Köpråd: Verktyg man måste ha i garaget?

Pierre_r Lastbilsmekaniker
28 december 2010 · 729 Inlägg

Och har man råd så ska man köpa en induktionsvärmare och ha i garaget. Bultar som ser hopplöst fastrostade ut släpper hur enkelt som helst efter man har värmt lite.

peder Dorifto King Peedi Balerado
28 december 2010 · 386 Inlägg

Då bockar vi av skruvstäd wink haha
Peter har gjort ett grymt jobb idag med våra bord ursäkta röran vi byggger om winkhttp://i250.photobucket.com/albums/gg265/Peder_Nilsson/20101228_004.jpg

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
28 december 2010 · 5 042 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Autosol som tar bort spilloljan på marken.

Kanske menar Absol? neutral

HAHAHAHA  lol  lol  lol  lol
Ja precis. haha cva fan tongue
Är dyslektiker

C H E V R O L E T <3
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
28 december 2010 · 5 042 Inlägg

Ps glöm för fasen inte stereo & garageöl !

C H E V R O L E T <3
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 december 2010 · 3 068 Inlägg

här skrivs för fullt ser jag smile

Verktygstavla fick jag en i julklapp, det blir nog en till om det ska räcka. Måste ta väck en spegel som sitter på väggen bara och ordna nånting då det sitter ett fönster bakom.

Idag hann vi ganska långt med arbetsbänken, den är 100cm hög, perfekt arbetshöjd när man står. på andra sidan blir ett bord/bänk i vanlig bordshöjd så man kan sitta o käka, dricka kaffe, rita o planera eller pilla elgrejer tex. kaffebryggare ska dit med, ev en micro framöver.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0218.jpg
Som sagt, i princip färdig. vi funderar dock på att lägga en rostfri plåt på, vad är minimum tjocklek, räcker 1mm rostfritt på 24mm spån?

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 december 2010 · 3 068 Inlägg

fan vad det skrivs, haha fan Peder, du hann posta bild för mig här med din jävel! tongue

Öl vetefan, single malt.. hur ska man då kunna köra hem..? musik blir det iaf, har en technics class AA (haha, måste va sjuukt bra ljud då tongue ) 2st 12" basar, Peder tar ur sina högtalare ur bilen, han ska ju ändå bara köra bana.. då behövs ingen musik.

Edit: har både tub och spray med kopparpasta!

Senast redigerat av mrpete (28 december 2010)

DalleRacing
28 december 2010 · 1 738 Inlägg

Vad vore ett garage utan en spegel big_smile ?

Senast redigerat av 940RDALLE (28 december 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 december 2010 · 3 068 Inlägg

940RDALLE skrev:
Vad är ett garage utan en spegel big_smile

haha.. jadu... den får nog sitta nån annanstans än ovanför arbetsbänken iaf.. tongue

caromania Forummoderator
28 december 2010 · 9 296 Inlägg

Jag har röd heltäckningsmatta på golvet. Jag menar, ska man göra det ska man göra det hela vägen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
DalleRacing
28 december 2010 · 1 738 Inlägg

mrpete skrev:

940RDALLE skrev:
Vad är ett garage utan en spegel big_smile

haha.. jadu... den får nog sitta nån annanstans än ovanför arbetsbänken iaf.. tongue

Hehehe ha kvar den wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Germax
28 december 2010 · 12 086 Inlägg

Kan rekommendera Bahco satsen dom har kampanj på på Jula, likvärdig biltemas. Kostar en hundring mer men så mkt ordentligare verktyg.

Skiftnyckel kan du ju glömma, de är siit tratten!

evilaudio
28 december 2010 · 16 195 Inlägg

3fas kompressor å en jävla massa olika slipverktyg big_smilebig_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Germax
28 december 2010 · 12 086 Inlägg

mrpete skrev:
här skrivs för fullt ser jag smile

Verktygstavla fick jag en i julklapp, det blir nog en till om det ska räcka. Måste ta väck en spegel som sitter på väggen bara och ordna nånting då det sitter ett fönster bakom.

