2621
Sök

JP MK18 fälgar i 18x8.5" kommer i kopior till "Volvo 1/2/7/900" mars-april 2011 enligt "AFL" och heta "Ocean MK18"

56 Inlägg
19 mars 2011
#361
Underbart att se! Bilden alla här har längtat efter;)
Hoppas vi får se fler bilder längre fram.smile


tysk.
592 Inlägg
19 mars 2011
#362
BlackieLawless skrev:
Underbart att se! Bilden alla här har längtat efter;)
Hoppas vi får se fler bilder längre fram.smile

Kommer mer och bättre bilder sen, jag vet att många av er får vänta tills på måndag. Så lovar att göra väntat så lite jobbig som möjligt!


Living Life Sideways
496 Inlägg
19 mars 2011
#363
Blev riktigt snyggt. Varför 40 profil istället för 35?

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012

tysk.
592 Inlägg
19 mars 2011
#364
Akke skrev:
Blev riktigt snyggt. Varför 40 profil istället för 35?

Pengafråga smile


Refined
1 770 Inlägg
19 mars 2011
#365
Wiechert skrev:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 6310_n.jpg

Första bilden på en bil med 4st MK18 fälgar i Sverige kommer skickat!

Riktigt bögtight att få plats, jag har kapat 2 varv. Innerskärmarna for åt helvete och gummiklubban fick trycka in skärmkanterna. Vinkelslip och valsning heter melodin om man skall sänka mer, givetvis 215/35 för att sänka.

225/40 som jag har är inte superoptimalt.

Systemkameran och jag åker ut en sväng sen efter jag fått tvättat bilen smile

Grymt snyggt!
Skulle bara ha Volvo emblem i fälgarna med smile

132 Inlägg
19 mars 2011
#366
fattar inte varför dom gör et6? vad e fördelen? blir bara en jävla massa jobb.

Berget_

17 Inlägg
19 mars 2011
#367
Berget_ skrev:
fattar inte varför dom gör et6? vad e fördelen? blir bara en jävla massa jobb.

på 240 slickar ekern oket med et 6 så 6 va det högst som gick att göra. Orginal mk 18 hade et0


1 679 Inlägg
19 mars 2011
#368
Wiechert skrev:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 6310_n.jpg

Första bilden på en bil med 4st MK18 fälgar i Sverige kommer skickat!

Riktigt bögtight att få plats, jag har kapat 2 varv. Innerskärmarna for åt helvete och gummiklubban fick trycka in skärmkanterna. Vinkelslip och valsning heter melodin om man skall sänka mer, givetvis 215/35 för att sänka.

225/40 som jag har är inte superoptimalt.

Systemkameran och jag åker ut en sväng sen efter jag fått tvättat bilen smile

dom sitter som en käftsmäll wink


663 Inlägg
19 mars 2011
#369
Jp mk18 gjordes väl bara upp till 17tum back in the days? Snyggaste fälgen till kantiga bilar!

1 028 Inlägg
19 mars 2011
#370
PH skrev:
Berget_ skrev:
fattar inte varför dom gör et6? vad e fördelen? blir bara en jävla massa jobb.

på 240 slickar ekern oket med et 6 så 6 va det högst som gick att göra. Orginal mk 18 hade et0

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

Har inget å skriva ännu

663 Inlägg
19 mars 2011
#371
volvo_grabb skrev:
PH skrev:
Berget_ skrev:
fattar inte varför dom gör et6? vad e fördelen? blir bara en jävla massa jobb.

på 240 slickar ekern oket med et 6 så 6 va det högst som gick att göra. Orginal mk 18 hade et0

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

jävlar vad volvos du har...ska du köpa rims till alla? har du alla dom i din ägo nu? du är sjuk=)

1 028 Inlägg
19 mars 2011
#372
Freddeponken skrev:
volvo_grabb skrev:
PH skrev:

på 240 slickar ekern oket med et 6 så 6 va det högst som gick att göra. Orginal mk 18 hade et0

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

jävlar vad volvos du har...ska du köpa rims till alla? har du alla dom i din ägo nu? du är sjuk=)

Hahahahaha lika bra att besälla en pall me ocean fälgar ju:P  haha hoppas ja får mina i veckan,
Klart dom är i min ägo kolla regnummerna:) nä inte sjuk bara onormal haha

Har inget å skriva ännu

663 Inlägg
19 mars 2011
#373
volvo_grabb skrev:
Freddeponken skrev:
volvo_grabb skrev:

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

jävlar vad volvos du har...ska du köpa rims till alla? har du alla dom i din ägo nu? du är sjuk=)

Hahahahaha lika bra att besälla en pall me ocean fälgar ju:P  haha hoppas ja får mina i veckan,
Klart dom är i min ägo kolla regnummerna:) nä inte sjuk bara onormal haha

nej det behövs inte, jag tror dig! var bara i chocktillstånd=) Hoppas fälgarna blir bra, visa en bild i denna tråden sen när dom är monterade på vilken det nu blir!

1 028 Inlägg
19 mars 2011
#374
Freddeponken skrev:
volvo_grabb skrev:
Freddeponken skrev:

jävlar vad volvos du har...ska du köpa rims till alla? har du alla dom i din ägo nu? du är sjuk=)

Hahahahaha lika bra att besälla en pall me ocean fälgar ju:P  haha hoppas ja får mina i veckan,
Klart dom är i min ägo kolla regnummerna:) nä inte sjuk bara onormal haha

nej det behövs inte, jag tror dig! var bara i chocktillstånd=) Hoppas fälgarna blir bra, visa en bild i denna tråden sen när dom är monterade på vilken det nu blir!

Haha chocktillstånd de gillar vi smile japp ska göra de om ja reder ut de. tror de blir på den svarta 740 t5an å rosthögen

Har inget å skriva ännu

132 Inlägg
19 mars 2011
#375
volvo_grabb skrev:
PH skrev:
Berget_ skrev:
fattar inte varför dom gör et6? vad e fördelen? blir bara en jävla massa jobb.

på 240 slickar ekern oket med et 6 så 6 va det högst som gick att göra. Orginal mk 18 hade et0

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

precis vad jag menar, men men e la skit samma, lite slit ska de la va wink

Berget_

17 Inlägg
20 mars 2011
#376
Berget_ skrev:
volvo_grabb skrev:
PH skrev:

på 240 slickar ekern oket med et 6 så 6 va det högst som gick att göra. Orginal mk 18 hade et0

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

precis vad jag menar, men men e la skit samma, lite slit ska de la va wink

Inte jätte smidigt o lägga spacer fram på 240 vi kollade detta. Navstyrningen försvinner så det krävs en del jopp o svarva av navet o ditt med ny hylsa som styr.
Hade en polare förr i tiden som åkte låg 740 turbo med orginal jpmk18 med avfräst centrum dessa va et6 met 215/40


231 Inlägg
20 mars 2011
#377
PH skrev:
Berget_ skrev:
volvo_grabb skrev:

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

precis vad jag menar, men men e la skit samma, lite slit ska de la va wink

Inte jätte smidigt o lägga spacer fram på 240 vi kollade detta. Navstyrningen försvinner så det krävs en del jopp o svarva av navet o ditt med ny hylsa som styr.
Hade en polare förr i tiden som åkte låg 740 turbo med orginal jpmk18 med avfräst centrum dessa va et6 met 215/40

Är inte de lite grejen när man åker låg bil med breda fälgar att de ska va lite problemlösning innan man får dit dom? Att man får plocka innerskärmar o får fixa till kanten på framskärmarna tex wink

Living Life Sideways
496 Inlägg
20 mars 2011
#378
Forshem skrev:
PH skrev:
Berget_ skrev:

precis vad jag menar, men men e la skit samma, lite slit ska de la va wink

Inte jätte smidigt o lägga spacer fram på 240 vi kollade detta. Navstyrningen försvinner så det krävs en del jopp o svarva av navet o ditt med ny hylsa som styr.
Hade en polare förr i tiden som åkte låg 740 turbo med orginal jpmk18 med avfräst centrum dessa va et6 met 215/40

Är inte de lite grejen när man åker låg bil med breda fälgar att de ska va lite problemlösning innan man får dit dom? Att man får plocka innerskärmar o får fixa till kanten på framskärmarna tex wink

Det är ju standard. De grejerna får man ju alltid fixa

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012

Med lem
1 127 Inlägg
20 mars 2011
#379
PH skrev:
Berget_ skrev:
volvo_grabb skrev:

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

precis vad jag menar, men men e la skit samma, lite slit ska de la va wink

Inte jätte smidigt o lägga spacer fram på 240 vi kollade detta. Navstyrningen försvinner så det krävs en del jopp o svarva av navet o ditt med ny hylsa som styr.
Hade en polare förr i tiden som åkte låg 740 turbo med orginal jpmk18 med avfräst centrum dessa va et6 met 215/40

Finns spacers och köpa som har navstyrning annars. Sam bilmode har.


1 028 Inlägg
20 mars 2011
#380
PH skrev:
Berget_ skrev:
volvo_grabb skrev:

Men igentligen varför inte göra fälgen på typ et 12 så de passar bättre på 700/900 serien+att man kan lägga en 5 mm spacer på 240in?

precis vad jag menar, men men e la skit samma, lite slit ska de la va wink

Inte jätte smidigt o lägga spacer fram på 240 vi kollade detta. Navstyrningen försvinner så det krävs en del jopp o svarva av navet o ditt med ny hylsa som styr.
Hade en polare förr i tiden som åkte låg 740 turbo med orginal jpmk18 med avfräst centrum dessa va et6 met 215/40

Ja kör själv me 6 eller 8mm spacer fram på min 240 när ja kör me mimisar utan "navstyrning" men men

Har inget å skriva ännu


Sök