beemern,s bmw 1602.. lite fräsiga delar.

Stackarn
6 september 2011 · 1 200 Inlägg

Precis, är ju bara till att kasta ur snusen innan man rejsar wink

Rullarn Vintage is king
12 september 2011 · 67 Inlägg

Stackarn skrev:
Precis, är ju bara till att kasta ur snusen innan man rejsar wink

lol cool

Opel Rekord Caravan "No-care-o-van" (1974)
Saab 99 "Rakt igenom retro" (1981)
Lincoln Continental mk III "Diskret" (1970)
beemern .......
21 september 2011 · 2 655 Inlägg

har varit dåligt med uppdateringar just nu på tråden för att jag haft så in i H-vete att göra. kärringen jobbar till 21 nästan varje dag den här månaden så har tillbringat nästan varje dag från 16-22:00 i garaget för att få ordning på saker och ting.

fram o bakvagn, tank och fronten är inlämnad på blästring och kommer vara klart någon dag innan helgen och just nu så håller jag på att stressa ihop det sista med karossen för att den ska in på blästring efter helgen.

bilder kommer kanske ikväll om jag hinner big_smile.

ivaaar
21 september 2011 · 241 Inlägg

Dags att ligga i så du får köra lite smile Kul att kunna titta förbi på din nya garage plats.

beemern .......
21 september 2011 · 2 655 Inlägg

ivaaar skrev:
Dags att ligga i så du får köra lite smile Kul att kunna titta förbi på din nya garage plats.

DOH!!! glömde kamera jäveln i garaget, hade tagit massa bilder. men bilen är 99% färdigskrapad från asfaltsmattorna from hell! golvet bak gick fint men sjukt så hårt det satt fram vägde sopsäcken alldeles nyss och den vägde in på hela 12kg asfaltsmatta!!! då har jag hjulhusen bak kvar som är fullsmetad med tjock body m.m.

har ritat lite mer på hur vagnen kommer byggas, behöver några meter med 50x50 fyrkantsprofilrör och lite plattjärn, ska bygga en ställning som kommer låta bilen vila på 5st 50cm höga stag, en i varje hörn på bilen vid balkarna och svetsa på 10mm plattjärn på varje sida stagen så ramen ligger precis i och sen ett mitt under bilen som ett stort T, stag i mitten och en balk ut mot sidorn. svårförklarat men ganska simpelt smile.

ja men trevligt med besök, bara komma förbi fler gånger de (och ta me fikabrö, hahaha) tongue

teamvolvoracing Trucker
21 september 2011 · 1 220 Inlägg

ja kommer gärna igen, de vet du.. bara du ringer så, men ska ja ta me fikabrö då få du fan fixa kaffe

Vissa är bara bättre än andra!
beemern .......
21 september 2011 · 2 655 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
ja kommer gärna igen, de vet du.. bara du ringer så, men ska ja ta me fikabrö då få du fan fixa kaffe

jajjamen kaffe går alltid ordna wink. har du dragkrok på bilen? tongue

teamvolvoracing Trucker
21 september 2011 · 1 220 Inlägg

beemern skrev:

teamvolvoracing skrev:
ja kommer gärna igen, de vet du.. bara du ringer så, men ska ja ta me fikabrö då få du fan fixa kaffe

jajjamen kaffe går alltid ordna wink. har du dragkrok på bilen? tongue

trevligt, ne inte på den här skitbilen däremot BECE körkort så ja få köra lite tyngre bak på än andra

Vissa är bara bättre än andra!
Johansen
21 september 2011 · 138 Inlägg

Hej alla  jag råkade se en liknande bil i Trollhätan idag , den ska nog vara vit men va mer täckt med grön alg gegga , satt bbs fälgar på .
Jag får kolla om den är till salu.....tongue  eller om någon annan vill så kan jag fixa kort på den.

beemern .......
21 september 2011 · 2 655 Inlägg

Johansen skrev:
Hej alla  jag råkade se en liknande bil i Trollhätan idag , den ska nog vara vit men va mer täckt med grön alg gegga , satt bbs fälgar på .
Jag får kolla om den är till salu.....tongue  eller om någon annan vill så kan jag fixa kort på den.

jaaaså? yikes mer info om detta, du kan ju skicka bilder/mer info till mej på pm! smile

beemern .......
21 september 2011 · 2 655 Inlägg

teamvolvoracing skrev:

beemern skrev:

teamvolvoracing skrev:
ja kommer gärna igen, de vet du.. bara du ringer så, men ska ja ta me fikabrö då få du fan fixa kaffe

jajjamen kaffe går alltid ordna wink. har du dragkrok på bilen? tongue

trevligt, ne inte på den här skitbilen däremot BECE körkort så ja få köra lite tyngre bak på än andra

åfan, skulle behövt bil me dragkrok så man kan fara och fixa till vagn tongue.

Johansen
21 september 2011 · 138 Inlägg

beemern skrev:

Johansen skrev:
Hej alla  jag råkade se en liknande bil i Trollhätan idag , den ska nog vara vit men va mer täckt med grön alg gegga , satt bbs fälgar på .
Jag får kolla om den är till salu.....tongue  eller om någon annan vill så kan jag fixa kort på den.

jaaaså? yikes mer info om detta, du kan ju skicka bilder/mer info till mej på pm! smile

Jag fixar det i helgen , mvh frank

ivaaar
22 september 2011 · 241 Inlägg

beemern skrev:

ivaaar skrev:
Dags att ligga i så du får köra lite smile Kul att kunna titta förbi på din nya garage plats.

DOH!!! glömde kamera jäveln i garaget, hade tagit massa bilder. men bilen är 99% färdigskrapad från asfaltsmattorna from hell! golvet bak gick fint men sjukt så hårt det satt fram vägde sopsäcken alldeles nyss och den vägde in på hela 12kg asfaltsmatta!!! då har jag hjulhusen bak kvar som är fullsmetad med tjock body m.m.

har ritat lite mer på hur vagnen kommer byggas, behöver några meter med 50x50 fyrkantsprofilrör och lite plattjärn, ska bygga en ställning som kommer låta bilen vila på 5st 50cm höga stag, en i varje hörn på bilen vid balkarna och svetsa på 10mm plattjärn på varje sida stagen så ramen ligger precis i och sen ett mitt under bilen som ett stort T, stag i mitten och en balk ut mot sidorn. svårförklarat men ganska simpelt smile.

ja men trevligt med besök, bara komma förbi fler gånger de (och ta me fikabrö, hahaha) tongue

Blir nog bra, när e det tänkt att skicka iväg karossen? smile HAHA fikabröd e nog inte problem å fixa tongue

beemern .......
22 september 2011 · 2 655 Inlägg

de tror jag tongue. ja du han hade inte tid i helgen då viktigare saker kom ivägen (vad är viktigare än att fixa en 02a lixom tongue) så nån dag nästa vecka, beror på när jag hinner klart med vagn.

beemern .......
23 september 2011 · 2 655 Inlägg

ganska nyss hemkommen från nybilsköp big_smile (ja nu igen, men nu är de slutbytt tongue) bytte bort m535an mot denna sköna skapelse.

en 2002a
plåt skärmbreddare
nylackad i inkaorange (org)
weber 36/36 (kommer bytas mot dellorto 40 som jag har)
extraktorgrenrör
sportavgas hela vägen.

går som ett as big_smile, måste dock skaffa 2 matchande stolar då dom är olika i den nu sad.

OBS de kassa bilderna gör den inte alls rättvis + nylackad men skitig. kommer ta bilder utomhus i dagsljus imorrn smile

http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/IMG_2902.jpg

Senast redigerat av beemern (23 september 2011)

Stackarn
23 september 2011 · 1 200 Inlägg

Gött! Men skickade du med fälgarna?

Bmw_NK
23 september 2011 · 152 Inlägg

Precis skickade du med Bbs rs (061) fälgarna?
Helgrym bil ju!
Hoppas se bilder på den snart...
Ska de vara kommande vinterbilen eller?

Mvh NK

BMW 1600-2 "Bmw NKs 2002" (1970)
beemern .......
23 september 2011 · 2 655 Inlägg

e ni tokig tongue klart jag inte skickar iväg bbs fälgarna tongue. jo blir väl kommande vinterbilen, iallfall dom dagar de inte är typ 30- ute tongue. ska se om man hinner lägga in lite bilder ikväll smile

trucker1
23 september 2011 · 41 Inlägg

Väntar på bilder:)

bmwman
23 september 2011 · 93 Inlägg

ja den där pärlan såg väl inte så kass ut heller! ja nu larse väntar vi alla på fler bilder! wink

BMW e30 323 "Byggmodellen" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang