4374
Sök

Vilket skick ska man ha en amazon i för att sälja den för 50000 och vad är viktigast att renovera?

jorgen72
6 januari 2011
Henjer skrev:
Du får nog börja med och gå en stavningskurs, är hyffsat höga läs och skrivkunskaper på den utbildningen.

Sen om du har som mål och bli pilot så är det väl bara och ta studielån, är det en dröm så är de klart du ska satsa. Hamnar du sedan hos ett bra företag med bra löner så pröjsar du ju bort skulderna på 5-6 år. De är inget på en livstid.

Ska man renovera bilar till orginalskick och sedan sälja och tjäna pengar så gäller det ju dessutom och hitta köpare som är villiga och betala för jobbet man lagt.

Jag håller med det är nog bättre o ta studielån , eller köpa nyare gds bilar jag gjorde det själv innan när jag hade mer tid o av 70 bilar har jag bara förlorat på en o den ägde jag för länge

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Hyperspace är på rätt väg, i alla fall hans signatur. What can go wrong?

hehehe lol tackar för sympain lol

Självmord är det enda alternativet.

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
jorgen72 skrev:
Henjer skrev:
Du får nog börja med och gå en stavningskurs, är hyffsat höga läs och skrivkunskaper på den utbildningen.

Sen om du har som mål och bli pilot så är det väl bara och ta studielån, är det en dröm så är de klart du ska satsa. Hamnar du sedan hos ett bra företag med bra löner så pröjsar du ju bort skulderna på 5-6 år. De är inget på en livstid.

Ska man renovera bilar till orginalskick och sedan sälja och tjäna pengar så gäller det ju dessutom och hitta köpare som är villiga och betala för jobbet man lagt.

Jag håller med det är nog bättre o ta studielån , eller köpa nyare gds bilar jag gjorde det själv innan när jag hade mer tid o av 70 bilar har jag bara förlorat på en o den ägde jag för länge

vilka bilar vär att rekomondera då? smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2011
hyperspace skrev:
Sorry har dysleksi smile lån kan man alltid ta fasst går det verkligen att ta studie lån på 400000? yikes hört att hollendare ska beta skit mycke fö amazoner lol

Dra inte dyslexikortet du också. Nämn åtminstone ett tekniskt hjälpmedel du fick i skolan mot din dyslexi så kanske jag tror dig.

Studielån får man bara på statliga universitetsutbildningar. Och det gillar jag eftersom det är mina skattepengar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
hyperspace skrev:
Sorry har dysleksi smile lån kan man alltid ta fasst går det verkligen att ta studie lån på 400000? yikes hört att hollendare ska beta skit mycke fö amazoner lol

Dra inte dyslexikortet du också. Nämn åtminstone ett tekniskt hjälpmedel du fick i skolan mot din dyslexi så kanske jag tror dig.

Studielån får man bara på statliga universitetsutbildningar. Och det gillar jag eftersom det är mina skattepengar.

"special verkstan"
extra lärare som satt bredvid mig
alla light böcker
mötena om att byta till en lättare skola lol

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2011
hyperspace skrev:
caromania skrev:
hyperspace skrev:

"special verkstan"
alla light böcker

Tekniskt hjälpmedel?

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
hyperspace skrev:
Thunderbird88 skrev:
Seriöst, trollar du? Är du hög/full? Eller bara allmänt lite "annorlunda"? roll

1: Seriösa renoveringar TAR TID! Det gör man inte på 2 veckor. På 2 veckor kanske, bara kanske har du byggt klart avgassystemet.
2: För varje renovering av en bil en människa gör FÖRLORAR dom pengar! Reservdelar, allt runtomkring kostar utav h*lvete. Det gör det! Kvittar om man har kontakter eller inte. Små kontakter kan dom ta 20:- för stycken, och du behöver massvis av dessa lite special kontakter som ett exempel.
3: Man kan definitivt inte renovera 11 bilar på ett halvår. Eller jo, om man gör exportpimpning där man lackar bilen utan att ens ha tvättat den innan (Ja, en kompis till oss har en sån bil).

Jobba ihop pengar istället.
Säkrare, du går inte i back och går fortare än att renovera 11 bilar.

Sorry om ja inte gjorde mig tydlig big_smile jag menar 1 amazon på ett halvår big_smile jag håller mig till min plan, tror på mina kontakter! sen är det kul okså big_smile och ja e lite annurlunda ja wink

Puuuh! Trodde du var dum i huvudet! Nej vänta ..... lol

Alltså, i teorin går det men utgifter är skeeet mycket. Gör såhär, testa.
Köp en amazon, dra igång och fixa iordning den.
Sälj den sen och se hur mycket plus du går smile
Dra inte igång 11 stycken på en gång smile

Låter som en bra plan som ska följas lol
Senast redigerat av hyperspace (6 januari 2011)

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
hyperspace skrev:
caromania skrev:

"special verkstan"
alla light böcker

Tekniskt hjälpmedel?

jaha oj smile använde mig inte direkt av några sådanna. förutom en bandspelare som läste upp texter för mig lol

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2011
hyperspace skrev:
caromania skrev:
hyperspace skrev:

"special verkstan"
alla light böcker

Tekniskt hjälpmedel?

jaha oj smile använde mig inte direkt av några sådanna. förutom en bandspelare som läste upp texter för mig lol

Bandspelare? Inte en cd-spelare? Vad kunde man göra med cd-spelaren som skiljde den från andra cd-spelare?

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
hyperspace skrev:
caromania skrev:

Tekniskt hjälpmedel?

Bandspelare? Inte en cd-spelare? Vad kunde man göra med cd-spelaren som skiljde den från andra cd-spelare?

vet ej varför men vi hadde iaf band-spelare som hörde till olika böcker so mdet fanns kasett band i smile

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
jorgen72 skrev:
hyperspace skrev:
Thunderbird88 skrev:

Puuuh! Trodde du var dum i huvudet! Nej vänta ..... lol

Alltså, i teorin går det men utgifter är skeeet mycket. Gör såhär, testa.
Köp en amazon, dra igång och fixa iordning den.
Sälj den sen och se hur mycket plus du går smile
Dra inte igång 11 stycken på en gång smile

Låter som en bra plan som ska följas lol

Jag hade inte gjort så självklart ska han bara köpa o renovera en amazon åt gången men jag tycker att det är bättre o köpa gds bilar på kvd nått liknande

ska testa med en först o ser hur mycke ja kan käna smile

276 Inlägg
6 januari 2011
hyperspace skrev:
Henjer skrev:

Jag är ledsen men har du dysleksi så kommer du inte klara utbildningen, om du ens får gå den. Jag jobbar själv som flygmek och har både polare och kolegor som är piloter, de är ingen lätt utbildning om du tror de, man får vara jävligt skärpt uppe i hjärnkontoret för å bli pilot...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 januari 2011
Ohja. Testa med en först.
Om inget annat så har du lärt dig hur man renoverar en amazon, right? Och räddat en bil från skroten.

Annars renovera gamla Mustanger. Dom är dyra inköp ja. Men du kan få ut en bra peng om du gjort ordentligt jobb. Alltså inte stressat ihop. Sedan är det större marknad för dom också.
Exakt allt till en 60-tals mustang finns att köpa.
Dock så tror jag fortfarande du inte kommer gå så särskilt mycket plus.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 januari 2011
För å få 50.000 för en Amazon skall det vara en original bil i bra orenoverta skick så lycka till. En renoverad bil i bra skick kanske du kan få 25.000 för å lägg ner minst 15.000 för så det blir många amazoner kan jag lova ca 40.000 st smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Henjer skrev:
hyperspace skrev:
Henjer skrev:

Jag är ledsen men har du dysleksi så kommer du inte klara utbildningen, om du ens får gå den. Jag jobbar själv som flygmek och har både polare och kolegor som är piloter, de är ingen lätt utbildning om du tror de, man får vara jävligt skärpt uppe i hjärnkontoret för å bli pilot...

Det är ingen grov dysleksi jag har, om jag kollar på tangentbordet när jag skriver så går det bra. Jag ska försöka att bli pilot, att jag stavar lite dåligt då och då ska inte hinndra mig smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2011
JaggaChafen skrev:
För å få 50.000 för en Amazon skall det vara en original bil i bra orenoverta skick så lycka till. En renoverad bil i bra skick kanske du kan få 25.000 för å lägg ner minst 15.000 för så det blir många amazoner kan jag lova ca 40.000 st smile

Nu räknade du fan fel. wink Det räcker med 400st, för en muggig Ama kan man få för 9k.

Köp för 9k
Lägg ut 15k
Sälj för 25k.
Vinst 1k

400 bilar så är vi hemma.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 januari 2011
caromania skrev:
JaggaChafen skrev:

Nu räknade du fan fel. wink Det räcker med 400st, för en muggig Ama kan man få för 9k.

Köp för 9k
Lägg ut 15k
Sälj för 25k.
Vinst 1k

Ja jösses va fel jag räkna smile men många bilar blir det iaf

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

138 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
caromania skrev:
JaggaChafen skrev:

Köp för 9k
Lägg ut 15k
Sälj för 25k.
Vinst 1k

Ja jösses va fel jag räkna smile men många bilar blir det iaf

hmm

677 Inlägg
6 januari 2011
Vill inte döda din dröm  men för att bli flygkapten får du inte ha dyslexi. Du måste kunna skriva utan några som helst problem så varken bokstavskombination eller sånt får du ha

edit: kan ev ha fel, dock fick en vän till familjen inte ta flygcert pga hans dyslexi fast det finns folk som tydligen gjort det
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-170755.html

Ansökningskrav:
• Fyllda 18 år
• Godkänd 3-årig gymnasieutbildning med minst godkända betyg i Engelska B, Matematik C samt Fysik A
• Godkänd flygpsykologisk undersökning (Interpersona eller Gordon Consulting)

Certifikat utfärdade av Transportstyrelsen:
• Medical Class 1 Certifikat
• Elevtillstånd
Senast redigerat av Bergkuist (6 januari 2011)

70 Inlägg
6 januari 2011
renovera 11 st tjäna 50000 på en bil ....

varför ska du jobba sen ?? smile)) dom pengarna kan du ju leva gott ..

Sök