Angående: Iskörning i Stockholm?

TLO
1 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Körs det på några sjöisar i Stockholmsområdet? Gärna på Södersidan?

"You Go, we go!"
Masterworks
1 januari 2011 ·

Vi körde lite hoj på isen på Ljusterö i går!  cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/1034764_okoxir.jpg

wadde Tryck och pys-åka
1 januari 2011 · 884 Inlägg

Kan tipsa om sjön Magelungen som brukas härjas en del på (jag sist förra året med spikade däck på fiddyn)
Sjön ligger i farsta å södra sidan om "militärbron" är oftast bottenfryst vid dethär laget.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=f … e4sv%e4gen
Och häromkring är ett bra ställe att köra ner på. Farstanäsvägen. Precis mittför länsmansholmen ligger en brygga med lämplig plats att köra till sjöss.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
TLO
1 januari 2011 · 1 062 Inlägg

wadde skrev:
Kan tipsa om sjön Magelungen som brukas härjas en del på (jag sist förra året med spikade däck på fiddyn)
Sjön ligger i farsta å södra sidan om "militärbron" är oftast bottenfryst vid dethär laget.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=f … e4sv%e4gen
Och häromkring är ett bra ställe att köra ner på. Farstanäsvägen. Precis mittför länsmansholmen ligger en brygga med lämplig plats att köra till sjöss.

Känner tioll Magelungen, men kan man köra bil på den nu? Kör man ner vid Farstanäset ut på isen enklast? Vid gamla bortglömda skidbacken?

"You Go, we go!"
TLO
1 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Masterworks skrev:
Vi körde lite hoj på isen på Ljusterö i går!  cool

http://www1.garaget.org/gallery/archive … okoxir.jpg

Nice!!  Men en annan vill ju ut med bilen utan att braka igenom wink

"You Go, we go!"
dbmike
2 januari 2011 · 591 Inlägg

Säg till om det går att köra där e ju nära och bra tongue

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
wadde Tryck och pys-åka
2 januari 2011 · 884 Inlägg

Jo precis, vid foten av gamla backen. (om man inte råkat köra upp på backen)

Jag ska höra med urinvånarna där och se. Borde vara bottenfryst nu. Är som mest 2 meter djupt där vid den delen av sjön

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
TLO
2 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Var nyss o rekade nere vid foten av backen. Finns tyvärr ingenstans man kommer ut med en bil pga all snö! sad((((    Måste finnas andra ställen man kan köra ner på?

"You Go, we go!"
dbmike
2 januari 2011 · 591 Inlägg

Va och kollade runt där idag efter nerfart men hittade ingen.
E det backen vid ridskolan??

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
TLO
2 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Master_Blaster78 skrev:
Va och kollade runt där idag efter nerfart men hittade ingen.
E det backen vid ridskolan??

Precis , man rullar förbi Ridskolan ner till en liten parkering. Men som sagt, var helt omöjligt att komma ner på isen......

"You Go, we go!"
dbmike
2 januari 2011 · 591 Inlägg

TLO skrev:

Master_Blaster78 skrev:
Va och kollade runt där idag efter nerfart men hittade ingen.
E det backen vid ridskolan??

Precis , man rullar förbi Ridskolan ner till en liten parkering. Men som sagt, var helt omöjligt att komma ner på isen......

okej då va man iallfall på rätt ställe smile

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
wadde Tryck och pys-åka
3 januari 2011 · 884 Inlägg

då får vi ta fram spade pojkar smile
Iofs så ska jag hålla med om försiktighetspratet. Man borde ta å borra lite för att se att det inte brakar igenom nånstans. Snö isolerar ju som sagt tidigare, och mycket snö har det ju som bekant ramla ner.
Men det brukar vara ordetliget fryst där. Växte upp i vita villan som ligger tvärs över från ridskolan. Men man ska alltid vara säker !

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
ReApEr__88
3 januari 2011 · 620 Inlägg

E väll bara att farta igenomsnön? hehe

Volvo S60 (2006)
matheus
4 januari 2011 · 181 Inlägg

men är det en plogad bana där då?  sjukt sugen på att köra lite!! måste ju finnas någon bra plogad bana? va i köping i helgen å körde på isen med isdäck, SJUKT KUL!!! (första gången jag körde på isen) så nu får vi fixa en bana!!! någon som har traktor med plog? eller 4-hjuling med plog?

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
wadde Tryck och pys-åka
4 januari 2011 · 884 Inlägg

ReApEr__88 skrev:
E väll bara att farta igenomsnön? hehe

Har vi några frivilliga ? smile


matheus skrev:
men är det en plogad bana där då?  sjukt sugen på att köra lite!! måste ju finnas någon bra plogad bana? va i köping i helgen å körde på isen med isdäck, SJUKT KUL!!! (första gången jag körde på isen) så nu får vi fixa en bana!!! någon som har traktor med plog? eller 4-hjuling med plog?

Det fin är att dom brukar ploga med traktor på den sjön vi pratar om, vet inte om dom gjort på fagersjösidan i år eller ens hur isen ser ut, inte hunnit förbi där ännu.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
matheus
5 januari 2011 · 181 Inlägg

wadde skrev:

ReApEr__88 skrev:
E väll bara att farta igenomsnön? hehe

Har vi några frivilliga ? smile


matheus skrev:
men är det en plogad bana där då?  sjukt sugen på att köra lite!! måste ju finnas någon bra plogad bana? va i köping i helgen å körde på isen med isdäck, SJUKT KUL!!! (första gången jag körde på isen) så nu får vi fixa en bana!!! någon som har traktor med plog? eller 4-hjuling med plog?

Det fin är att dom brukar ploga med traktor på den sjön vi pratar om, vet inte om dom gjort på fagersjösidan i år eller ens hur isen ser ut, inte hunnit förbi där ännu.

Men om dom brukar ploga med traktor så borde det ju finnas en väg ner på isen? ingen som känner den som plogar? så man vet när banan öppnar? smile

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
TLO
5 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Grejen är väl att den bana de plogar upp är avsedd för skridskoåkare på Magelungen. Förmodligen vill de inte ha ner bilar på den banan ens kväll/nattetid när inga andra är där. Därför plogar de nog medvetet ingen nerfart till isen tror jag tyvärr. Men som Wadde sa det finns ju ställen att åka ner, men det är en del skottande smile

"You Go, we go!"
wadde Tryck och pys-åka
6 januari 2011 · 884 Inlägg

Dom _brukar_ ploga ganska breda banor. så herr traktorförare kanske har en baktanke ... vem vet tongue
Ska se om jag kommer ner i dag å kika till isen, kan höra med pimplarna om det sitter nån , hur tjock isen är. Ska se om man orkar spada lite också.

Riktigt jävla busväder är det dock, men måste ju fan ut vilket som, slut på kattman. Skit.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
6 januari 2011 · 884 Inlägg

ReApEr__88 skrev:
E väll bara att farta igenomsnön? hehe

Ring sen å berätta hur det känns att stå på underedet i 1 meter snö smile

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
TLO
7 januari 2011 · 1 062 Inlägg

wadde skrev:
Dom _brukar_ ploga ganska breda banor. så herr traktorförare kanske har en baktanke ... vem vet tongue
Ska se om jag kommer ner i dag å kika till isen, kan höra med pimplarna om det sitter nån , hur tjock isen är. Ska se om man orkar spada lite också.

Riktigt jävla busväder är det dock, men måste ju fan ut vilket som, slut på kattman. Skit.

Bra wadde!  Du styr upp Stockholm southsides första iskörning wink

"You Go, we go!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang