Volvo 240 Leksak... Nu på lack :D

Boostrider Försöker iaf
12 juli 2011 · 1 998 Inlägg

Besiktade du bilen här i säffle?

Behövdes intyg på motorn? Vart fixade du detta?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
13 juli 2011 · 2 252 Inlägg

hoppas du inser vilket Jävulskt Cylindertryck 1000hk på en 4cyl är?
Och att du ska åka överladdning och varva 8 - 8.5k rpm så föreslår jag major förstärkning av din topp då det händer stort sett alla dom spricker ut ända till kyl kanalerna vid 8k rpm

men gillar som fan din egna tillverkning ser mycket bra ut big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
jsson
21 juli 2011 · 310 Inlägg

Beklagar att det har blivit lite dåligt med uppdatering på sistone men det har hänt destomer på 240in big_smile
Har fått ihop bakaxel. bytt bakskärm monterat tanklocket håller på att passa in bakstammen ifrån 740. fått spridare, köpt ny wastegate köpt nya tändspolar mm
lägger upp ett par bilder ifrån telefonen
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00716.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00717.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00718.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00719.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00723.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00724.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00739.jpg
Jobbigt sätt att måla om bilen vit tongue
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00740.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00743.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00742.jpg
ska ta fler bilder sen när jag är färdig

Senast redigerat av jsson (21 juli 2011)

Nitrometanskada Gött mos
21 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Va ska du köra på för bakaxel? smile

Ser bra ut hörru

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
jsson
21 juli 2011 · 310 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Va ska du köra på för bakaxel? smile

Ser bra ut hörru

Det blev en 1031 med 3.31 i utväxling och torsion diff

jsson
23 juli 2011 · 310 Inlägg

nu börjar det falla på plats big_smile
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00745.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q101/jsson81/DSC00747.jpg

Alle86 YEAH!!!
23 juli 2011 · 559 Inlägg

Ser bra ut, fortsätt så big_smile

Senast redigerat av Alle86 (23 juli 2011)

V o L v o
jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

Alle86 skrev:
Ser bra ut, fortsätt så big_smile

Tackar big_smile

jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

Pavva skrev:
ser finfint ut wink

Tackar big_smile

jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

Delta_Rebel skrev:

jsson skrev:

carlsson77 skrev:
gött det tar sig

japp men de känns som de är hur mycket kvar som hellst som ska göras sad

Attans:P jag som vill får den där åkturen snart;) aja keep up the good work iaf Anders:D

Ja men det kommer sakta men säkert big_smile har grejat nästan hela semestern så tongue

jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

LimpanS skrev:
Precis läst hela tråden. Imponerande bygge! Avundas dina kunskaper och maskiner!

Jo bara allt blir färdigt någon gång så big_smile tack så mycker btw

jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

Wikstromm skrev:
hoppas du inser vilket Jävulskt Cylindertryck 1000hk på en 4cyl är?
Och att du ska åka överladdning och varva 8 - 8.5k rpm så föreslår jag major förstärkning av din topp då det händer stort sett alla dom spricker ut ända till kyl kanalerna vid 8k rpm

men gillar som fan din egna tillverkning ser mycket bra ut big_smile

Jo jag är medveten om cylindertrycket big_smile och jag hade bara tänkt gjort ett pull på 1000hk men har ångrat mig... lite mycket pengar att leka med till ingen nytta... så har beställt en turbo som är god för mer lagoma 750hk big_smile
Jag har inte hört om nån som har spräckt toppen faktiskt... sett 531 toppar med spricker i men det brukar ju bero på att dom har gått för magert.
i sådana fall är det mer vanligt att blocken spricker vid högre effektutag. det är de jag är mest rädd för om jag ska försöka få ut 1000hk så det är därför jag väljer att låta bli big_smile

jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

Boostrider skrev:
Besiktade du bilen här i säffle?

Behövdes intyg på motorn? Vart fixade du detta?

Jag registreringsbesikta i karlstad... nej jag behövde inget intyg räckte att jag skrev en lapp med ett registreringsnummer motorn kommer ifrån big_smile

jsson
24 juli 2011 · 310 Inlägg

Mog1 skrev:
Ser bra ut smile Får man fråga vart du handlat agget och vad du skulle kunna rekomendera till min 450-500hk maskin?

Mvh Morgan

Tack mog smile jag beställde ifrån lg men det verkar vara svårt att få fram rätt aggregat sad har beställt en kullagrad precision turbo istället 
men ang din motor så beror det helt på vad det får kosta big_smile
en Borg warner efr-7064 skulle ju fungera riktigt finnt men den kostar ju därefter med...
åt billiga hållet har du ju en holset hx35a med 11ans avgashus

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
24 juli 2011 · 2 252 Inlägg

varför väljer du köra kullagrat? finns ingen mening med det i denna typ av motor då du ändå måste ha en värstings kam för att nå effekten som i sin tur kommer blåsa igång turbon rätt tidigt, och att du har ingen garanti på kullager aggregat från PT
vad blir det för kam du ska åka med?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Nitrometanskada Gött mos
25 juli 2011 · 1 096 Inlägg

jsson skrev:

Wikstromm skrev:
hoppas du inser vilket Jävulskt Cylindertryck 1000hk på en 4cyl är?
Och att du ska åka överladdning och varva 8 - 8.5k rpm så föreslår jag major förstärkning av din topp då det händer stort sett alla dom spricker ut ända till kyl kanalerna vid 8k rpm

men gillar som fan din egna tillverkning ser mycket bra ut big_smile

Jo jag är medveten om cylindertrycket big_smile och jag hade bara tänkt gjort ett pull på 1000hk men har ångrat mig... lite mycket pengar att leka med till ingen nytta... så har beställt en turbo som är god för mer lagoma 750hk big_smile
Jag har inte hört om nån som har spräckt toppen faktiskt... sett 531 toppar med spricker i men det brukar ju bero på att dom har gått för magert.
i sådana fall är det mer vanligt att blocken spricker vid högre effektutag. det är de jag är mest rädd för om jag ska försöka få ut 1000hk så det är därför jag väljer att låta bli big_smile

Ska du inte ändra rubriken på tråden då? :p du siktar ju inte på 1000hk längre :p

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
-stoffe-
25 juli 2011 · 1 271 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

jsson skrev:

Wikstromm skrev:
hoppas du inser vilket Jävulskt Cylindertryck 1000hk på en 4cyl är?
Och att du ska åka överladdning och varva 8 - 8.5k rpm så föreslår jag major förstärkning av din topp då det händer stort sett alla dom spricker ut ända till kyl kanalerna vid 8k rpm

men gillar som fan din egna tillverkning ser mycket bra ut big_smile

Jo jag är medveten om cylindertrycket big_smile och jag hade bara tänkt gjort ett pull på 1000hk men har ångrat mig... lite mycket pengar att leka med till ingen nytta... så har beställt en turbo som är god för mer lagoma 750hk big_smile
Jag har inte hört om nån som har spräckt toppen faktiskt... sett 531 toppar med spricker i men det brukar ju bero på att dom har gått för magert.
i sådana fall är det mer vanligt att blocken spricker vid högre effektutag. det är de jag är mest rädd för om jag ska försöka få ut 1000hk så det är därför jag väljer att låta bli big_smile

Ska du inte ändra rubriken på tråden då? :p du siktar ju inte på 1000hk längre :p

han kanske siktar på de men är inte så bra på att sikta tongue

BTW ska följas deta big_smile

jsson
25 juli 2011 · 310 Inlägg

Wikstromm skrev:
varför väljer du köra kullagrat? finns ingen mening med det i denna typ av motor då du ändå måste ha en värstings kam för att nå effekten som i sin tur kommer blåsa igång turbon rätt tidigt, och att du har ingen garanti på kullager aggregat från PT
vad blir det för kam du ska åka med?

En kullagrad turbo spinner ju upp snabbare och den tål mer laddtryck enda nackdelen är väll att den är mer beroende av vattenkylning än en glidlagrad big_smile
Har en enem c2 turbo kam som jag ska köra med smile
och pt har visst garanti på sina kullagrade turbo aggregat det är garret som inte har det
Mvh Anders

jsson
25 juli 2011 · 310 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

jsson skrev:

Wikstromm skrev:
hoppas du inser vilket Jävulskt Cylindertryck 1000hk på en 4cyl är?
Och att du ska åka överladdning och varva 8 - 8.5k rpm så föreslår jag major förstärkning av din topp då det händer stort sett alla dom spricker ut ända till kyl kanalerna vid 8k rpm

men gillar som fan din egna tillverkning ser mycket bra ut big_smile

Jo jag är medveten om cylindertrycket big_smile och jag hade bara tänkt gjort ett pull på 1000hk men har ångrat mig... lite mycket pengar att leka med till ingen nytta... så har beställt en turbo som är god för mer lagoma 750hk big_smile
Jag har inte hört om nån som har spräckt toppen faktiskt... sett 531 toppar med spricker i men det brukar ju bero på att dom har gått för magert.
i sådana fall är det mer vanligt att blocken spricker vid högre effektutag. det är de jag är mest rädd för om jag ska försöka få ut 1000hk så det är därför jag väljer att låta bli big_smile

Ska du inte ändra rubriken på tråden då? :p du siktar ju inte på 1000hk längre :p

hehe jo egentligen borde jag nog göra det... har inte tänkt på det bara big_smile men kanske plockar mera i framtiden wink hehe
man ska ju sikta mot stjärnorna så kanske man når månen i alla fall vet du tongue

jsson
25 juli 2011 · 310 Inlägg

-stoffe- skrev:

Nitrometanskada skrev:

jsson skrev:

Jo jag är medveten om cylindertrycket big_smile och jag hade bara tänkt gjort ett pull på 1000hk men har ångrat mig... lite mycket pengar att leka med till ingen nytta... så har beställt en turbo som är god för mer lagoma 750hk big_smile
Jag har inte hört om nån som har spräckt toppen faktiskt... sett 531 toppar med spricker i men det brukar ju bero på att dom har gått för magert.
i sådana fall är det mer vanligt att blocken spricker vid högre effektutag. det är de jag är mest rädd för om jag ska försöka få ut 1000hk så det är därför jag väljer att låta bli big_smile

Ska du inte ändra rubriken på tråden då? :p du siktar ju inte på 1000hk längre :p

han kanske siktar på de men är inte så bra på att sikta tongue

BTW ska följas deta big_smile

Ja jo skytte har inte varit min starkaste sida tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang