För gjorde man ju som sagt det på diesel bilar bara för skatten blev lägre. Men nu görs det väl mest på dom som köper T.EX en gammal 245 o plockar ur sätena på den för att ha som arbetsbil. Alltså baksätena syftar jag på då.
Har en 745 td-88 lb-reggad, ca 3300 i årsskatt. Perfekt arbets/slitåslängbil Men det var billigare skatt på lb.reggade bilar förr. hade en 245 d6 lb-reggad 2002 å då va skatten ca 1000:-..
Min gamla Vitara(1.6 bensinmotor) var lb-reggad och jag har för mig att jag på den tiden betalade strax över 400:-/år i skatt, kollade vad skatten ligger på nu o ser att den ligger på 1067:-/år lb-reggad gentemot 1494:-/år pb-reggad. Så frågan är om det är värt det(om du inte har diesel förstås) som lb-reggad måste bilen ha lastgaller o får inte ha något baksäte, i regbeviset på min Vitara står det att antalet passagerare var max 1. Förvisso hade jag bara lastgallret i vid besikning sedan åkte det ut o bäksätet åkte in istället jag hade iofs en kompis med en IH Scout som hade fått dispens på baksäte i sin bil.