Inför: Karavan från Stockholm till Elmia, 23 April 2011 (UPPDATERAT)

Danne-v
20 april 2011 · 16 Inlägg

För att ta fartbilder och kunna filma bra måste man ju bryta ur karavanen, blir man halshuggd om man gör detta utan att vara officiell fotograf eller skulle de ses som okej? Skulle ju själv gärna vilja filma från sista till första bil i karavanen...

Karri-92
20 april 2011 · 163 Inlägg

vore ballt med en video:)

BMW 530i touring "K-märkt rishög" (1995)
BMW 525i "553 turbo" (1994)
Poontuz
20 april 2011 · 31 Inlägg

Håller med, de som är seriösa borde få åka och filma igenom hela karavanen smile kan bli grymt

Timp_aa Team Whiplash Racing
20 april 2011 · 146 Inlägg

En fråga bara. Blir man hatad om man lämnar karavanen efter norrk/linkö?
//timpa

Team Whiplash Racing
BMW E46 M3 "FELSTYRD" (2003)
BMW M5 (E39) "Säpo Edition" (1999)
BMW E34 540ia/t "Rosthögen" (1995)
Danne-v
20 april 2011 · 16 Inlägg

Tycker oxå det skulle vara kul med en liten video, lite därför jag undrar om de vara lugnt att göra så eller om hela helvetet bryter ut...

andino TMR|Team Moisty Racing
20 april 2011 · 454 Inlägg

Det vi är rädda för är att folk börjar följa fotografen och karavanen splittras...

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Eddy Galen, inte dum.
20 april 2011 · 1 324 Inlägg

Man borde väl se om personerna i bilen har kamera eller inte. Bilderna blir ju tok mycket bättre om kamerabilarna får glida omkring i karavanen

Poontuz
20 april 2011 · 31 Inlägg

då får dom som ska fota/filma seriöst, ha en lite skylt bakom eller nåt kanske?

Danne-v
20 april 2011 · 16 Inlägg

Jo det va det jag gissade... Och de andra fotobilarna kommer ha någon skylt eller så?

Eddy Galen, inte dum.
20 april 2011 · 1 324 Inlägg

Danne-v skrev:
Jo det va det jag gissade... Och de andra fotobilarna kommer ha någon skylt eller så?

Inte officiellt, nej. Man kanske kan ta något A4 papper eller något att tejpa fast på bakrutan där det står kamerabil kanske?

Om det är någon som vill vara kamerabil och det inte finns plats så kan jag skriva bort mig då jag inte har någon med systemkamera att ta bilder med. Annars kommer jag låta min kompis sitta med en (rätt så bra) digitalkamera och fota/filma m.m.

Senast redigerat av eddhedd (20 april 2011)

850_GLT
20 april 2011 · 947 Inlägg

så länge man åker förbi och filmar eller tar kort så är det lugnt. Men ALLA behöver ju inte ta bilder bara för att få åka om de andra

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Robbelito
20 april 2011 · 29 Inlägg

Blir ingen karavan för min del! fick punka på motorvägen i lördags så vart lite problemo

Karri-92
20 april 2011 · 163 Inlägg

en liten fråga, har alla bestämmda platser i karavanen elr kör vi "löpande" in med alla i ett led bara, för tänkte på att de e rätt så många som hoppar in lite här o var så de kan bli lite krångligt;P

BMW 525i "553 turbo" (1994)
BMW 530i touring "K-märkt rishög" (1995)
850_GLT
20 april 2011 · 947 Inlägg

Karri-92 skrev:
en liten fråga, har alla bestämmda platser i karavanen elr kör vi "löpande" in med alla i ett led bara, för tänkte på att de e rätt så många som hoppar in lite här o var så de kan bli lite krångligt;P

vi har inga bestämda platser.. men vi ska inte hålla på att köra om bara för att det är kul

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Karri-92
20 april 2011 · 163 Inlägg

okok då vet jag:) ne hade inte tänkt köra om o så häller:P måste ju få fråga så man vet;)

BMW 525i "553 turbo" (1994)
BMW 530i touring "K-märkt rishög" (1995)
Danne-v
20 april 2011 · 16 Inlägg

850_GLT skrev:
så länge man åker förbi och filmar eller tar kort så är det lugnt. Men ALLA behöver ju inte ta bilder bara för att få åka om de andra

Har aboslut inget behov av att köra om folk utan känner bara att de skulle vara kul å fota och filma lite. smile

Edit: Om man skulle tejpa på en lapp med "kamerabil" för att få folk att inte följa efter skulle det vara lungt? (Vill inte ta någon annan fotoplats undrar bara om de funkar...)

Senast redigerat av Danne-v (20 april 2011)

Andreas17
21 april 2011 · 68 Inlägg

Åker på fredag morgon istället. Stryk mig!

Audi A4 "S-Line Quattro" (2008)
850_GLT
21 april 2011 · 947 Inlägg

Danne-v skrev:

850_GLT skrev:
så länge man åker förbi och filmar eller tar kort så är det lugnt. Men ALLA behöver ju inte ta bilder bara för att få åka om de andra

Har aboslut inget behov av att köra om folk utan känner bara att de skulle vara kul å fota och filma lite. smile

Edit: Om man skulle tejpa på en lapp med "kamerabil" för att få folk att inte följa efter skulle det vara lungt? (Vill inte ta någon annan fotoplats undrar bara om de funkar...)

jadå det är ok så länge man tar bilder

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Zorz Touch by U
21 april 2011 · 910 Inlägg

Uppdaterat så nu har jag tagit bort dom som avanmält sig och uppdaterat med nya färska namn smile

Och vi vill att det ska hålla er till ledet hela tiden så helst vill vi endast ha så få fotobilar det bara går. från Sthlm - Mantorp iallafall sedan får ni göra som 850_GLT säger...

Men se til latt hålla ledet så blir det helt enkelt snyggast och bäst så vi har som sagt 3 bilar som garanterat fotar och filmar. Alla som är intresserade av att fota och filma får komma fram till mig i Kungens kurva så får vi gå igenom lite innan bara för att det inte ska bli en enda stor röra. Låter detta bra för er? smile hoppas ni är nöjda än så länge smile

Putsa på nU! big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
21 april 2011 · 910 Inlägg

Finns det fler sista minuten anmälningar så kom med dom så snart ni kan! wink å fyll gärna på med info osv ni som har anmält er halvdant tongue

Putsa putsa å många vackra foton ska de bli! big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang