2960
Sök

JP MK18 fälgar i 18x8.5" kommer i kopior till "Volvo 1/2/7/900" mars-april 2011 enligt "AFL" och heta "Ocean MK18"

761 Inlägg
31 januari 2011
Zwudda skrev:
Okej. Nu menar du då alltså att du byggt bilen för att den inte skall sticka ut?!? Och jag anser att vara unik är att sticka ut, inte sant? Då kan det ju inte heller vara så farligt att många fler bilar får på likadana fälgar utan att sticka ut, för stickar ut gör man ju uppenbarligen inte med JP MK18 enligt dig.
Tycker du pratar emot dig själv nu.
Och låt oss stanna vid sakfrågan. Det är vad som syns utanpå bilen i detta sammanhanget, inte något med motor, drivlina eller inredning.

Eller har jag uppfattat dig fel?

Jag tror du förstår hur jag menar om du tänker efter.

Diskret och rent och snyggt är en fin balans, det kan inte sticka ut för mycket som sagt det ska se ut som om det kunde varit original för den som inte vet.

20" chrome fälgar och feta alu vingar är absolut inte det tillexempel

89 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
eferm skrev:
blev uppringd av AFL i morse, dom sa att dom hade fått in pengarna men inte någon beställning så dom gjorde en manuell så nu ska det vara fixat. Sen sa han att jag skulle få mina fälgar i slutet av april eftersom den första omgången redan var slut ;-)

Oj jasså första omgången redan slut, eller ja det var kanske inte så oväntat smile Gör dom en till omgång sen med lika många fälgar igen eller ??

Mr White
1 072 Inlägg
31 januari 2011
HanzzoN900 skrev:
eferm skrev:
blev uppringd av AFL i morse, dom sa att dom hade fått in pengarna men inte någon beställning så dom gjorde en manuell så nu ska det vara fixat. Sen sa han att jag skulle få mina fälgar i slutet av april eftersom den första omgången redan var slut ;-)

Oj jasså första omgången redan slut, eller ja det var kanske inte så oväntat smile Gör dom en till omgång sen med lika många fälgar igen eller ??

Jajjemen de sa han till mej imorrse då även min beställning vart riktig.Så nu är de bara väntan som gäller smile

89 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Robban 245 skrev:
HanzzoN900 skrev:
eferm skrev:

Jajjemen de sa han till mej imorrse då även min beställning vart riktig.Så nu är de bara väntan som gäller smile

Okej gött mos yeap bara o vänta smile

Refined
1 770 Inlägg
31 januari 2011
dannnej skrev:
Zwudda skrev:
Okej. Nu menar du då alltså att du byggt bilen för att den inte skall sticka ut?!? Och jag anser att vara unik är att sticka ut, inte sant? Då kan det ju inte heller vara så farligt att många fler bilar får på likadana fälgar utan att sticka ut, för stickar ut gör man ju uppenbarligen inte med JP MK18 enligt dig.
Tycker du pratar emot dig själv nu.
Och låt oss stanna vid sakfrågan. Det är vad som syns utanpå bilen i detta sammanhanget, inte något med motor, drivlina eller inredning.

Eller har jag uppfattat dig fel?

Jag tror du förstår hur jag menar om du tänker efter.

Diskret och rent och snyggt är en fin balans, det kan inte sticka ut för mycket som sagt det ska se ut som om det kunde varit original för den som inte vet.

20" chrome fälgar och feta alu vingar är absolut inte det tillexempel

Då bör det ju inte vara några problem heller för dig heller att det kommer ut fler liknande som dina.
Då kommer ju personerna som tror att din bil kan vara original med de fälgarna tro det om de andra kärrorna med de nya på.
Tycker du har trasslat till hela saken nu ganska ordentligt...
Inte sticka ut, se original ut och vara unik.
Men jag tycker vi sätter punkt där, mycket lättare att diskutera detta på någon träff i sommar wink svårt att förmedla sig 100% igenom internet. Alltid något som missas eller missuppfattas.

761 Inlägg
31 januari 2011
Så en diskret stylad bil kan inte vara unik?
Jag tycker det är en perfekt definition, däremot överstylade bilar finns det gott om, se som på almia, en orgie av krom och hängande plast i överflöd, det är inget för min smak.

Inte heller en original 945 med mk18, eller tvärt om, en bil med snyggt kjolpaket och sen små 15" hjul, allt på bilen ska passa ihop.

En skärmbreddad bil är snygg om det är diskret, det ska inte synas om man inte tittar noga, det ska se fett ut utan att man ser varför på en gång. Alltså man reagerar vilken fet bil.... aha den är skärmbreddad... snyggt. Istället för. oh fan vad skärmbreddad den bilen är, man ser inget annat är skärmarna.

Är vi på samma våglängd?

84 Inlägg
2 februari 2011
Cut the crap.. prata om fälgarna nu, inte allt annat skit..

Per-Turbo

tysk.
592 Inlägg
2 februari 2011
Någon som fått närmare besked om när de dyker upp?

Mr White
1 072 Inlägg
2 februari 2011
Wiechert skrev:
Någon som fått närmare besked om när de dyker upp?

Då jag beställde så skulle de skicka i början på mars smile

89 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Per-Turbo skrev:
Cut the crap.. prata om fälgarna nu, inte allt annat skit..

Exakt!!

Lika bra att hålla sig till fälgarna som Per-Turbo säger.

Folk kanske är inne här för att få lite ny info/bilder m.m. om dom nya hjulen men får istället höra
massa tjöt om annat lixom!
Senast redigerat av HanzzoN900 (3 februari 2011)

89 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Pratade precis med en på afl och tänkte jag skriver det här så folk vet mer säkert.

Den första uppsättningen kan ni räkna med kommer ganska säkert 1:a veckan i April!

Den andra uppsättningen (exempelvis, om nån beställer idag) kommer i slutet av April!

Alltså enligt killen på afl så kommer dom köra en samma sväng igen med en ny leverans
på 500:st fälgar till Sverige och 500:st fälgar till Norge. Alltså en till ny 1000:st produktion.

(Dom har alltså redan sålt slut på 250:st uppsättningar till Sverige och Norge på minde än 2 veckor)

Kanske lite onödig info men kanske lite bra också för dom som tänkt beställa en uppsättning
och inte vet hur produktionen ser ut.

HanzzoN900

89 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
dannnej skrev:
Begränsad upplaga var det ja smile

Haha ja exakt Dannnej tongue

▬▬▬▬▬▬▬
106 Inlägg
3 februari 2011
HanzzoN900 skrev:
Pratade precis med en på afl och tänkte jag skriver det här så folk vet mer säkert.

Den första uppsättningen kan ni räkna med kommer ganska säkert 1:a veckan i April!

Den andra uppsättningen (exempelvis, om nån beställer idag) kommer i slutet av April!

Alltså enligt killen på afl så kommer dom köra en samma sväng igen med en ny leverans
på 500:st fälgar till Sverige och 500:st fälgar till Norge. Alltså en till ny 1000:st produktion.

(Dom har alltså redan sålt slut på 250:st uppsättningar till Sverige och Norge på minde än 2 veckor)

Kanske lite onödig info men kanske lite bra också för dom som tänkt beställa en uppsättning
och inte vet hur produktionen ser ut.

HanzzoN900

Haha! Gick det så fort?! big_smile

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

1 028 Inlägg
3 februari 2011
HanzzoN900 skrev:
Fick bli en liten beställning till med 4:st + 1:st reserv fälg!

Totalt nu 9:st Silver med polerad kant tongue

Jasså din gam du har köpt dubbla uppsättningar + en reserv

Har inget å skriva ännu

56 Inlägg
5 februari 2011
Det är många som undrar om det går att toksänka sina bilar med dessa hjul.
Har lagt upp en bild på begäran i mitt galleri eftersom det inte går att ladda upp bilder i forumet.
Här har ni mått på den nya fälgen.Sen är det bara ut i garaget och börja mäta och kapa wink

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 75#1051875

89 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Nån mer som har beställt fast beloppet står på reserverat (Swedbank) ??

Gjorde min första beställning 25 jan på afl. Då stog det reserverat belopp nån dag eller 2 sen drogs pengarna.

Beställde senare en andra uppsättning + reservfälg och nu har det stått kvar som reserverat belopp ett längre tag ??

Nån som beställt på senare tid och vet ??

1 028 Inlägg
7 februari 2011
BlackieLawless skrev:
Det är många som undrar om det går att toksänka sina bilar med dessa hjul.
Har lagt upp en bild på begäran i mitt galleri eftersom det inte går att ladda upp bilder i forumet.
Här har ni mått på den nya fälgen.Sen är det bara ut i garaget och börja mäta och kapa wink

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 75#1051875

Hur länge kommer dessa tillverkas?

Har inget å skriva ännu

245 Inlägg
7 februari 2011
nån som har beställt den svarta modellen? finns det några fler bilder på dom? Tex me däck på?

89 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Pratade med en nisse på afl precis angående frågan jag hade om min senaste beställning och det reserverade beloppet. Frågade även om han visste ngt nytt om leveransen och han sa,

""kan säga så här vid sidan om, att om allt går som det ser ut nu så har vi möjligtvis första leveransen hemma mellan vecka 11 eller vecka 13""

Låter ju bra, mitten av mars smile
Senast redigerat av HanzzoN900 (9 februari 2011)

Sök