Idag hann vi ganska långt med arbetsbänken, den är 100cm hög, perfekt arbetshöjd när man står. på andra sidan blir ett bord/bänk i vanlig bordshöjd så man kan sitta o käka, dricka kaffe, rita o planera eller pilla elgrejer tex. kaffebryggare ska dit med, ev en micro framöver.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … G_0218.jpg
Som sagt, i princip färdig. vi funderar dock på att lägga en rostfri plåt på, vad är minimum tjocklek, räcker 1mm rostfritt på 24mm spån?

Nice, beror på vad du menar med "räcker" Jag hade ju lagt på minst 3mm för att undvika bulor och slag i plåten.

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 december 2010 · 3 068 Inlägg

3fas svets och kompressor vore jävligt nice.. dock dyra i inköp.. sad Kollar blocket, tradera och andra auktioner hela tiden..

Ang. plåten.. vi kikar på lite olika lösningar.. blir jävligt dyrt med 3mm plåt på 250x60cm... rostfri också.. :S

Kollade jula och de hade ganska många olika bahco-satser. får se vad vi har och vad som kan vara bra att komplettera med. vad är det som är standardstorlek nu igen.. 1/2", 3/8" ?

Röd heltäckningsmatta? haha, om du spiller ut en burk färg eller olja då?

caromania Forummoderator
28 december 2010 · 9 296 Inlägg

mrpete skrev:
Röd heltäckningsmatta? haha, om du spiller ut en burk färg eller olja då?

Varför skulle jag öppna en burk färg i mitt garage? Mitt garage har de senaste åren övergått från mekargarage till museum. cool

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 december 2010 · 3 068 Inlägg

caromania skrev:

mrpete skrev:
Röd heltäckningsmatta? haha, om du spiller ut en burk färg eller olja då?

Varför skulle jag öppna en burk färg i mitt garage? Mitt garage har de senaste åren övergått från mekargarage till museum. cool

Hehe, okej dåså smile Men i detta garaget kommer ske motorbygge/byte, uppfräschning av underreden, framvagn, bakvagn etc etc etc.. så det kommer bli en salig röra med heltäckningsmatta tongue Egentligen skulle jag vilja ha riktig golvfärg, men lägger inte pengar på det i ett garage vi hyr.

Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
28 december 2010 · 510 Inlägg

caromania skrev:
Jag har röd heltäckningsmatta på golvet. Jag menar, ska man göra det ska man göra det hela vägen.

Tony Rickardsson har parkettgolv i sitt så varför inte smile

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 december 2010 · 3 068 Inlägg

Hade varit fint med parkett och golvvärme smile Ser inte fram emot att ligga på betonggolvet resten av vintern..

Imorn blir det som sagt nya tag, fortsättning följer

caromania Forummoderator
28 december 2010 · 9 296 Inlägg

mrpete skrev:

caromania skrev:

mrpete skrev:
Röd heltäckningsmatta? haha, om du spiller ut en burk färg eller olja då?

Varför skulle jag öppna en burk färg i mitt garage? Mitt garage har de senaste åren övergått från mekargarage till museum. cool

Hehe, okej dåså smile Men i detta garaget kommer ske motorbygge/byte, uppfräschning av underreden, framvagn, bakvagn etc etc etc.. så det kommer bli en salig röra med heltäckningsmatta tongue Egentligen skulle jag vilja ha riktig golvfärg, men lägger inte pengar på det i ett garage vi hyr.

Det är ju såklart så att jag har det under bilen, och ca en meter runt den. Vid bänken och arbetsutrymmen har jag det inte av praktiska skäl. Men det ser jävligt bra ut, en veteranbil på röd heltäckningsmatta. Det är riktigt trevligt att sätta sig med en bira eller whisky och bara snacka lite minnen med bilen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Germax
28 december 2010 · 12 086 Inlägg

Matta är vettigt som fan under bilen, ska man bara skruva är de skönt att ha något mjukt som isolerar mot det kalla golvet. Men det är ju mest tillämpbart vid mer långvarig uppställning. Till vardags åker horan fram istället smile

½" och ¼" täcker de mesta, 3/8" är en mellanbror som jag tycker är onödig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang