ja, och jag förstår inte riktigt.. när jag lyssnar på musik vill jag ha ett enhetligt ljud, bra surround och bra djup i basen.. inte fan sitter jag med mätinstrument och prickar ljudfrekvenser som skulle kunnat varit bättre.

Föresten har biltema jävligt bra tejp, buntband och slippapper så snacka inte skit om biltema!! tongue

Örebroare i exil
970 Inlägg
13 juli 2006
Tilläggas bör också att Biltemas spolarvätska är den absolut bästa på marknaden. Har vunnit alla tester mot kända tillverkare smile Dessutom är den ju billig. Där har dom verkligen lyckats med en bra ekvation.

Hej FRA!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
13 juli 2006
JapMax skrev:
Sharky skrev:

Ja, och jag förstår inte riktigt.. när jag lyssnar på musik vill jag ha ett enhetligt ljud, bra surround och bra djup i basen.. inte fan sitter jag med mätinstrument och prickar ljudfrekvenser som skulle kunnat varit bättre.

Föresten har biltema jävligt bra tejp, buntband och slippapper så snacka inte skit om biltema!! tongue

¨
HAHA!!  ja tejpen, buntbanden å slippapperna funkar fin fint. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

10 287 Inlägg
13 juli 2006
Och bra verktyg....
Mycket av serien med 10 års garanti används av flera yrkesmekar jag känner.

/Göran

(Groucho Marx).

1 436 Inlägg
13 juli 2006
Jupp verktygen med 10 år garanti har man bara hört bra om!

Kablar och slitdelar kör jag också från biltema men säkerhetssaker eller sånt som skall gå vidare till kommande bilar, t ex ljud köps på märkeshandlaren.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

69 Inlägg
13 juli 2006
Inte för att klanka ner men jag har köpt några verktyg på Biltema smile

Känns som att de inte direkt går sönder men de känns så klumpiga och okänsliga att man drar sig för o använda dem, typ polygrip, tänger osv... Kanske har fel men det känslan jag får?

smile

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

10 287 Inlägg
13 juli 2006
Fasta nycklar, insex, torx, hylsor funkar 100.

/Göran

Rollin stoned skrev:
Inte för att klanka ner men jag har köpt några verktyg på Biltema smile

Känns som att de inte direkt går sönder men de känns så klumpiga och okänsliga att man drar sig för o använda dem, typ polygrip, tänger osv... Kanske har fel men det känslan jag får?

smile

(Groucho Marx).

Sök