Inför: Karavan till Elmia 2011 från Linköping/ Mantorp 23 april

850_GLT
24 april 2011 · 947 Inlägg

ja säger bara en sak: VÄRDELÖST!! här har man planerat och fixat i månader och man har suttit uppe sena kvällar och fixat med anmälningar, lagt ner tid och energi på att fixa sponsor för dekaler, till vilken nytta? det var lite över 240 anmälda och det var strax över 100 st som hämtade dekalerna. Sen att någon tutade och började åka fast JAG var ledarbilen gjorde inte saken bättre. När jag kommit ut på motorvägen så låg jag och cruisade mellan 70 - 80 km/h för att folk skulle hinna ikapp så vi kunde bilda ett litet led men istället började folk köra om istället. ÄVEN DOM SOM HADE DEKAL körde om. Nästa år skiter jag i att anordna detta då det inte är någon mening. Tänker inte lägga ner mer energi på något för andra när ingen bryr sig om reglerna mm. Varför ens anmäla sig till en karavan då man inte vill åka i grupp?

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
850_GLT
24 april 2011 · 947 Inlägg

850_GLT skrev:
ja säger bara en sak: VÄRDELÖST!! här har man planerat och fixat i månader och man har suttit uppe sena kvällar och fixat med anmälningar, lagt ner tid och energi på att fixa sponsor för dekaler, till vilken nytta? det var lite över 240 anmälda och det var strax över 100 st som hämtade dekalerna. Sen att någon tutade och började åka fast JAG var ledarbilen gjorde inte saken bättre. När jag kommit ut på motorvägen så låg jag och cruisade mellan 70 - 80 km/h för att folk skulle hinna ikapp så vi kunde bilda ett litet led men istället började folk köra om istället. ÄVEN DOM SOM HADE DEKAL körde om. Nästa år skiter jag i att anordna detta då det inte är någon mening. Tänker inte lägga ner mer energi på något för andra när ingen bryr sig om reglerna mm. Varför ens anmäla sig till en karavan då man inte vill åka i grupp?

dock var det en del som stannade kvar i ledet så vi blev ändå en liten karavan fast många körde om, var iaf kul att några tog detta lite seriöst och stannade kvar i ledet.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
syabo
24 april 2011 · 1 278 Inlägg

Vi väntade på dig, men du var väldigt sen? eller skulle inte karavanen gå kl 10? inte 100% där...
sen när vi väl kom ut på e4 hittade vi inte karavanen, vi åkte bakom somar, vi kanske var 10 bilar som åkte i en karavan, vi kom fram till en djävulsk kö ibland o då gick det ner i 60km/h sen efter 1min så låg vi i 145km/h och inte ens såg något led...   vad hade du 850_GLT för fart på bilen? visst, inte lätt med långtradare osv. men att vi fick pendla mellan 60 och 145 var lite mysko...


ajjja, nästa år om de blir karavan så är polishjälp ett måste, som kan hjälpa oss att komma upp som ett led på e4an,

eller om ledarbilen åker upp och kryper i ca 40 på e4an och rullar mot mjölby sen en bil som åker sist, så de håller ihop det, när alla är uppe så ringer sistabilen till ledaeren och säger att han kan börja gasa upp till en lagom hastighet..


_

Street Knight
CarpeDiem German Engineering
24 april 2011 · 9 081 Inlägg

Jag kan säga att man är riktigt besviken, ingenting funkade överhuvudtaget. Först var alla anmälda inte på plats till Västerås-karavanen, slutade med att vi var totalt 5-6 bilar. Sen från Eskilstuna fick vi sällskap utav 4-5 bilar så totalt var vi ungefär 10 bilar från Västerås och Eskilstuna. Från Katrineholm var det en massa bilar som anslöt till oss, tänkte fan nu börjar det likna nåt men så fort det blev 2-filigt gasade alla på och körde om oss. Åkte sen till trafikplats Klinga för paus på 10-15 min. Så fort vi kom till Mantorp var det en jädra massa bilar, men vart fan tog arrangören vägen? Jag trodde att vi skulle få dekaler direkt vid infarten, men ingen var där. Vad hände egentligen med kommunikationen??? Vi var på Mantorp strax innan 10, men plötsligt börjar alla dra. Som sagt, ingenting funkade och det är sista gången jag åker karavan.

Åtminstone hade jag riktigt kul på Elmia, det är huvudsaken big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
turbotoft
24 april 2011 · 195 Inlägg

vi fastnade i kö på parkeringen.. satt väll i 20-30 min.. han ifatt ett gäng på 10 bilar med dekaler på som höll 120. kom aldrig ifatt några andra.. inte dig heller 850-glt. tråkigt med tanke på allt jobb du lagt ner.. en eloge till dig för ett gott försök smile

Volvo 944 S 2.3 "Playing It LOUD" (1996)
Delbaan
24 april 2011 · 28 Inlägg

turbotoft skrev:
vi fastnade i kö på parkeringen.. satt väll i 20-30 min.. han ifatt ett gäng på 10 bilar med dekaler på som höll 120. kom aldrig ifatt några andra.. inte dig heller 850-glt. tråkigt med tanke på allt jobb du lagt ner.. en eloge till dig för ett gott försök smile

Det finns två utfarter på parkering i mantorp, tog ungefär 2 minuter att komma ut från den andra utfarten eftersom över 100 bilar stod och trängdes om utfarten närmast macken.

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
24 april 2011 · 2 390 Inlägg

turbotoft skrev:
vi fastnade i kö på parkeringen.. satt väll i 20-30 min.. han ifatt ett gäng på 10 bilar med dekaler på som höll 120. kom aldrig ifatt några andra.. inte dig heller 850-glt. tråkigt med tanke på allt jobb du lagt ner.. en eloge till dig för ett gott försök smile

tror ja såg din bil på parkeringen , snygg bil;) Men hade du knas med turbon eller nå? såg att ryka väldigt mycket hehe .

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
24 april 2011 · 335 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jag kan säga att man är riktigt besviken, ingenting funkade överhuvudtaget. Först var alla anmälda inte på plats till Västerås-karavanen, slutade med att vi var totalt 5-6 bilar. Sen från Eskilstuna fick vi sällskap utav 4-5 bilar så totalt var vi ungefär 10 bilar från Västerås och Eskilstuna. Från Katrineholm var det en massa bilar som anslöt till oss, tänkte fan nu börjar det likna nåt men så fort det blev 2-filigt gasade alla på och körde om oss. Åkte sen till trafikplats Klinga för paus på 10-15 min. Så fort vi kom till Mantorp var det en jädra massa bilar, men vart fan tog arrangören vägen? Jag trodde att vi skulle få dekaler direkt vid infarten, men ingen var där. Vad hände egentligen med kommunikationen??? Vi var på Mantorp strax innan 10, men plötsligt börjar alla dra. Som sagt, ingenting funkade och det är sista gången jag åker karavan.

Åtminstone hade jag riktigt kul på Elmia, det är huvudsaken big_smile

Du vet, vi katrineholmare hade en snitt fart på 120-130 neråt..synd att ni klagar på oss när ni inte tillhörde våran privata kompis karavan...

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
hangman
24 april 2011 · 2 174 Inlägg

jonas gjorde ett kanon jobb helt i onödan, elmia 2011 sög stenhårt. Allt var värdelöst blir bara sämre och sämre för varje år. Det var inte värt och åka ner för min del tycker jag iaf kunde lagt pengarna på bra mycket bättre grejer än sitta flera timmar i bilkö.

Snutarna förstör allt det går inte ha roligt nånstans, dom körde med polishelikopter över racen sen till och med.

Detta måste arrangeras lagligt.

Tycker MoM i nkpg och lkpg, mjölby, mantorp och motala är 100 gånger roligare.

Germax
24 april 2011 · 12 086 Inlägg

Jag tyckte mässan va okej, bilträffen ute vid Torsvik gick inte att klaga på. Stog där i 2½h utan störande moment.

Karavanen sög ju järnet såklart. Vi stog och väntade i Mjölby på er, kom lite bilar men såg ju aldrig Jonas med sin skrikgröna Volvo. När han väl kom körde vi ut men svängde av för att köpa korv istället. För att sedan 500m innan avfarten köra om Jonas och slippa kön big_smile

850_GLT
24 april 2011 · 947 Inlägg

syabo skrev:
Vi väntade på dig, men du var väldigt sen? eller skulle inte karavanen gå kl 10? inte 100% där...
sen när vi väl kom ut på e4 hittade vi inte karavanen, vi åkte bakom somar, vi kanske var 10 bilar som åkte i en karavan, vi kom fram till en djävulsk kö ibland o då gick det ner i 60km/h sen efter 1min så låg vi i 145km/h och inte ens såg något led...   vad hade du 850_GLT för fart på bilen? visst, inte lätt med långtradare osv. men att vi fick pendla mellan 60 och 145 var lite mysko...


ajjja, nästa år om de blir karavan så är polishjälp ett måste, som kan hjälpa oss att komma upp som ett led på e4an,

eller om ledarbilen åker upp och kryper i ca 40 på e4an och rullar mot mjölby sen en bil som åker sist, så de håller ihop det, när alla är uppe så ringer sistabilen till ledaeren och säger att han kan börja gasa upp till en lagom hastighet..


_

kolla första sidan så ser du när karavanen skulle gå.. jag kom som skrivet ut på e4:an och låg mellan 70-80 men tröttnade efter ett tag då ALLA körde om

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Dennan900GL Finntrollet
24 april 2011 · 640 Inlägg

jag har inget att klaga på...säger vi. wink tongue

närå, tyckte våran lilla karavan var helt ok på 5bilar. smile
synd bara att farten till Klingan var så varierande bara, drog nog 20L mer på vägen ner än hem. haha big_smile

2 saker kan jag bara på peka, minibussen som körde om oss i 120kmh, där det satt 4 pers på dörrarna.
volvon som hade tagit med hela garaget på taket.....fyfan. släppte av direkt jag såg han köra om...ville inte ha en stol på min bil!


för övrigt var det kul. smile
sen att man fick soppatorsk när man skulle köa ut från Elmia. haha

well..nu till det viktiga!!

vart fan är alla bilder från Mantorp och vägen neråt.. speciellt på den blåa oldsen wink big_smile



jo, vi låg bakom ledarbilen i ett par mil tror jag, sen började ju alla gasa om..och till slut så gick det faktiskt inte att se den illgröna bilen.
slutade med att vi åkte i en 3bila karavan med en gammal Opel med glada grappar i! big_smile

Senast redigerat av Dennan900GL (24 april 2011)

Jo vars.
Martin_lkpg Ge full! Eller?
24 april 2011 · 41 Inlägg

hangman skrev:
jonas gjorde ett kanon jobb helt i onödan, elmia 2011 sög stenhårt. Allt var värdelöst blir bara sämre och sämre för varje år. Det var inte värt och åka ner för min del tycker jag iaf kunde lagt pengarna på bra mycket bättre grejer än sitta flera timmar i bilkö.

Snutarna förstör allt det går inte ha roligt nånstans, dom körde med polishelikopter över racen sen till och med.

Detta måste arrangeras lagligt.

Tycker MoM i nkpg och lkpg, mjölby, mantorp och motala är 100 gånger roligare.

Du tog Orden ut munnen på mig. Detta var nog sista gången jag besöker Elmia någonsin.



Mvh Martin

syabo
24 april 2011 · 1 278 Inlägg

850_GLT skrev:

syabo skrev:
Vi väntade på dig, men du var väldigt sen? eller skulle inte karavanen gå kl 10? inte 100% där...
sen när vi väl kom ut på e4 hittade vi inte karavanen, vi åkte bakom somar, vi kanske var 10 bilar som åkte i en karavan, vi kom fram till en djävulsk kö ibland o då gick det ner i 60km/h sen efter 1min så låg vi i 145km/h och inte ens såg något led...   vad hade du 850_GLT för fart på bilen? visst, inte lätt med långtradare osv. men att vi fick pendla mellan 60 och 145 var lite mysko...


ajjja, nästa år om de blir karavan så är polishjälp ett måste, som kan hjälpa oss att komma upp som ett led på e4an,

eller om ledarbilen åker upp och kryper i ca 40 på e4an och rullar mot mjölby sen en bil som åker sist, så de håller ihop det, när alla är uppe så ringer sistabilen till ledaeren och säger att han kan börja gasa upp till en lagom hastighet..


_

kolla första sidan så ser du när karavanen skulle gå.. jag kom som skrivet ut på e4:an och låg mellan 70-80 men tröttnade efter ett tag då ALLA körde om

ja, såg det nu..
men som sagt bra att du försökte med en karavan.. men helt ärligt så tror jag inte att det kommer bli en ända lyckad karavan ner dit hur mycket man än jobbar påt.  ända som skulle funka är om det var polis eskort?


men någ bättre om man kör på kompis karavaner på ca 10-15 bilar...   250 bilar är för svårt, om man tänker på, hastighet, avstånd och all övrig trafik..

Street Knight
Dennan900GL Finntrollet
24 april 2011 · 640 Inlägg
Jo vars.
Putteliten
24 april 2011 · 9 079 Inlägg

Ett förslag är ju att ha en person på varje ställe som fixar med dekaler och sånt, var vid Citygross vid halv 10 där folk redan börjat samlas. Sen tycker jag att 20 min var lite väl kort tid i och med att det skulle vara såpass många bilar som skulle samlas i Mantorp.

turbotoft
24 april 2011 · 195 Inlägg

_Performance_ skrev:

turbotoft skrev:
vi fastnade i kö på parkeringen.. satt väll i 20-30 min.. han ifatt ett gäng på 10 bilar med dekaler på som höll 120. kom aldrig ifatt några andra.. inte dig heller 850-glt. tråkigt med tanke på allt jobb du lagt ner.. en eloge till dig för ett gott försök smile

tror ja såg din bil på parkeringen , snygg bil;) Men hade du knas med turbon eller nå? såg att ryka väldigt mycket hehe .

japp hade ett litet haveri.. men fick gå ändå.. va väldigt tråkigt o stå o ryka men ett bra initiativ av trådskaparen ändå, blir nog ev sista gången jag går in på elmia.. satsar på mom här i stan istället..

Volvo 944 S 2.3 "Playing It LOUD" (1996)
Delbaan
24 april 2011 · 28 Inlägg

Vore fint med bilder från killen som låg bak i en skåpbil och tog bilder smile

CarpeDiem German Engineering
24 april 2011 · 9 081 Inlägg

Delbaan skrev:
Vore fint med bilder från killen som låg bak i en skåpbil och tog bilder smile

Här är en big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55479/55479-0160dcd867e460516176aed50d9e3a01.jpg

Senast redigerat av CarpeDiem (24 april 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Bergqvistt
24 april 2011 · 43 Inlägg

Dennan900GL skrev:
2 saker kan jag bara på peka, minibussen som körde om oss i 120kmh, där det satt 4 pers på dörrarna.
volvon som hade tagit med hela garaget på taket.....fyfan. släppte av direkt jag såg han köra om...ville inte ha en stol på min bil!

Bäste OLH från vadstena!
Alla prylar satt fast och hängde kvar både freda och lördag..
Gött när folk gör lite utöver det vanliga smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang