dannnej skrev:
Alltså hur svårt är det för er att förstå? ni behöver inte hålla med, men snälla förstå.
Alla ni som beställt fälgar och inte har ett par JP fälgar, varför köper ni först nu när fälgarna har funnits i evigheter?
Svaret är priset, ni har inte velat betala vad det kostar att få unika fälgar.
Kan ni förstå att vi som har betalat priset för att få en unik bil blir irriterade när det nu kommer hundratals bilar med samma stil och förstör det, när ni själva inte ens bryr er.
Flertalet verkar bara ha skadeglädje över det här utan att förstå vad dom egentligen gör.
Jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat större delen av mitt liv åt bilintresset och framförallt en bil, jag vet ärligt talat inte om det har varit värt det nu när ni sitter och skriver att det är roligt att förstöra, riktigt lågt alltså.
Och sen har ni mage att sitta och kommenter prisras osv... när man lagt ner så mycket jobb så är pengar längre inte värt någonting
Sluta nu! Det låter på dig som om alla människor i världen har råd att slänga 20-30 papp på ett par gamla fälgar. Så är det inte! Har man inte råd så är det självfallet att men inte köper, även fast men vill ha!
Är det så fruktansvärt viktigt för dig att ha en helt unik bil så föreslår jag att du tillverkar helt egna fälgar, som ingen annan kan få tag i! Du som inte verkar vara en korkad person alls borde väl nästan kunnat räkna ut med lilltån att så populära fälgar skulle dyka upp som kopior, precis som R-Fälgar och Nebula.
Allt som är snyggt säljer, det som säljer tjänar någon pengar på och alla vill väl tjäna pengar? Väldigt enkel matematik.
Och nu pratar jag emot mig själv jag vet, men det bil (om du vill) kommer vara lika unik när de nya fälgarna hamnar "på varenda Volvo" efter som, som du säkert känner till, de nya fälgarna inte har samma storlek! Det kan du ju glädjas över. Annars kan du ju alltid lacka dina uppsättningar gula eller gröna, då fortsätter du att vara unik!
Och detta är ett debatt forum, får man inte kommentera prisraset på de äkta 17"arna? Det är ju en kedjereaktion, klart att det är ett ämne att tala om!
Och det har ju faktiskt märkts extremt bra på blocket, väldigt många 17" som kommit ut nu. Min teori är att det finns en hel del runtomkring som inte ens andevänder sina fälgar utan bara haft de liggande och bara ser hur de stiger i pris för varje år.
Skulle även vilja fråga vad det är som är så unikt med din bil, utseendemässigt då förstås. Att motorn är utöver det vanliga förstår jag. Det som jag ser är fälgarna och spoilerpaketet.
Det andra, vindavvisare, V90 torkare, 940 front, takvinge, vita blinkers x6, lackade backspeglar, allt det sitter ju på var och varannan 7/945:a Så överdrivet unik är den ju inte iallafall.
Och jag hoppas du inte tar detta som att jag klagar på din bil, (för jag avundas den väldigt mycket) vill bara föra en diskussion och försöka förstå hur du tänker/menar.
Jag tycker det är helt underbart att det kommer kopior på dessa sjukt goa fälgarna!