Inför: Karavan till Elmia 2011 från Linköping/ Mantorp 23 april

850_GLT
24 mars 2011 · 947 Inlägg

alla dekaler kommer att ha en spec siffra. Kommer att försöka göra att varje anmäld kommer att få en spec siffra.. Om det kommer att funka är en annan sak tongue

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
syabo
25 mars 2011 · 1 278 Inlägg

tippar på att det inte kommer funka big_smile

Street Knight
Danneeandersson
25 mars 2011 · 332 Inlägg

Gör ju inget om det inte funkar, då äre bara o kasta ut skiten! smile

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
RiNka
25 mars 2011 · 252 Inlägg

Black_Ghost skrev:

Peking_tjej skrev:
Varför skall ni ha reg nr?
Eller kan kanske förstå varför men jag tycker inte in skall lägga upp här så att alla ser, räcker väll med att ni arrangörer har det?

Håller me dig fullständigt..så länge reg nr läggs upp så alla ser det så finns det stora risker att folk som inte kan hålla i sina egna saker har väldigt lätt att ta reda på vart bilen finns m.m för att kunna plundra den m.m..
just därför fick ni ej något reg nr utav mig

mvh benny/ team street knight

Visst om du hade haft en bil värd mer än 10k så kanske. Och hur blir det lättare att ta reda på var din bil står bara för man har regnr? Visst att man kan ta reda på var du bor men var bilen står är ju en helt annan sak.

Så folk som ej droppar sina regnr är troligtvis folk som ej platsar i en karavan iallafall.

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
Supraner VIP Medlem
25 mars 2011 · 251 Inlägg

RiNka skrev:

Black_Ghost skrev:

Peking_tjej skrev:
Varför skall ni ha reg nr?
Eller kan kanske förstå varför men jag tycker inte in skall lägga upp här så att alla ser, räcker väll med att ni arrangörer har det?

Håller me dig fullständigt..så länge reg nr läggs upp så alla ser det så finns det stora risker att folk som inte kan hålla i sina egna saker har väldigt lätt att ta reda på vart bilen finns m.m för att kunna plundra den m.m..
just därför fick ni ej något reg nr utav mig

mvh benny/ team street knight

Visst om du hade haft en bil värd mer än 10k så kanske. Och hur blir det lättare att ta reda på var din bil står bara för man har regnr? Visst att man kan ta reda på var du bor men var bilen står är ju en helt annan sak.

Så folk som ej droppar sina regnr är troligtvis folk som ej platsar i en karavan iallafall.

HAHAHA, kunde inte sagt det bättre själv.. Ville påpeka det där med bilen, inte precis någon koenigsegg, men eftersom detta är ett vänligt forum så struntade jag i det.
Tyvärr, men förstår mig absolut inte på er som är rädda för att lämna reg. nr, inte så att ni blir dödade om ni gör det precis... -.-

Bergqvistt
26 mars 2011 · 43 Inlägg

Mycket tjat om regnummer.. Larma och lås in bilen i ett garage om ni är så rädda om dem, synd att bruka dem liksom.

Någon mer än mig som märkt att maktmissbrukarna är på oss bilbuna mer än vanligt??

Volvo-lollungen
26 mars 2011 · 602 Inlägg

Qziny skrev:

RiNka skrev:

Black_Ghost skrev:

Håller me dig fullständigt..så länge reg nr läggs upp så alla ser det så finns det stora risker att folk som inte kan hålla i sina egna saker har väldigt lätt att ta reda på vart bilen finns m.m för att kunna plundra den m.m..
just därför fick ni ej något reg nr utav mig

mvh benny/ team street knight

Visst om du hade haft en bil värd mer än 10k så kanske. Och hur blir det lättare att ta reda på var din bil står bara för man har regnr? Visst att man kan ta reda på var du bor men var bilen står är ju en helt annan sak.

Så folk som ej droppar sina regnr är troligtvis folk som ej platsar i en karavan iallafall.

HAHAHA, kunde inte sagt det bättre själv.. Ville påpeka det där med bilen, inte precis någon koenigsegg, men eftersom detta är ett vänligt forum så struntade jag i det.
Tyvärr, men förstår mig absolut inte på er som är rädda för att lämna reg. nr, inte så att ni blir dödade om ni gör det precis... -.-

skönt att det finns fler än mig som tänker så  håller med dig till 100%Black Ghost.

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Danneeandersson
26 mars 2011 · 332 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

Qziny skrev:

RiNka skrev:

Visst om du hade haft en bil värd mer än 10k så kanske. Och hur blir det lättare att ta reda på var din bil står bara för man har regnr? Visst att man kan ta reda på var du bor men var bilen står är ju en helt annan sak.

Så folk som ej droppar sina regnr är troligtvis folk som ej platsar i en karavan iallafall.

HAHAHA, kunde inte sagt det bättre själv.. Ville påpeka det där med bilen, inte precis någon koenigsegg, men eftersom detta är ett vänligt forum så struntade jag i det.
Tyvärr, men förstår mig absolut inte på er som är rädda för att lämna reg. nr, inte så att ni blir dödade om ni gör det precis... -.-

skönt att det finns fler än mig som tänker så  håller med dig till 100%Black Ghost.

Ja men snälla, det är ju bara att gå in på din bil så har du ju bilder där reg-numret syns!?

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Volvo-lollungen
26 mars 2011 · 602 Inlägg

Danneeandersson skrev:

Volvo-lollungen skrev:

Qziny skrev:

HAHAHA, kunde inte sagt det bättre själv.. Ville påpeka det där med bilen, inte precis någon koenigsegg, men eftersom detta är ett vänligt forum så struntade jag i det.
Tyvärr, men förstår mig absolut inte på er som är rädda för att lämna reg. nr, inte så att ni blir dödade om ni gör det precis... -.-

skönt att det finns fler än mig som tänker så  håller med dig till 100%Black Ghost.

Ja men snälla, det är ju bara att gå in på din bil så har du ju bilder där reg-numret syns!?

mjo men ändå onödigt med reg nr . lär bli lika många oseriösa som kommer ändå. pga att oftast är det dem som inte är rädda om sina bilar som kör som svin.behöver inte vara 740s kan även vara folk som har för mkt pengar.så dumt med påhopp på blackdevils 945 den är säkert lika mkt värd i hans ögon som en ferrari. känns inte som regnr kommer hjälpa det kommer bara göra det lättare för folk att hitta bilarna och därmed kommer detta leda till att bilen står ösäkrare på natten för dem som ej har råd med garage eller står i lååång väntekö för garage. tro mig jag vet hur det känns att bli av med grejor och detta är inte kul precis när sommaren börjar.           mvh vera duhen

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
850_GLT
26 mars 2011 · 947 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

Danneeandersson skrev:

Volvo-lollungen skrev:

skönt att det finns fler än mig som tänker så  håller med dig till 100%Black Ghost.

Ja men snälla, det är ju bara att gå in på din bil så har du ju bilder där reg-numret syns!?

mjo men ändå onödigt med reg nr . lär bli lika många oseriösa som kommer ändå. pga att oftast är det dem som inte är rädda om sina bilar som kör som svin.behöver inte vara 740s kan även vara folk som har för mkt pengar.så dumt med påhopp på blackdevils 945 den är säkert lika mkt värd i hans ögon som en ferrari. känns inte som regnr kommer hjälpa det kommer bara göra det lättare för folk att hitta bilarna och därmed kommer detta leda till att bilen står ösäkrare på natten för dem som ej har råd med garage eller står i lååång väntekö för garage. tro mig jag vet hur det känns att bli av med grejor och detta är inte kul precis när sommaren börjar.           mvh vera duhen

Man ser ändå inte exakt vart bilen står.. man får bara veta i vilken stad den är om man kollar upp reg nr.. å du som åker på bilträffar.. du tror inte att många som vill ha grejor åker dit för å kolla vad som finns? dom tar säkert reg nr på träffarna. O du borde ju inte vara rädd att lägga upp reg nr då du ändå visar reg numret på bilderna

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo-lollungen
26 mars 2011 · 602 Inlägg

jag är inte rädd smile jag har garage låser bilen med cargard larm mm hihi men jag vägrar bara pga att jag känner folk som inte har någon uppsikt eller garage och jag tycker inte dem borde bli uteslutna från karavanen bara för att dem är rädda om sina grejor. det är ju synd om dem.

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
850_GLT
26 mars 2011 · 947 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:
jag är inte rädd smile jag har garage låser bilen med cargard larm mm hihi men jag vägrar bara pga att jag känner folk som inte har någon uppsikt eller garage och jag tycker inte dem borde bli uteslutna från karavanen bara för att dem är rädda om sina grejor. det är ju synd om dem.

vill få bort leket på parkeringen så det är anledningen till reg nr. vill du inte hänga med så behöver du inte skriva i denna tråd mer!

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Volvo-lollungen
26 mars 2011 · 602 Inlägg

850_GLT skrev:

Volvo-lollungen skrev:
jag är inte rädd smile jag har garage låser bilen med cargard larm mm hihi men jag vägrar bara pga att jag känner folk som inte har någon uppsikt eller garage och jag tycker inte dem borde bli uteslutna från karavanen bara för att dem är rädda om sina grejor. det är ju synd om dem.

vill få bort leket på parkeringen så det är anledningen till reg nr. vill du inte hänga med så behöver du inte skriva i denna tråd mer!

ok svårt att tro att det hjälper men visst smile haha tror nog att jag åker ändå tongue du glömmer att ni kör allmän väg. så kan nog pressa in mig om jag vill. smile helt lagligt dessutom.

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
850_GLT
26 mars 2011 · 947 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

850_GLT skrev:

Volvo-lollungen skrev:
jag är inte rädd smile jag har garage låser bilen med cargard larm mm hihi men jag vägrar bara pga att jag känner folk som inte har någon uppsikt eller garage och jag tycker inte dem borde bli uteslutna från karavanen bara för att dem är rädda om sina grejor. det är ju synd om dem.

vill få bort leket på parkeringen så det är anledningen till reg nr. vill du inte hänga med så behöver du inte skriva i denna tråd mer!

ok svårt att tro att det hjälper men visst smile haha tror nog att jag åker ändå tongue du glömmer att ni kör allmän väg. så kan nog pressa in mig om jag vill. smile helt lagligt dessutom.

ja jag har inte sagt att du inte får åka på E4:an men tkr du det är roligare att bråka å åka med ändå istället för att ha kul ihop så är det ditt val.. Förstår inte ens varför du håller på å diskuterar då du ändå visar ditt reg nr på bilderna..

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo-lollungen
26 mars 2011 · 602 Inlägg

850_GLT skrev:

Volvo-lollungen skrev:

850_GLT skrev:

vill få bort leket på parkeringen så det är anledningen till reg nr. vill du inte hänga med så behöver du inte skriva i denna tråd mer!

ok svårt att tro att det hjälper men visst smile haha tror nog att jag åker ändå tongue du glömmer att ni kör allmän väg. så kan nog pressa in mig om jag vill. smile helt lagligt dessutom.

ja jag har inte sagt att du inte får åka på E4:an men tkr du det är roligare att bråka å åka med ändå istället för att ha kul ihop så är det ditt val.. Förstår inte ens varför du håller på å diskuterar då du ändå visar ditt reg nr på bilderna..

jag bråkar inte smile jag säger bara vad jag tycker. det är ju trotts allt en diskutions forum:)

men visst  Vera Duhen Volvo-lollungen ljungsbro volvo v70 2,5t awd ljusgrön regnr jtl 743  tongue nu har jag väll skrivit upp allt:)

men betyder inte att jag tkr att det är en bra ide tongue

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
patrik90j
26 mars 2011 · 847 Inlägg

vill någon ta reda på något så gör dom det
även vi med bilar som det ligger ett ex antal tusen i lämna ut våra reg nummer är inget som e hemligt.

vad är det som är så farlig att ge ut de? ni som inte vågar lämna ut de kanske inte borde åka med om ni e rädd för att få era bilar saker stulna

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
850_GLT
26 mars 2011 · 947 Inlägg

patrik90j skrev:
vill någon ta reda på något så gör dom det
även vi med bilar som det ligger ett ex antal tusen i lämna ut våra reg nummer är inget som e hemligt.

vad är det som är så farlig att ge ut de? ni som inte vågar lämna ut de kanske inte borde åka med om ni e rädd för att få era bilar saker stulna

jag håller med dig.. Det är väldigt många som ger ut sitt reg nr och dom har dyra bilar eller mycket styling.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
850_GLT
26 mars 2011 · 947 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

850_GLT skrev:

Volvo-lollungen skrev:

ok svårt att tro att det hjälper men visst smile haha tror nog att jag åker ändå tongue du glömmer att ni kör allmän väg. så kan nog pressa in mig om jag vill. smile helt lagligt dessutom.

ja jag har inte sagt att du inte får åka på E4:an men tkr du det är roligare att bråka å åka med ändå istället för att ha kul ihop så är det ditt val.. Förstår inte ens varför du håller på å diskuterar då du ändå visar ditt reg nr på bilderna..

jag bråkar inte smile jag säger bara vad jag tycker. det är ju trotts allt en diskutions forum:)

men visst  Vera Duhen Volvo-lollungen ljungsbro volvo v70 2,5t awd ljusgrön regnr jtl 743  tongue nu har jag väll skrivit upp allt:)

men betyder inte att jag tkr att det är en bra ide tongue

du bor ju i åtvidaberg så varför skriva ljungsbro? :S

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Volvo-lollungen
26 mars 2011 · 602 Inlägg

850_GLT skrev:

Volvo-lollungen skrev:

850_GLT skrev:

ja jag har inte sagt att du inte får åka på E4:an men tkr du det är roligare att bråka å åka med ändå istället för att ha kul ihop så är det ditt val.. Förstår inte ens varför du håller på å diskuterar då du ändå visar ditt reg nr på bilderna..

jag bråkar inte smile jag säger bara vad jag tycker. det är ju trotts allt en diskutions forum:)

men visst  Vera Duhen Volvo-lollungen ljungsbro volvo v70 2,5t awd ljusgrön regnr jtl 743  tongue nu har jag väll skrivit upp allt:)

men betyder inte att jag tkr att det är en bra ide tongue

du bor ju i åtvidaberg så varför skriva ljungsbro? :S

är fortfarande skriven i ljungsbro skumt nog . adressändring e seg

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
850_GLT
30 mars 2011 · 947 Inlägg

nu har jag vart till dekaltrim och hämtat dekalerna. Nu ska jag börja skära loss varje dekal då alla ligger på en rulle. Stort tack till dekaltrim än en gång som sponsrade oss med dekalerna big_smile
GLÖM INTE ATT BESÖKA DERAS MONTER PÅ ELMIA smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/35/34987/34987-cd9b2e09a541f80d47ba3495bc05e272.jpg

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang