JP MK18 fälgar i 18x8.5" kommer i kopior till "Volvo 1/2/7/900" mars-april 2011 enligt "AFL" och heta "Ocean MK18"

granadadr
15 januari 2011 · 7 290 Inlägg

Bjork skrev:

H3dlund skrev:
Fan va gött, äntligen kanske man blir ensam med super dtm.

En kompis sa en kul grej när vi läste denna.

"Dom som har äkta har äkta, tror inte på nåt prisras."

Kanske sant, men dom kommer bli OSÄLJBARA. roll

Känner mig lite träffad där wink Men jag tänker längre än pengar i detta fallet.

Visst, kul för en som inte har lusten att lägga pengarna på äkta vara, ungefär
som att köpa BBS Lemans-replicor istället för äkta LM.

Saken är att jag är en sån som tänker att saker och ting blir kult, JP är kult för mig,
BBS RS/RM, Hartge Splitt, Mim Juventus, Polaris, Ronal Turbo = Kult big_smile

Hur tror ni kvallen kommer vara på dessa? Visst Tüv-godkända, men vore
surt om det blir samma fenomen som R-fälgarna i början, klarlacken flagnar bort..

när det gäller lemans så är det en prisfråga, har varit uppe i tråden förr wink inte så många som har råd att lägga 40-60k på ett par fälgar så då köper man snygga kopior för ca 10k istället wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Bjork OEM <3
16 januari 2011 · 6 957 Inlägg

granadadr skrev:

Bjork skrev:

H3dlund skrev:
Fan va gött, äntligen kanske man blir ensam med super dtm.

En kompis sa en kul grej när vi läste denna.

"Dom som har äkta har äkta, tror inte på nåt prisras."

Kanske sant, men dom kommer bli OSÄLJBARA. roll

Känner mig lite träffad där wink Men jag tänker längre än pengar i detta fallet.

Visst, kul för en som inte har lusten att lägga pengarna på äkta vara, ungefär
som att köpa BBS Lemans-replicor istället för äkta LM.

Saken är att jag är en sån som tänker att saker och ting blir kult, JP är kult för mig,
BBS RS/RM, Hartge Splitt, Mim Juventus, Polaris, Ronal Turbo = Kult big_smile

Hur tror ni kvallen kommer vara på dessa? Visst Tüv-godkända, men vore
surt om det blir samma fenomen som R-fälgarna i början, klarlacken flagnar bort..

när det gäller lemans så är det en prisfråga, har varit uppe i tråden förr wink inte så många som har råd att lägga 40-60k på ett par fälgar så då köper man snygga kopior för ca 10k istället wink

Blir ju samma sak med JP-fälgarna nu, Den som inte pungar ut pengar till äkta BBS RS köper Lenso BSX osv.

OEM <3
Knugcab
16 januari 2011 · 5 111 Inlägg

JP var ju inget exklusivt märke med nån superkvalitet på sin tid, så att prata om "äkta" som att det vore något oslagbart och exklusivt är ju i sammanhanget rätt löjligt...en kopia kan nog vara väl så bra...

Enda som ger märket lite mystik är väl att det är dött och begravet så deras fälgar inte kommer komma tillbaka annat än som möjligen kopior, men...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Bjork OEM <3
16 januari 2011 · 6 957 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
JP var ju inget exklusivt märke med nån superkvalitet på sin tid, så att prata om "äkta" som att det vore något oslagbart och exklusivt är ju i sammanhanget rätt löjligt...en kopia kan nog vara väl så bra...

Enda som ger märket lite mystik är väl att det är dött och begravet så deras fälgar inte kommer komma tillbaka annat än som möjligen kopior, men...

Exklusivt är väl vad det har blivit på senare år? Därav skriver iaf jag äkta.
Men tkr det är sjuka pengar för en sån gammel fälg tongue

OEM <3
Knugcab
16 januari 2011 · 5 111 Inlägg

Jo, var inte så jag menade, men att tala om "äkta JP" som att det har nån wow-faktor vore ju nästan som att tala om "äkta biltema" om 10 år ifall de skulle konka (nu överdrev jag, men ni förstår ändå lite gissar jag).

Sen om det nu visar sig vara skrotfälgar kopiorna, ja DÅ blir ju "äkta" ett försäljningsargument på ett annat sätt i mina ögon, men ser det inte som en omöjlighet att de kan vara minst lika bra.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Bjork OEM <3
16 januari 2011 · 6 957 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Jo, var inte så jag menade, men att tala om "äkta JP" som att det har nån wow-faktor vore ju nästan som att tala om "äkta biltema" om 10 år ifall de skulle konka (nu överdrev jag, men ni förstår ändå lite gissar jag).

Sen om det nu visar sig vara skrotfälgar kopiorna, ja DÅ blir ju "äkta" ett försäljningsargument på ett annat sätt i mina ögon, men ser det inte som en omöjlighet att de kan vara minst lika bra.

Fattar vad du menar, men den som kom på idén att göra kopior lär väl få en befodran när dessa börjar säljas..dom lär gå som smör tongue

OEM <3
HanzzoN900
16 januari 2011 · 89 Inlägg

Kolla in denna annons som kom på blocket tidigare idag! Breda mk18 med bra däck för 6000:- BVSA! Så billigt har man nog aldrig sett dom förut !

http://www.blocket.se/orebro/Jp_mk18_8_ … 15&w=3

N_W V8 de bästa som finns!
16 januari 2011 · 1 092 Inlägg

Varför kom dom inte på de här på den tiden man höll på med Volvo sad Vill ha!!

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
granadadr
16 januari 2011 · 7 290 Inlägg

Bjork skrev:

granadadr skrev:

Bjork skrev:

Känner mig lite träffad där wink Men jag tänker längre än pengar i detta fallet.

Visst, kul för en som inte har lusten att lägga pengarna på äkta vara, ungefär
som att köpa BBS Lemans-replicor istället för äkta LM.

Saken är att jag är en sån som tänker att saker och ting blir kult, JP är kult för mig,
BBS RS/RM, Hartge Splitt, Mim Juventus, Polaris, Ronal Turbo = Kult big_smile

Hur tror ni kvallen kommer vara på dessa? Visst Tüv-godkända, men vore
surt om det blir samma fenomen som R-fälgarna i början, klarlacken flagnar bort..

när det gäller lemans så är det en prisfråga, har varit uppe i tråden förr wink inte så många som har råd att lägga 40-60k på ett par fälgar så då köper man snygga kopior för ca 10k istället wink

Blir ju samma sak med JP-fälgarna nu, Den som inte pungar ut pengar till äkta BBS RS köper Lenso BSX osv.

ehh LITE skillnad kanske,, precis som volvo 544 sa det var ju inga exlusiva fälgar från början, vilket jag också har påpekat i tråden,, utan exluvisiteten har ni volvoägare skapat,, BBS är exlusiva å dyra fälgar, därför har gemene man inte råd med dem,, å de har status,, jag kommer att köpa ett par BBS kopior till min granada,, mest för att det inte finns dem dimitioner som jag vill ha i orginal, plus pris och tillgång av dem, jag kommer INTE att gråta över mina kopior wink

Wiechert tysk.
16 januari 2011 · 592 Inlägg

HanzzoN900 skrev:
Kolla in denna annons som kom på blocket tidigare idag! Breda mk18 med bra däck för 6000:- BVSA! Så billigt har man nog aldrig sett dom förut !

http://www.blocket.se/orebro/Jp_mk18_8_ … 15&w=3

"Ägaren" till dessa fälgar fyller 30 år idag, så jag skulle tro att det är en kompis som jävlas med honom bara smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
epapower
16 januari 2011 · 593 Inlägg

Otäck sugen jag vart på att byta utan mina 19" nu =p.. Problemet för mig har varit att mk18 fälgarna sett lite små ut på min bil i 17" men kommer de 18" nu så börjar det likna något.

Sen kan ja väl också hålla med "dannnej" att hur kul är det när alla raggare kommer åka med såna fälgar. Då blir det lixsom lite uttjatade när man ser dom på kanske var och varannan bil (likt r-fälgarna).

Men vi får väl se hur det blir, hur som helst är det dom snyggaste fälgarna på en 200/700/900-serie Volvo!

Bjork OEM <3
16 januari 2011 · 6 957 Inlägg

granadadr skrev:

Bjork skrev:

granadadr skrev:

när det gäller lemans så är det en prisfråga, har varit uppe i tråden förr wink inte så många som har råd att lägga 40-60k på ett par fälgar så då köper man snygga kopior för ca 10k istället wink

Blir ju samma sak med JP-fälgarna nu, Den som inte pungar ut pengar till äkta BBS RS köper Lenso BSX osv.

ehh LITE skillnad kanske,, precis som volvo 544 sa det var ju inga exlusiva fälgar från början, vilket jag också har påpekat i tråden,, utan exluvisiteten har ni volvoägare skapat,, BBS är exlusiva å dyra fälgar, därför har gemene man inte råd med dem,, å de har status,, jag kommer att köpa ett par BBS kopior till min granada,, mest för att det inte finns dem dimitioner som jag vill ha i orginal, plus pris och tillgång av dem, jag kommer INTE att gråta över mina kopior wink

BBS RS var väl inte direkt superexklusiva när dem kom heller i 7 x 15"? tongue

OEM <3
volvo_grabb
16 januari 2011 · 1 028 Inlägg

epapower skrev:
Otäck sugen jag vart på att byta utan mina 19" nu =p.. Problemet för mig har varit att mk18 fälgarna sett lite små ut på min bil i 17" men kommer de 18" nu så börjar det likna något.

Sen kan ja väl också hålla med "dannnej" att hur kul är det när alla raggare kommer åka med såna fälgar. Då blir det lixsom lite uttjatade när man ser dom på kanske var och varannan bil (likt r-fälgarna).

Men vi får väl se hur det blir, hur som helst är det dom snyggaste fälgarna på en 200/700/900-serie Volvo!

Japp 18" kommer sitta fint som fan. men tycker du att de kommer bli uttjatat att alla kör me sånna fälgar så kör med ett par andra dåsmile

Har inget å skriva ännu
dannnej
16 januari 2011 · 761 Inlägg

volvo_grabb skrev:

epapower skrev:
Otäck sugen jag vart på att byta utan mina 19" nu =p.. Problemet för mig har varit att mk18 fälgarna sett lite små ut på min bil i 17" men kommer de 18" nu så börjar det likna något.

Sen kan ja väl också hålla med "dannnej" att hur kul är det när alla raggare kommer åka med såna fälgar. Då blir det lixsom lite uttjatade när man ser dom på kanske var och varannan bil (likt r-fälgarna).

Men vi får väl se hur det blir, hur som helst är det dom snyggaste fälgarna på en 200/700/900-serie Volvo!

Japp 18" kommer sitta fint som fan. men tycker du att de kommer bli uttjatat att alla kör me sånna fälgar så kör med ett par andra dåsmile

Som exempelvis?
Titta på min så tar jag gärna mot tips om vilka ovanliga fälgar man kan köra med som passar en stilren gammal volvo, så ska jag gladerligen ta emot den informationen smile


Och ni som ser annonser och tror man kan köpa en uppsättning för 6k har jag inga ord.... roll
Mer än KÖP dom, så lovar jag att köpa dom för i min tur för 10k. Good luck smile

Senast redigerat av dannnej (16 januari 2011)

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
granadadr
16 januari 2011 · 7 290 Inlägg

Bjork skrev:

granadadr skrev:

Bjork skrev:
Blir ju samma sak med JP-fälgarna nu, Den som inte pungar ut pengar till äkta BBS RS köper Lenso BSX osv.

ehh LITE skillnad kanske,, precis som volvo 544 sa det var ju inga exlusiva fälgar från början, vilket jag också har påpekat i tråden,, utan exluvisiteten har ni volvoägare skapat,, BBS är exlusiva å dyra fälgar, därför har gemene man inte råd med dem,, å de har status,, jag kommer att köpa ett par BBS kopior till min granada,, mest för att det inte finns dem dimitioner som jag vill ha i orginal, plus pris och tillgång av dem, jag kommer INTE att gråta över mina kopior wink

BBS RS var väl inte direkt superexklusiva när dem kom heller i 7 x 15"? tongue

vem har sagt jag ska ha sånna?? å absolut INTE i 15" wink kan inte ha mindre än 17" på min bil cool

Senast redigerat av granadadr (16 januari 2011)

Bjork OEM <3
16 januari 2011 · 6 957 Inlägg

granadadr skrev:

Bjork skrev:

granadadr skrev:

ehh LITE skillnad kanske,, precis som volvo 544 sa det var ju inga exlusiva fälgar från början, vilket jag också har påpekat i tråden,, utan exluvisiteten har ni volvoägare skapat,, BBS är exlusiva å dyra fälgar, därför har gemene man inte råd med dem,, å de har status,, jag kommer att köpa ett par BBS kopior till min granada,, mest för att det inte finns dem dimitioner som jag vill ha i orginal, plus pris och tillgång av dem, jag kommer INTE att gråta över mina kopior wink

BBS RS var väl inte direkt superexklusiva när dem kom heller i 7 x 15"? tongue

vem har sagt jag ska ha sånna?? å absolut INTE i 15" wink kan inte ha mindre än 17" på min bil cool

Ingen? Men du börjar om att prata om exklusivitet och sen övergår till din Granada? tongue Skitsam.
BTW, går inte på 17" på min heller wink ..ibak då möjligtvis tongue

OEM <3
granadadr
16 januari 2011 · 7 290 Inlägg

Bjork skrev:

granadadr skrev:

Bjork skrev:
BBS RS var väl inte direkt superexklusiva när dem kom heller i 7 x 15"? tongue

vem har sagt jag ska ha sånna?? å absolut INTE i 15" wink kan inte ha mindre än 17" på min bil cool

Ingen? Men du börjar om att prata om exklusivitet och sen övergår till din Granada? tongue Skitsam.
BTW, går inte på 17" på min heller wink ..ibak då möjligtvis tongue

vad jag vill säga, är att man inte har råd å ibland inte möjligheter till dyra fälgar,, jag skulle vilja ha BBS lemans,, men kan ju glömma dem wink pga priset,, där har vi exlusivitet smile
spelar ju ingen roll vad för bil de sitter på,, men tyvärr är det nog bara brats å i sportvagnsrace som folk har råd,  sad

jag kan ju iof fått det här om bakfoten,, hmm

Senast redigerat av granadadr (16 januari 2011)

Bjork OEM <3
16 januari 2011 · 6 957 Inlägg

granadadr skrev:

Bjork skrev:

granadadr skrev:

vem har sagt jag ska ha sånna?? å absolut INTE i 15" wink kan inte ha mindre än 17" på min bil cool

Ingen? Men du börjar om att prata om exklusivitet och sen övergår till din Granada? tongue Skitsam.
BTW, går inte på 17" på min heller wink ..ibak då möjligtvis tongue

vad jag vill säga, är att man inte har råd å ibland inte möjligheter till dyra fälgar,, jag skulle vilja ha BBS lemans,, men kan ju glömma dem wink pga priset,, där har vi exlusivitet smile
spelar ju ingen roll vad för bil de sitter på,, men tyvärr är det nog bara brats å i sportvagnsrace som folk har råd,  sad

jag kan ju iof fått det här om bakfoten,, hmm

Ja jo helt rätt tänkt där.

OEM <3
Knugcab
16 januari 2011 · 5 111 Inlägg

steifan skrev:
Kan flika in och meddela att resterna av det som en gång var JP Wheels numera tillverkar lastbilsfälgar i aluminium (Tunaverken).

wink

Edit:
http://tunaverken.com/ cool

Edit2:

http://tunaverken.com/img/pics/12th.jpg

niice

Tunaverken har väl tillverkaren av JP alltid hetat men jag fick för mig att de konkade sen de började göra lastbilsfälgar. Kanske minns fel, eller så ligger hemsidan kvar fast firman upphört?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang