2266
Sök

Mercedes 190 3.0 24v TD, KÖÖL Racing. Film från kinnekullering och ett litet haveri =)

276 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Yelenaspojk: Jajjemen, dock står det still 2 veckor nu sad Måste ju jobba ibland oxå...

Pumpen ligger nu och väntar på mig på posten tongue Gissa om jag vill hem å montera mad

1 051 Inlägg
22 februari 2011
Henjer skrev:
Yelenaspojk: Jajjemen, dock står det still 2 veckor nu sad Måste ju jobba ibland oxå...

Pumpen ligger nu och väntar på mig på posten tongue Gissa om jag vill hem å montera mad

Nej?roll

168 Inlägg
22 februari 2011
Haha kan tänka mig att det kliar en del i fingarna big_smile

276 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
OJOJOJ. Nu har tjejen hämtat pumpen på posten och mailat bilder för å reta mig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-533422f35440930bfde10c8172bc724c.jpg
D-pumpen från Blacksmoke Racing ligger hemma i garaget å väntar på å få leverera en massa goo diesel tongue

1 150 Inlägg
24 februari 2011
Vad exakt är de de gör när den är iväg på optimering?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

276 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
S_Henjer skrev:

Exakt? Ja han lär ju börja med å hämta pumpen på posten, åka till verkstan, bära in den, öppna förpackningen, sen ta kafferast, lyfta upp den ur förpackningen, ta kaffe osv...... tongue

De dom rent mekaniskt med pumpen är att dom byter ut pumpelementen som orginal har en kolvdiameter på 5,5 mm till 7mm, huruvida dom fräser eller borrar upp loppen, de vet jag ej. Efter det så körs pumpen i en flödesbänk och den ställs in ordentligt. Sen är det bara å bulta fast på motorn å gasa...

245 Inlägg
24 februari 2011
vad kostar det att få pumpen fixad?

S.v.r

The one and only
1 091 Inlägg
24 februari 2011
Henjer skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-533422f35440930bfde10c8172bc724c.jpg
D-pumpen från Blacksmoke Racing ligger hemma i garaget å väntar på å få leverera en massa goo diesel tongue

NICE smile Då blir det snabbmek när du kommer hem hoppas jag wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

The one and only
1 091 Inlägg
24 februari 2011
Turbo_Davve skrev:

Henjer skrev:
Pumpen skickades till Blacksmoke racing... Kostar runt 700 Euro och få den moddad

Kul att du tar dig tid att läsa igenom tråden wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

276 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Turbo_Davve skrev:

Henjer skrev:
Pumpen skickades till Blacksmoke racing... Kostar runt 700 Euro och få den moddad

Kul att du tar dig tid att läsa igenom tråden wink

Tack för hjälpen tongue hehe...

276 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Henjer skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-533422f35440930bfde10c8172bc724c.jpg

NICE smile Då blir det snabbmek när du kommer hem hoppas jag wink

De kan du ge dig på! lol

25 Inlägg
24 februari 2011
S_Henjer skrev:

när den "bara" leverara 120cc är de bara elementen som är utbytt men när de är ändå upp till 170cc som mynä och plastpojken från kalix kan bygga ut ur pumparna ha jag för mig att dom slipar/bygger om tryckventilerna i pumpen med.

1 150 Inlägg
24 februari 2011
Henjer skrev:
S_Henjer skrev:

Exakt? Ja han lär ju börja med å hämta pumpen på posten, åka till verkstan, bära in den, öppna förpackningen, sen ta kafferast, lyfta upp den ur förpackningen, ta kaffe osv...... tongue

De dom rent mekaniskt med pumpen är att dom byter ut pumpelementen som orginal har en kolvdiameter på 5,5 mm till 7mm, huruvida dom fräser eller borrar upp loppen, de vet jag ej. Efter det så körs pumpen i en flödesbänk och den ställs in ordentligt. Sen är det bara å bulta fast på motorn å gasa...

Fräckt.. Det med kaffet, de är nog rätt svårt..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

276 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Vet att jag är ute i god tid samt att bilen inte ens är klar, men ville vara säker på å få en bra tid. Nu är iaf bromsning av Mercan bokad. Tiden å skriva upp för dom som är intresserade är kl 15:00 söndagen den 24/4 på Elmia under bilsports custom motor show. Det är TS-motorsport som kommer ha med sin bromsbänk dit iår.

Kom gärna fram å tjöta om ni är nyfikna...

Nästa vecka kommer filmklipp på uppstart å provkörning (hoppas jag) ;-)

The one and only
1 091 Inlägg
2 mars 2011
Kul o se vad den kommer leverera smile Någon gissning på förhand?

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
5 mars 2011
Ser riktigt fint ut wink det går riktigt fort fram för dig big_smile

kommer bli en grym bil detta wink ska bli kul o se bänkningen på elmia!

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

276 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
HPaddict skrev:
Ser riktigt fint ut wink det går riktigt fort fram för dig big_smile

kommer bli en grym bil detta wink ska bli kul o se bänkningen på elmia!

mvh stångberg

Tackar tackar, jo de har gått ganska fort tongue Jag ser oxå fram emot bromsningen, bara hoppas de håller ihop..

276 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:

Står tidigare i tråden wink

The one and only
1 091 Inlägg
5 mars 2011
Henjer skrev:
Volvo Knugen skrev:

Menar du det att pumpen ska flöda för 500hk o 800nm? Jag tänkte mer på att teori o praktik inte alltid går hand i hand.. Så tänkte om du hade en gissning på vad bromspapprena kommer att visa smile

Eller har jag missat nåt du skrivit? neutral

276 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Henjer skrev:
Volvo Knugen skrev:

Menar du det att pumpen ska flöda för 500hk o 800nm? Jag tänkte mer på att teori o praktik inte alltid går hand i hand.. Så tänkte om du hade en gissning på vad bromspapprena kommer att visa smile

Eller har jag missat nåt du skrivit? neutral

Har för mig att jag skrivit någonstans att den borde landa mellan 4-500hk och 7-800Nm, men de kanske försvann i och med krashen som va här på garaget för ett tag sedan.

Men de är bara en grov gissning, time will tell ;-)

Sök