6952
Sök

Varför lastbilsregga personbil?

105 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Varför gör man det? Antar att det har något att göra med att det blir billigare? Vad gäller? Kan man lastbillsregga vilken personbil som helst?

7 283 Inlägg
8 januari 2011
Förr gjorde man det på dieselbilar för att skatten sänkes REJÄLT men jag har för mig att om ändrade det sen?

105 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Förr gjorde man det på dieselbilar för att skatten sänkes REJÄLT men jag har för mig att om ändrade det sen?

Okej, är det några regler för hur bilen skall vara utformad?

1 265 Inlägg
8 januari 2011
kombi och minibuss går fortfarande att lb regga men inte sedan

Självlärd
3 083 Inlägg
8 januari 2011
För gjorde man ju som sagt det på diesel bilar bara för skatten blev lägre. Men nu görs det väl mest på dom som köper T.EX en gammal 245 o plockar ur sätena på den för att ha som arbetsbil. Alltså baksätena syftar jag på då.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
8 januari 2011
Har en 745 td-88 lb-reggad, ca 3300 i årsskatt. Perfekt arbets/slitåslängbil
Men det var billigare skatt på lb.reggade bilar förr. hade en 245 d6 lb-reggad 2002 å då va skatten ca 1000:-..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
422 Inlägg
8 januari 2011
Min gamla Vitara(1.6 bensinmotor) var lb-reggad och jag har för mig att jag på den tiden betalade strax över 400:-/år i skatt, kollade vad skatten ligger på nu o ser att den ligger på 1067:-/år lb-reggad gentemot 1494:-/år pb-reggad. Så frågan är om det är värt det(om du inte har diesel förstås) som lb-reggad måste bilen ha lastgaller o får inte ha något baksäte, i regbeviset på min Vitara står det att antalet passagerare var max 1. Förvisso hade jag bara lastgallret i vid besikning sedan åkte det ut o bäksätet åkte in istället smile jag hade iofs en kompis med en IH Scout som hade fått dispens på baksäte i sin bil.
Senast redigerat av Fladdermusen (8 januari 2011)

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

Sök