Carl_bmw316 skrev:
Bara element, bygger lådan själv, ska bygga riktigt snyggt med glas över slutstegen och grejer

,
Jag vill ha djupbas, helst ska hela bilen skaka sönder och samman

vet inte men 12" eller 15", behöver bara en bra bas,
Tack för svaren Mvh Carl
DLS basar spelar sjukt rent o snyggt men ska du bara få bilen o skaka så finns det betydligt billigare grejjer som kan fixa detta bättre.
Sen är ju fördelen med 2st 12" istället för en 15" att du har bättre kylning i 2 element än 1 så du kan spela högre längre med 2 element än 1. Detta gäller ju först o främst om basarna är av samma serie. Ska du bara ha 1 bas så skulle jag rekommendera 15" före 12" då 15" spelar högre med samma effekt, även detta förutsatt att basarna är av samma serie.
Men jag hade betydligt hellre satsat på 2 billiga 12" och lagt pengar på ett ordentligt monoblock o driva dom på. Tumregeln säger att du bör ha MINST 2kr steg på 1kr bas för att utnyttja basarna till max. Vet inte vad ditt steg kostar men säg att det kostade 4000kr nytt. Har du då basar för 6000kr kommer dom låta lika dåligt som basar för 2000kr.
Har du däremot en bas för 500kr kan du med ett bra steg få den o låta som en betydligt dyrare bas.
Senast redigerat av M_icke_ (30 december 2010)
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"