Vilket skick ska man ha en amazon i för att sälja den för 50000 och vad är viktigast att renovera?

hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

Hej smile hadde tännkt o ta flyg certifikat. och om man vill ha alla delarna i certifikatet måste man ha ca 400000:O.. ja tännkte om man kunnde ta o renovera  8 st amazoner och sälja dem för 50000 st smile vad är det jag specielt ska tännka på som ja ska renovera eller vad man ska säga. och får man mer för en amazon om man slänger i en v8 motor på 290hk? eller är det orginal skicket som gäller? vad är mässt effter frågat, kombi eller sedan?  var kan man hitta lite fräsha delar till amazoner?
Tack på förhand//Hyperspace cool

Självmord är det enda alternativet.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 januari 2011 · 3 929 Inlägg

Säger direkt, inte lönsamt.
1: Folk som renoverar bilar tar som snabbast 2 år på sig (nu pratar jag alltså renovering).
2: Kostnaden för alla delar blir mer än vad du kommer få ut för bilen.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

om man känner rätt folk,rätt kommpisar så kan det gå på ett halvår ?

Självmord är det enda alternativet.
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

sen har man en ENORM fritid med

Självmord är det enda alternativet.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 januari 2011 · 3 929 Inlägg

Renovera 8 bilar på ett halvår? Mja.
Sedan så räcker inte 8 bilar.

1: Du skall köpa in 8 bilar. Säg vardera 5000:- = 40,000:- på endast inköp av bilarna.
Sedan måste ni ha plåt för rost lagning, svetstråd, spackel, lack (som är svendyrt) osv.

Betalar någon annan åt dig, visst då kan du tjäna ihop pengar (men han förlorar mer än du tjänar).

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Hamilton
6 januari 2011 · 8 865 Inlägg

Ska du få 50 000 för en Volvo Amazon så ska det vara en originalbil i bra skick och då faller ju din affärsidé.
Leta efter något annat att finansiera ditt flyg med för den du har nu tror jag inte på.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

planen är såhär, vi har billyft,svets, kontakter med spackel/plåt, verktygen. sen jäkla massa reservdelar. det borde gå på ett halvår. du har nog rätt.. jag glömde räkna in utgifterna big_smile 11 amzoner kanse då?

Självmord är det enda alternativet.
UrPeppe Lastbilsbyggare
6 januari 2011 · 389 Inlägg

jag skulle tro att det är störst värde i en seriöst renoverad original-bil. ombyggda veteranare är lite för tattigt för att kunna få dom pengarna smile

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

Hamilton skrev:
Ska du få 50 000 för en Volvo Amazon så ska det vara en originalbil i bra skick och då faller ju din affärsidé.
Leta efter något annat att finansiera ditt flyg med för den du har nu tror jag inte på.

Mvh
Hamilton

ska försöka endån, har fortfarande chanser. orginal skick får det bli!

Självmord är det enda alternativet.
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

Fladdermusen skrev:
jag skulle tro att det är störst värde i en seriöst renoverad original-bil. ombyggda veteranare är lite för tattigt för att kunna få dom pengarna smile

ok big_smile bra o veta smile men vad tror du om sedan eller kombi? vilket känar man mässt pengar på och vilken årsmodell?

Självmord är det enda alternativet.
Mb290
6 januari 2011 · 17 Inlägg

De där kan du ju ta å glömma lika stor risk att du lyckas råna en bank typ! ta å köp några nyare bilar med typ trasig motor billigt, köp motor från skroten putsa upp och sälj dyrt!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 januari 2011 · 3 929 Inlägg

hyperspace skrev:
planen är såhär, vi har billyft,svets, kontakter med spackel/plåt, verktygen. sen jäkla massa reservdelar. det borde gå på ett halvår. du har nog rätt.. jag glömde räkna in utgifterna big_smile 11 amzoner kanse då?

Seriöst, trollar du? Är du hög/full? Eller bara allmänt lite "annorlunda"? roll

1: Seriösa renoveringar TAR TID! Det gör man inte på 2 veckor. På 2 veckor kanske, bara kanske har du byggt klart avgassystemet.
2: För varje renovering av en bil en människa gör FÖRLORAR dom pengar! Reservdelar, allt runtomkring kostar utav h*lvete. Det gör det! Kvittar om man har kontakter eller inte. Små kontakter kan dom ta 20:- för stycken, och du behöver massvis av dessa lite special kontakter som ett exempel.
3: Man kan definitivt inte renovera 11 bilar på ett halvår. Eller jo, om man gör exportpimpning där man lackar bilen utan att ens ha tvättat den innan (Ja, en kompis till oss har en sån bil).

Jobba ihop pengar istället.
Säkrare, du går inte i back och går fortare än att renovera 11 bilar.

Senast redigerat av Thunderbird88 (6 januari 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

hyperspace skrev:
planen är såhär, vi har billyft,svets, kontakter med spackel/plåt, verktygen. sen jäkla massa reservdelar. det borde gå på ett halvår. du har nog rätt.. jag glömde räkna in utgifterna big_smile 11 amzoner kanse då?

Seriöst, trollar du? Är du hög/full? Eller bara allmänt lite "annorlunda"? roll

1: Seriösa renoveringar TAR TID! Det gör man inte på 2 veckor. På 2 veckor kanske, bara kanske har du byggt klart avgassystemet.
2: För varje renovering av en bil en människa gör FÖRLORAR dom pengar! Reservdelar, allt runtomkring kostar utav h*lvete. Det gör det! Kvittar om man har kontakter eller inte. Små kontakter kan dom ta 20:- för stycken, och du behöver massvis av dessa lite special kontakter som ett exempel.
3: Man kan definitivt inte renovera 11 bilar på ett halvår. Eller jo, om man gör exportpimpning där man lackar bilen utan att ens ha tvättat den innan (Ja, en kompis till oss har en sån bil).

Jobba ihop pengar istället.
Säkrare, du går inte i back och går fortare än att renovera 11 bilar.

Sorry om ja inte gjorde mig tydlig big_smile jag menar 1 amazon på ett halvår big_smile jag håller mig till min plan, tror på mina kontakter! sen är det kul okså big_smile och ja e lite annurlunda ja wink

Självmord är det enda alternativet.
UrPeppe Lastbilsbyggare
6 januari 2011 · 389 Inlägg

hyperspace skrev:

Fladdermusen skrev:
jag skulle tro att det är störst värde i en seriöst renoverad original-bil. ombyggda veteranare är lite för tattigt för att kunna få dom pengarna smile

ok big_smile bra o veta smile men vad tror du om sedan eller kombi? vilket känar man mässt pengar på och vilken årsmodell?

jag har inte så stor erfarenhet av amazoner men spontant känns kombin som det säkraste kortet, har även fått för mig att man kan få bättre betalt för gamla volvobilar om dom säljs till danmark eller tyskland.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Henjer
6 januari 2011 · 276 Inlägg

Du får nog börja med och gå en stavningskurs, är hyffsat höga läs och skrivkunskaper på den utbildningen.

Sen om du har som mål och bli pilot så är det väl bara och ta studielån, är det en dröm så är de klart du ska satsa. Hamnar du sedan hos ett bra företag med bra löner så pröjsar du ju bort skulderna på 5-6 år. De är inget på en livstid.

Ska man renovera bilar till orginalskick och sedan sälja och tjäna pengar så gäller det ju dessutom och hitta köpare som är villiga och betala för jobbet man lagt.

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
caromania Forummoderator
6 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Hyperspace är på rätt väg, i alla fall hans signatur. What can go wrong?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 januari 2011 · 3 929 Inlägg

hyperspace skrev:

Thunderbird88 skrev:

hyperspace skrev:
planen är såhär, vi har billyft,svets, kontakter med spackel/plåt, verktygen. sen jäkla massa reservdelar. det borde gå på ett halvår. du har nog rätt.. jag glömde räkna in utgifterna big_smile 11 amzoner kanse då?

Seriöst, trollar du? Är du hög/full? Eller bara allmänt lite "annorlunda"? roll

1: Seriösa renoveringar TAR TID! Det gör man inte på 2 veckor. På 2 veckor kanske, bara kanske har du byggt klart avgassystemet.
2: För varje renovering av en bil en människa gör FÖRLORAR dom pengar! Reservdelar, allt runtomkring kostar utav h*lvete. Det gör det! Kvittar om man har kontakter eller inte. Små kontakter kan dom ta 20:- för stycken, och du behöver massvis av dessa lite special kontakter som ett exempel.
3: Man kan definitivt inte renovera 11 bilar på ett halvår. Eller jo, om man gör exportpimpning där man lackar bilen utan att ens ha tvättat den innan (Ja, en kompis till oss har en sån bil).

Jobba ihop pengar istället.
Säkrare, du går inte i back och går fortare än att renovera 11 bilar.

Sorry om ja inte gjorde mig tydlig big_smile jag menar 1 amazon på ett halvår big_smile jag håller mig till min plan, tror på mina kontakter! sen är det kul okså big_smile och ja e lite annurlunda ja wink

Puuuh! Trodde du var dum i huvudet! Nej vänta ..... lol

Alltså, i teorin går det men utgifter är skeeet mycket. Gör såhär, testa.
Köp en amazon, dra igång och fixa iordning den.
Sälj den sen och se hur mycket plus du går smile
Dra inte igång 11 stycken på en gång smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
G-sson
6 januari 2011 · 612 Inlägg

Visst finns ju diverse program där amerikaner "renoverar" bilar på en eller ett par veckor, men sedan kan man ha åsikter om hur bra det görs också. Och där är det tiotals personer som praktiskt taget bor i verkstaden, och en mycket stor budget för att köpa nya delar istället för att lägga tid på att fixa dom gamla...

Ska du jobba ensam tror jag inte att du kommer klara en seriös rostlagning på två veckor. Och det är bara ett steg av ett stort jobb.

hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

Henjer skrev:
Du får nog börja med och gå en stavningskurs, är hyffsat höga läs och skrivkunskaper på den utbildningen.

Sen om du har som mål och bli pilot så är det väl bara och ta studielån, är det en dröm så är de klart du ska satsa. Hamnar du sedan hos ett bra företag med bra löner så pröjsar du ju bort skulderna på 5-6 år. De är inget på en livstid.

Ska man renovera bilar till orginalskick och sedan sälja och tjäna pengar så gäller det ju dessutom och hitta köpare som är villiga och betala för jobbet man lagt.

Sorry har dysleksi smile lån kan man alltid ta fasst går det verkligen att ta studie lån på 400000? yikes hört att hollendare ska beta skit mycke fö amazoner lol

Självmord är det enda alternativet.
caromania Forummoderator
6 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Fladdermusen skrev:

hyperspace skrev:

Fladdermusen skrev:
jag skulle tro att det är störst värde i en seriöst renoverad original-bil. ombyggda veteranare är lite för tattigt för att kunna få dom pengarna smile

ok big_smile bra o veta smile men vad tror du om sedan eller kombi? vilket känar man mässt pengar på och vilken årsmodell?

jag har inte så stor erfarenhet av amazoner men spontant känns kombin som det säkraste kortet, har även fått för mig att man kan få bättre betalt för gamla volvobilar om dom säljs till danmark eller tyskland.

123GT smäller högst, men hitta en sådan som man kan köpa billigt? Jo de finns. Men ni vet inte var. wink

Allvarligt, att tjäna pengar på bilrenoveringar går inte, då rekommenderar jag att du köper två smällda BMW M3or ifrån Tyskland som du svetsar ihop över taket och sedan förfalskar du chassienummer alternativt köper nån analfabet på besiktningen. Därefter kränger du den till någon 18åring under falskt namn och drar snabbare än han hinner lägga upp en tråd på Garaget.org där han gråter ut för oss andra att han köpt sin drömbil som visade sig vara ett lik och nu undrar vilka rättigheter han har som köpare privat...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang