Vilken är den största staden ni kört bil i?

aha_100
4 januari 2011 · 535 Inlägg

Manchester och München var tuffa, med 18 meters trailerdragare dvs smile

vaughn
4 januari 2011 · 674 Inlägg

Rinnegan skrev:
Orlando området i Florida var ju lite intressant. Dock med en felaktig GPS så det blev ännu intressantare.

snurade också i orlando i flera timme mitt i natten när vi skulle "hem" från disney-parken...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
sandzoo
4 januari 2011 · 2 071 Inlägg

paris med buss.. smile

Sandzoo i da house
loop
4 januari 2011 · 297 Inlägg

bxmpower skrev:
amsterdams centrum och jag gör aldrig om det vissa gator är ju för fan nästan smalare än vad bilen är bred och 15cm höga trottoarkanter det är inte bra för humöret och nerverna när man åkt i ett sträck från bovington england  fy fan för städer jag trivs bra här på vichan i småland.

Hehehe.Kört där flera gånger. Det roliga är att alla holländska städer är ungefär likadana,med kanaler, smågator och skit.

Minibuss i flera europeiska städer. Berlin störst. Gent i Belgien värst, de kan inte köra bil.

PerfectionR Japanese Engineering
4 januari 2011 · 690 Inlägg

Paris i en B180 hyrde bilen i Tyskland. Jävligt jobbigt att köra när det är mycket folk och de håller sig så nära.
Ett annat problem var mopeder som körde mellan bilarna, Bilen hade sensorer och de åkte på hela jävla tiden för att folk körde så jävla nära!

Rondellerna var inte heller så roliga, FULLT av bilar flera filer i rondellen och det är man inte van med. Här ska du inte vänta och kolla när det är läge att köra in i rondellen utan kör bara! PS Filerna var omarkerade!

Lite of topic men på vägen tillbaka på motorvägen (Kväll/Natt) så tackade jag alltid lastbilarna/trailersen efter varje omkörning med varningsblinkersen, Av de Nordiska och Belgiska lastbilarna fick man alltid nåt tillbaks men inte av de andra.

Senast redigerat av 1EVOXIN1 (4 januari 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Mack Forum- och sitemoderator
4 januari 2011 · 26 149 Inlägg

Göteborg tongue (Ja jag är en Norrlänning som inte kommit så långt på mina resor ännu)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Skaune
4 januari 2011 ·

aha_100 skrev:
Manchester och München var tuffa, med 18 meters trailerdragare dvs smile

18 meter lång dragbil, måste va rekord! wink av alla bidrag här skulle jag nog frukta new dehli mest!

twin_cam Smålänning
4 januari 2011 · 7 877 Inlägg

Stockholm och göteborg smile
EDIT: Jasså Malmö räknas som storstad också... Har kört där i rusningstrafik med kass GPS, det va faktiskt skoj när man hade gott om tid på sig smile

Senast redigerat av twin_cam (4 januari 2011)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Muttley
4 januari 2011 ·

Typ alla städer söder om uppsala har jag kört i. även köpenhamn.

Den sämsta staden jag kör i sverige är malmö. Sen efter de kommer lund av mycket förklarliga skäl. Är glad att man slipper röra sig i kärnan.

Men köpenhamn var skoj. Där kan man snacka om att taxi hade brått på riktigt wink 99 % var taxibilar vid 3 tiden på natten med.

DalleRacing
4 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Alanya i Turkiet! Det fanns inga hastighets gränser, och det var vägar mitt i stan. Vägarna var som mitt i stockholm fast med en mitten refug som bestod av gräsmatta o palmer och det kördes som på autobahn :S Inga övergångställen så barn m.m sprang hej vilt när de fick chansen, ibland blev man omkörd av familjer på vespa som bestod av pappa längst fram, sin 2 åriga son bakom och sist satt mamma alla utan hjälm i säkert 120km/h. Sen fick man åka taxi o de var ochså en upplevelse big_smile En 8 manna buss från 60 talet, men här sparar vi tid så vi satt säkert 17 st i den lilla busen. Första backen kom o de var dags att bromsa, MEN inga bromsar fans så när vi var 1m från framvarande bil ställde han sig upp på bromsen! Då menar jag att han pressa pedalen för sitt liv och fick kröcka ihop sig då han slog i taket när han ställde sig upp big_smile Var tvungen o fråga om de inte hade bilbesiktningar i detta land o han svara att det är som allt annat här i landet, vill du inte besikta så behöver man inte :S

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Niklas1987 NO
4 januari 2011 · 2 182 Inlägg

Göteborg och Stockholm smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
loop
4 januari 2011 · 297 Inlägg

GPS är definitivt fusk.

Muttley
4 januari 2011 ·

loop skrev:
GPS är definitivt fusk.

Bekvämlighet wink  dock använder jag bara om jag ska köra till postlådeadresser

Marticus Meldem
4 januari 2011 · 917 Inlägg

Körde lite i England, va inte roligt me vänstertrafik, hela kroppen och huvudet sa ifrån när jag svängde ut i vänsterfilen efter korsningar!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
BudgetDunkaren Osponsrad
4 januari 2011 · 1 631 Inlägg

Malmö.
Göteborg.
Halmstad.
Stockholm.
De kan jag komma på nu iallfall..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Andromeda Rumpmas
4 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Berlin, men då var jag aldrig inne i centrum och grötade. Det kändes dock som om eftermiddagsköerna i utkanten av staden räckte och blev över...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Bebben Legitimerad besserwisser
5 januari 2011 · 921 Inlägg

Körde med husvagn i Köpenhamn under rusningstrafik.

Det var en upplevelse. big_smile

Habobo
5 januari 2011 · 198 Inlägg

Shanghai

1332 - Överjävlig
Aerodynamik ...
5 januari 2011 · 7 120 Inlägg

Var i Stockholm med ett tre dagar gammalt körkort, men det var kul! Gillar när det händer lite smile

THE_SAAB_DUDE
5 januari 2011 · 162 Inlägg

940RDALLE skrev:
Alanya i Turkiet! Det fanns inga hastighets gränser, och det var vägar mitt i stan. Vägarna var som mitt i stockholm fast med en mitten refug som bestod av gräsmatta o palmer och det kördes som på autobahn :S Inga övergångställen så barn m.m sprang hej vilt när de fick chansen, ibland blev man omkörd av familjer på vespa som bestod av pappa längst fram, sin 2 åriga son bakom och sist satt mamma alla utan hjälm i säkert 120km/h. Sen fick man åka taxi o de var ochså en upplevelse big_smile En 8 manna buss från 60 talet, men här sparar vi tid så vi satt säkert 17 st i den lilla busen. Första backen kom o de var dags att bromsa, MEN inga bromsar fans så när vi var 1m från framvarande bil ställde han sig upp på bromsen! Då menar jag att han pressa pedalen för sitt liv och fick kröcka ihop sig då han slog i taket när han ställde sig upp big_smile Var tvungen o fråga om de inte hade bilbesiktningar i detta land o han svara att det är som allt annat här i landet, vill du inte besikta så behöver man inte :S

MVH

haha den va skojig lol

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang