Angående: Iskörning i Stockholm?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2011 · 2 405 Inlägg

utan plog bil kan man ng ge upp de där :p ingen som har en krallig fyrhjuling eller något? min står i nynäs så rätt b o åka upp med den =/

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
wadde Tryck och pys-åka
10 januari 2011 · 884 Inlägg

Uj uj. blev jag ansvarig nu helt plötsligt.... hjälp tongue

Ärligt talat så har jag inte fått tid att bränna förbi och undersöka sjön, känner ingen som har vart ute å fiskat i år heller hmm

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
TLO
10 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Sket sig ju bigtime i alla fall nu när det vart töväder igen......hellllvetteeeeeee

"You Go, we go!"
wadde Tryck och pys-åka
10 januari 2011 · 884 Inlägg

Äh oroa dig inte för det , det finns mera vinter kvar ska du se. Ryssland delar snart med sig av kalla vädret igen.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
matheus
10 januari 2011 · 181 Inlägg

men jag är nästan en aning chockad att det inte finns flera ställen eller flera folk som har skrivit å sagt att dom vill ut å åka eller dela med sig av en sjö eller liknande.. de kan j inte bara vara vi 5 eller va de nu är som vill åka.. tongue haha

men hoppas det blir kallare igen, eller bara sommar nu tongue

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
wadde Tryck och pys-åka
10 januari 2011 · 884 Inlägg

det är dethär med att hitta isar som man kan lita på. Och sen kanske andra polar-gäng eller galna grannar som rejsar på sin lokala pöl utan att skriva om det på internet tongue

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
funjet
10 januari 2011 · 33 Inlägg

Jag är ingen isexpert men jag tror att om det är varmt några dagar bara hjälper oss för snön försvinner och isen kan börja bli tjockare när kylan kommer.
Jag va nere vid långtarmen (Ekerö) idag och all snö var nästan borta på isen. har inte borrat och kollat hur tjock den är men ska göra det imorgon om inte annat.

wadde Tryck och pys-åka
10 januari 2011 · 884 Inlägg

Titta grabbar. en positiv en smile

Jag sätter min gamla smälta kolv från en saab på att det kommer bli kallt igen , så det fryser på lite bättre

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
funjet
10 januari 2011 · 33 Inlägg

som vädret ser ut nu ska temperaturen sjunka till -11 på fredag natt och sedan öka till 0 på söndan.
Det kommer komma lite mer snö/regn på onsdag men inte farligt mycke smile
hoppas på det bästa och får se hur borrningen går imorgon smile

TLO
11 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Inväntar borr rapport då

"You Go, we go!"
funjet
11 januari 2011 · 33 Inlägg

såå nu har jag varit och borrat lite på sjön smile
självklart glömde jag att ta med något att mäta med mad
men får jag gissa lite så skulle jag säga 15cm kärnis och 15cm is ovanpå som snön har frusit den vet jag inte hur stark den är eller så men den är vit iaf.
får åka ner imorgon igen och borra lite mer smile
crossen kommer få rastas hela helgen iaf vet inte om man vågar ut med bilen eller om man ska vänta ett tag till:D

matheus
12 januari 2011 · 181 Inlägg

okej nice! hittat någe höl man kan köra ner på isen då? kör upp spår med crossen tongue haha

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
funjet
12 januari 2011 · 33 Inlägg

Jaa nu snöar det ju mer sad men det är plogat men ca 20 meter man får skotta eller köra med crossen eller varför inte en fyrhjulsdriven lite större bil bara wink
Det är nog det minsta problemet

funjet
23 januari 2011 · 33 Inlägg

nu har jag invigit isen smile den är ungefär 35cm tjock, skit kul att köra lite smile

matheus
23 januari 2011 · 181 Inlägg

okej, här är det någon som inte delar med sig!! haha, hur kom du in på isen å vart låg den nu igen? haha

men kan vi inte arrangera ett ordentligt "möte" åkning? så vi är flera, dvs vi 5 i tråden som skriver kanske? big_smile haha

vill gärna inte köra med min på isen men ett varv när jag ser att det går så kan ja nog ta ett varv tongue

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
funjet
23 januari 2011 · 33 Inlägg

jag körde på ekerö smile, det va bara ta lite fart så kom man ut tongue nu e de två fina spår så de e inga problem.
det är ingen snö på isen eller yterst lite så vi har inte gjort någon bana än smile
måste borra runt lite så man vet hur långt man kan köra också smile

daniel_audi92
25 januari 2011 · 186 Inlägg

funjet skrev:
jag körde på ekerö smile, det va bara ta lite fart så kom man ut tongue nu e de två fina spår så de e inga problem.
det är ingen snö på isen eller yterst lite så vi har inte gjort någon bana än smile
måste borra runt lite så man vet hur långt man kan köra också smile

Det gick ju rätt bra trodde aldrig att jag skulle komma ut först men tog man fart somsagt så gick det bra. Men jag vågade inte köra så långt ut då det bara var borrat längst runt stranden där. Men vi hade tänkt köra nu i helgen igen, kanske kan man dra ihop några och köra nu på lördag eller söndag? smile Måste dock fixa handbromsen då den kärvar så man kommer knappt fram när man väl drog i den.

Senast redigerat av daniel_audi92 (25 januari 2011)

ReApEr__88
25 januari 2011 · 620 Inlägg

Ni måste ju fota också...:-D Vill ju se blöta bilar...big_smile

Volvo S60 (2006)
daniel_audi92
25 januari 2011 · 186 Inlägg

ReApEr__88 skrev:
Ni måste ju fota också...:-D Vill ju se blöta bilar...big_smile

Kan bjuda på en bild då, dock inte jag som fotat smile
http://img842.imageshack.us/img842/838/16341110150119068368255.jpg

M-jonsson
26 januari 2011 · 63 Inlägg

Var ute på Tullinge sjön i dag med polaren o borrade 30M ut på isen var det 2,9dec, 60M ut på isen var det 2,7des, 90M ut på isen (på sjön) var det 3,1des.
En annan polare såg dessutom i  söndags en Skyline vara ute på isen där.

Tullinge strand 32 14654 TULLINGE där är utfarten och det var där vi borrade.

Hoppas på mycket nöje big_smile

Brän däck inte vänner.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang