B18 är ju en Volvomotor, trodde jag att de flesta visste.

Men ett tips är att inte röra förgasaren så länge den fungerar. Renovera den med nya grejer (nål, munstycke, membran, javisst...), men håll inte på och pilla och snålställ och joxa, snålare kommer den inte gå men brända ventiler kan du få och det sparar du ju inte mycket på.
Se till att alla tänddelar är i god kondition, jag har hört att det ska gå att använda en brytarlös fördelare från gamla Saab 900 om man svarvar ner den lite och det kan ju kanske få tändningen mer exakt och spara nån droppe. Luftfilter, är det igensatt så byt, det blir som ett chokespjäll...
Planar man toppen så får man högre kompression vilket gör gott det med, men blir det då så man får gå upp i oktantal på bränslet så är ju frågan om man sparar någonting alls.
Ställ tändningen så högt det går utan spikningar.
Går motorn upp i temp som den ska? En kass termostat som får motorn att gå för kallt kan ju inverka negativt den med.
Ska du ändå och pilla på förgasaren så är ju en fördel att ställa den med CO-mätare och ställa den till det värde den skall ha..
Kolla sen över bilen i övrigt. Rätt lufttryck i däcken? Onödigt breda sådana med större rullmotstånd? Någon broms som ligger på? Etc...
Fast såvitt jag fattat det så har du den i en epa och då är väl risken att det är psykvarvandet som tar bränsle.