2461
Sök

JP MK18 fälgar i 18x8.5" kommer i kopior till "Volvo 1/2/7/900" mars-april 2011 enligt "AFL" och heta "Ocean MK18"

56 Inlägg
28 januari 2011
Det är många som undrar hur finishen är på dom nya MK18 fälgarna,har lagt upp ett par bilder
att titta och jämföra lite med.

http://www.garaget.org/?car=210819

689 Inlägg
28 januari 2011
BlackieLawless skrev:
Det är många som undrar hur finishen är på dom nya MK18 fälgarna,har lagt upp ett par bilder
att titta och jämföra lite med.

http://www.garaget.org/?car=210819

Ja det va rejäl skillnad på finishen på kopiorna och original. inte ofta kopior är bättre än original smile

245 Inlägg
28 januari 2011
BlackieLawless skrev:
eferm skrev:
HanzzoN900 skrev:

Yeap du får en orderbekräftelse i mailen efter beställning!

fan va skumt för det har inte jag fått och det var ju ändå några timmar sedan nu..

Slå en signal annars till AFL 036-370095 och dubbelkolla,så löser det sig nog wink

Ringde och kollade, dom hade inte fått in nån beställning men pengarna har dragits från mitt kort, nu blev det jobbigt...

56 Inlägg
28 januari 2011
eferm skrev:
BlackieLawless skrev:
eferm skrev:

fan va skumt för det har inte jag fått och det var ju ändå några timmar sedan nu..

Slå en signal annars till AFL 036-370095 och dubbelkolla,så löser det sig nog wink

Ringde och kollade, dom hade inte fått in nån beställning men pengarna har dragits från mitt kort, nu blev det jobbigt...

Kolla med banken! Vart pengarna har dragits.

Mr White
1 072 Inlägg
28 januari 2011
eferm skrev:
volvo_grabb skrev:
eferm skrev:
då var det beställt silvriga med 215/35 däck, hoppas det blir bra. borde man inte få en orderbekräftelse till mailen? har ni andra fått det?

Jag har fått de... kunde man beställa me 215/35 däck nu? tänkte ja köper däcken lösa istället sen om de inte blir kanon pris med sånna däck. fick du ge me dom däcken? märke på däcken?

köpte med dom billigaste skitdäcken, dom ska ju ändå bara ryka upp ;-) blev 11 tusen nånting. får nog ta å ringa å kolla så min order gick in ordentligt.

Vart lika för mej oxå fick inget alls..Men får slå en singnal å höra smile

761 Inlägg
28 januari 2011
Akke skrev:
dannnej skrev:
volvo_grabb skrev:

haha jasså du ska köpa nu innan va de ju bara skit hehe

Vem har sagt något annat?
Jag tycker fortfarnade att originalen är snyggare och kommer aldrig sälja dom, men jag behöver ett par till så då passar jag på när det är billigt som sagt.

Jag bryr mig egentligen inte så mycket då jag inte säller ut min bil utan använder den, det jag stör mig på är dom som inte förstår... Dom som köper kopiorna för att vara med på utställningarna i år kan man ju bara skratta åt. Det kommer bli pinsamt

Varför kommer det bli pinsamt? Är det för att fler kommer ha dessa fälgar än innan eller?

Jag ska inte säga det fler gånger i den här tråden, det är uppenbarligen bara ett fåtal som vill/kan förstå.

Men till sommaren ska jag komma med "Vad var det jag sa" om nu alla får sina fälgar.

47 Inlägg
28 januari 2011
jag förstår hur "dannnej" menar, jag har beställt ett par nya eftersom ja tycker dom e snygga, men originalen kommer alltid att va speciella.

OEM <3
6 957 Inlägg
28 januari 2011
volvo_grabb skrev:
Bjork skrev:
Dom såldes av nån firma i Lidköping nu tydligen smile

Måste fråga, varför skriver ni "tyskstuk" hela tiden? Det heter Strech tongue Inte tyskstuk, en volvo är inte tysk tongue

På VOLVO heter de SVENSKSTUK haha

HAhaha tongue

Men det är faktiskt så jänkarna säger om stukade Volvos, iaf på Stanceworks tongue

OEM <3

Living Life Sideways
496 Inlägg
28 januari 2011
Måste vara lika pinsamt med alla 740 med 940 front och alla 940 med 960 front. Eftersom det oxå är populärt. Man köper/bygger väl något för man själv gillar det. Man skiter väl i om alla andra oxå har det. Man får väl köpa några riktigt fula fälgar eller göra egna om man vill vara lite själv om det haha smile
Jag menar vem bryr sig om alla på träffarna kör med mk18, inte jag iaf. Bara ett bevis på många med bra smak =P

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012

231 Inlägg
28 januari 2011
Akke skrev:
Måste vara lika pinsamt med alla 740 med 940 front och alla 940 med 960 front. Eftersom det oxå är populärt. Man köper/bygger väl något för man själv gillar det. Man skiter väl i om alla andra oxå har det. Man får väl köpa några riktigt fula fälgar eller göra egna om man vill vara lite själv om det haha smile
Jag menar vem bryr sig om alla på träffarna kör med mk18, inte jag iaf. Bara ett bevis på många med bra smak =P

WORD

Folk får väl köpa vad dom vill, tror inte du springer runt o gnäller o klagar på folk som har R kopiorna på bilträffar. Förstår att folk som hamstrar 17"arna gråter blod nu när dom förhoppningsvis tokdyker i pris.

▬▬▬▬▬▬▬
106 Inlägg
28 januari 2011
De enda som gnäller är de som har JP smile ...

Jag har nog aldrig blivit så glad som den dagen jag hörde om dessa kopior! Alltid velat ha mk18. Men jag har då mycket roligare saker att lägga pengar på än vinda 20 år gamla fälgar för 20K.

Ocean är så pass billigt så man tvekar ju inte att beställa dem direkt.
Jag kommer inte bry mig ett skit om alla har dessa fälgar. De kommer passa som fan på min bil, mer än så bryr jag mig inte om..

Dannnej och alla andra JP-ägare får väl gråta en skvätt över denna "pinsamma" händelse big_smile

&#9644;&#9644;&#9644;&#9644;&#9644; &#7482;&#7473;&#7481;&#7484;&#7487;&#7477;&#7468;&#7483; | ²ºº&#7475;&#7480;&#7488; &#9644;&#9644;&#9644;&#9644;&#9644;
&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;&#9604;

761 Inlägg
28 januari 2011
Alltså hur svårt är det för er att förstå? ni behöver inte hålla med, men snälla förstå.

Alla ni som beställt fälgar och inte har ett par JP fälgar, varför köper ni först nu när fälgarna har funnits i evigheter?
Svaret är priset, ni har inte velat betala vad det kostar att få unika fälgar.

Kan ni förstå att vi som har betalat priset för att få en unik bil blir irriterade när det nu kommer hundratals bilar med samma stil och förstör det, när ni själva inte ens bryr er.

Flertalet verkar bara ha skadeglädje över det här utan att förstå vad dom egentligen gör.

Jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat större delen av mitt liv åt bilintresset och framförallt en bil, jag vet ärligt talat inte om det har varit värt det nu när ni sitter och skriver att det är roligt att förstöra, riktigt lågt alltså.

Och sen har ni mage att sitta och kommenter prisras osv... när man lagt ner så mycket jobb så är pengar längre inte värt någonting

30 Inlägg
29 januari 2011
Nu när man köpt sig ny bruksbil så får det väl bli en uppsättning till den.

tysk.
592 Inlägg
29 januari 2011
Pengar har dragits från mitt konto nu, när de tidigare var reserverade bara. Var det inte någon som skrev att AFL inte tar emot pengarna förens de skickar fälgarna?

89 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Wiechert skrev:
Pengar har dragits från mitt konto nu, när de tidigare var reserverade bara. Var det inte någon som skrev att AFL inte tar emot pengarna förens de skickar fälgarna?

Uppfattade det på samma sätt som du, men för mig och en polare som beställt är det samma som för dig!
Pengarna blev först reserverade och sen drogs dom.

Refined
1 770 Inlägg
29 januari 2011
dannnej skrev:
Alltså hur svårt är det för er att förstå? ni behöver inte hålla med, men snälla förstå.

Alla ni som beställt fälgar och inte har ett par JP fälgar, varför köper ni först nu när fälgarna har funnits i evigheter?

Kan ni förstå att vi som har betalat priset för att få en unik bil blir irriterade när det nu kommer hundratals bilar med samma stil och förstör det, när ni själva inte ens bryr er.

Flertalet verkar bara ha skadeglädje över det här utan att förstå vad dom egentligen gör.

Jag kan bara tala för mig själv, jag har ägnat större delen av mitt liv åt bilintresset och framförallt en bil, jag vet ärligt talat inte om det har varit värt det nu när ni sitter och skriver att det är roligt att förstöra, riktigt lågt alltså.

Och sen har ni mage att sitta och kommenter prisras osv... när man lagt ner så mycket jobb så är pengar längre inte värt någonting

Sluta nu! Det låter på dig som om alla människor i världen har råd att slänga 20-30 papp på ett par gamla fälgar. Så är det inte! Har man inte råd så är det självfallet att men inte köper, även fast men vill ha!
Är det så fruktansvärt viktigt för dig att ha en helt unik bil så föreslår jag att du tillverkar helt egna fälgar, som ingen annan kan få tag i! Du som inte verkar vara en korkad person alls borde väl nästan kunnat räkna ut med lilltån att så populära fälgar skulle dyka upp som kopior, precis som R-Fälgar och Nebula.

Allt som är snyggt säljer, det som säljer tjänar någon pengar på och alla vill väl tjäna pengar? Väldigt enkel matematik.

Och nu pratar jag emot mig själv jag vet, men det bil (om du vill) kommer vara lika unik när de nya fälgarna hamnar "på varenda Volvo" efter som, som du säkert känner till, de nya fälgarna inte har samma storlek! Det kan du ju glädjas över. Annars kan du ju alltid lacka dina uppsättningar gula eller gröna, då fortsätter du att vara unik!

Och detta är ett debatt forum, får man inte kommentera prisraset på de äkta 17"arna? Det är ju en kedjereaktion, klart att det är ett ämne att tala om!
Och det har ju faktiskt märkts extremt bra på blocket, väldigt många 17" som kommit ut nu. Min teori är att det finns en hel del runtomkring som inte ens andevänder sina fälgar utan bara haft de liggande och bara ser hur de stiger i pris för varje år.

Skulle även vilja fråga vad det är som är så unikt med din bil, utseendemässigt då förstås. Att motorn är utöver det vanliga förstår jag. Det som jag ser är fälgarna och spoilerpaketet.
Det andra, vindavvisare, V90 torkare, 940 front, takvinge, vita blinkers x6, lackade backspeglar, allt det sitter ju på var och varannan 7/945:a Så överdrivet unik är den ju inte iallafall.

Och jag hoppas du inte tar detta som att jag klagar på din bil, (för jag avundas den väldigt mycket) vill bara föra en diskussion och försöka förstå hur du tänker/menar.

Jag tycker det är helt underbart att det kommer kopior på dessa sjukt goa fälgarna!

761 Inlägg
29 januari 2011
Det är just det som är poängen, det finns inget på min bil som sticker ut.
Hela min bil är byggd av principen att det ska vara rent, det ska se ut som om det kunde sett ut så och varit tillval, även motorrummet och inredningen är byggd på detta sätt. Och man får vara ganska insatt för att se vad som är gjort

Man kan inte överstyla en volvo, det måste se rent ut.

Fronten är original, kjolpaketet är volvo original, dock dyrt (15k) därför inte så vanligt

Allt som sen är speciellt är under skalet, endel av det fins med i min projekttråd.

Håller dock med om att grejer som inte används kan man likaväl sälja, jag är inte mycket för utställningsbilar...

1 028 Inlägg
29 januari 2011
Zwudda skrev:
dannnej skrev:

Sluta nu! Det låter på dig som om alla människor i världen har råd att slänga 20-30 papp på ett par gamla fälgar. Så är det inte! Har man inte råd så är det självfallet att men inte köper, även fast men vill ha!
Är det så fruktansvärt viktigt för dig att ha en helt unik bil så föreslår jag att du tillverkar helt egna fälgar, som ingen annan kan få tag i! Du som inte verkar vara en korkad person alls borde väl nästan kunnat räkna ut med lilltån att så populära fälgar skulle dyka upp som kopior, precis som R-Fälgar och Nebula.

Allt som är snyggt säljer, det som säljer tjänar någon pengar på och alla vill väl tjäna pengar? Väldigt enkel matematik.

Och nu pratar jag emot mig själv jag vet, men det bil (om du vill) kommer vara lika unik när de nya fälgarna hamnar "på varenda Volvo" efter som, som du säkert känner till, de nya fälgarna inte har samma storlek! Det kan du ju glädjas över. Annars kan du ju alltid lacka dina uppsättningar gula eller gröna, då fortsätter du att vara unik!

Och detta är ett debatt forum, får man inte kommentera prisraset på de äkta 17"arna? Det är ju en kedjereaktion, klart att det är ett ämne att tala om!
Och det har ju faktiskt märkts extremt bra på blocket, väldigt många 17" som kommit ut nu. Min teori är att det finns en hel del runtomkring som inte ens andevänder sina fälgar utan bara haft de liggande och bara ser hur de stiger i pris för varje år.

Skulle även vilja fråga vad det är som är så unikt med din bil, utseendemässigt då förstås. Att motorn är utöver det vanliga förstår jag. Det som jag ser är fälgarna och spoilerpaketet.
Det andra, vindavvisare, V90 torkare, 940 front, takvinge, vita blinkers x6, lackade backspeglar, allt det sitter ju på var och varannan 7/945:a Så överdrivet unik är den ju inte iallafall.

Och jag hoppas du inte tar detta som att jag klagar på din bil, (för jag avundas den väldigt mycket) vill bara föra en diskussion och försöka förstå hur du tänker/menar.

Jag tycker det är helt underbart att det kommer kopior på dessa sjukt goa fälgarna!

Detta skrev du jävligt bra Du ska nästa ha en applåd å ett pris !!!!!!

Har inget å skriva ännu

Refined
1 770 Inlägg
29 januari 2011
dannnej skrev:
Det är just det som är poängen, det finns inget på min bil som sticker ut.
Hela min bil är byggd av principen att det ska vara rent, det ska se ut som om det kunde sett ut så och varit tillval, även motorrummet och inredningen är byggd på detta sätt. Och man får vara ganska insatt för att se vad som är gjort

Man kan inte överstyla en volvo, det måste se rent ut.

Fronten är original, kjolpaketet är volvo original, dock dyrt (15k) därför inte så vanligt

Allt som sen är speciellt är under skalet, endel av det fins med i min projekttråd.

Håller dock med om att grejer som inte används kan man likaväl sälja, jag är inte mycket för utställningsbilar...

Okej. Nu menar du då alltså att du byggt bilen för att den inte skall sticka ut?!? Och jag anser att vara unik är att sticka ut, inte sant? Då kan det ju inte heller vara så farligt att många fler bilar får på likadana fälgar utan att sticka ut, för stickar ut gör man ju uppenbarligen inte med JP MK18 enligt dig.
Tycker du pratar emot dig själv nu.
Och låt oss stanna vid sakfrågan. Det är vad som syns utanpå bilen i detta sammanhanget, inte något med motor, drivlina eller inredning.

Eller har jag uppfattat dig fel?

245 Inlägg
31 januari 2011
blev uppringd av AFL i morse, dom sa att dom hade fått in pengarna men inte någon beställning så dom gjorde en manuell så nu ska det vara fixat. Sen sa han att jag skulle få mina fälgar i slutet av april eftersom den första omgången redan var slut ;-)

Sök