Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

saav
28 juni 2011 · 632 Inlägg

Gick ut nu och testade efter att ha satt ihop slangen efter jag testade med dunk, och nu starta han o gick om en klocka igen big_smile Antar att det va att den hade fått upp bensin och sen tuffade igång och örka suga igen eller nåt, hur som helst så äre gött att den starta igen smile Och den gjorde det flera gånger också, får hoppas han vill va me för gott igen tongue

Senast redigerat av JiS (28 juni 2011)

m_lundberg
28 juni 2011 · 7 Inlägg

härligt! Bara gnugga vidare nu:D

Mercedes W123 "200" (1985)
saav
28 juni 2011 · 632 Inlägg

m_lundberg skrev:
härligt! Bara gnugga vidare nu:D

Hehe ja, värsta sidan kvar tongue

breesladd SKÅNING
29 juni 2011 · 1 215 Inlägg

göt tatt problem löser sig men inte så kul när man inte får ett exakt svar på vad som är fel ifall det händer igen tongue

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
saav
29 juni 2011 · 632 Inlägg

B20B230f skrev:
göt tatt problem löser sig men inte så kul när man inte får ett exakt svar på vad som är fel ifall det händer igen tongue

Nää precis, fast vet ju iaf hur jag löser det nu till nästa gång tongue Har dock fått bränslestopp en gång innan också men då var det inga problem, menmen nu funkar det iaf, startade läskigt lätt idag efter natten tongue

saav
30 juni 2011 · 632 Inlägg

La en plåt i "svängen" vänster bak där jag hade kapat bort lite rötet, hann dock bara sätta några punkter innan tråden tog slut så jag slutade för idag då man i princip flyter bort just nu tongue  Och startade gjorde han fint även idag, fast han dog dock när stog på lite låg tomgång en stund(lite för lite choke) innan den blev varm sen ville han inte igång igen, får kolla på de sen smile

Senast redigerat av JiS (30 juni 2011)

H3llmik3
1 juli 2011 · 54 Inlägg

JiS skrev:
La en plåt i "svängen" vänster bak där jag hade kapat bort lite rötet, hann dock bara sätta några punkter innan tråden tog slut så jag slutade för idag då man i princip flyter bort just nu tongue  Och startade gjorde han fint även idag, fast han dog dock när stog på lite låg tomgång en stund(lite för lite choke) innan den blev varm sen ville han inte igång igen, får kolla på de sen smile

har läst igenom tråden nu precis från början till slut=) du har kommit långt och det kommer säkert bli bra=)
kämpa på nu och lycka till=) kommer garanterat att följa tråden tills sista sidan=)

saav
1 juli 2011 · 632 Inlägg

har läst igenom tråden nu precis från början till slut=) du har kommit långt och det kommer säkert bli bra=)
kämpa på nu och lycka till=) kommer garanterat att följa tråden tills sista sidan=)

Ojdå, lär ha tage en stund för de har ju blivit några sidor, kul att det intresserar folk! smile Det mekas på så får man se hur de slutar smile

H3llmik3
1 juli 2011 · 54 Inlägg

JiS skrev:

har läst igenom tråden nu precis från början till slut=) du har kommit långt och det kommer säkert bli bra=)
kämpa på nu och lycka till=) kommer garanterat att följa tråden tills sista sidan=)

Ojdå, lär ha tage en stund för de har ju blivit några sidor, kul att det intresserar folk! smile Det mekas på så får man se hur de slutar smile

ja det tog några timmar med lite paus imellan=) men det är intressant när du har så mycket "bumps in the road" som tex väder och vind,svetsar och dyligt=) har du gjort nåt mer nu då???

saav
1 juli 2011 · 632 Inlägg

ja det tog några timmar med lite paus imellan=) men det är intressant när du har så mycket "bumps in the road" som tex väder och vind,svetsar och dyligt=) har du gjort nåt mer nu då???

Hehe smile Jo de är en del hinder, största är väl att den är så otroligt dålig baköver, men det tar sig sakta smile Det beror på vad du menar med mer, men sen det sista jag la upp igår har jag inte gjort något mer än att konstaterat att anledningen till att den dog var att den slutade pumpa bränsle, den behöver antagligen lite varv för att hålla uppe trycket, så man får väl börja leta läckage mellan tank och b-pump smile

H3llmik3
2 juli 2011 · 54 Inlägg

JiS skrev:

ja det tog några timmar med lite paus imellan=) men det är intressant när du har så mycket "bumps in the road" som tex väder och vind,svetsar och dyligt=) har du gjort nåt mer nu då???

Hehe smile Jo de är en del hinder, största är väl att den är så otroligt dålig baköver, men det tar sig sakta smile Det beror på vad du menar med mer, men sen det sista jag la upp igår har jag inte gjort något mer än att konstaterat att anledningen till att den dog var att den slutade pumpa bränsle, den behöver antagligen lite varv för att hålla uppe trycket, så man får väl börja leta läckage mellan tank och b-pump smile

,


ja jag såg att den såg/ser ut som ett kex=( men det blir ju bara bättre och bättre=)
jag hoppas du får den igenom besiktningen=)

saav
2 juli 2011 · 632 Inlägg

,


ja jag såg att den såg/ser ut som ett kex=( men det blir ju bara bättre och bättre=)
jag hoppas du får den igenom besiktningen=)

Jo man får hoppas de smile

robinmoppe
3 juli 2011 · 48 Inlägg

blir bra det här smile

volvo 240 -88
volvo 245 -84 "etanolbil"
Volvo 244GL (1988)
Saab 96 (1976)
saav
3 juli 2011 · 632 Inlägg

robinmoppe skrev:
blir bra det här smile

Jodå det börjar likna nåt smile

H3llmik3
3 juli 2011 · 54 Inlägg

JiS skrev:

,


ja jag såg att den såg/ser ut som ett kex=( men det blir ju bara bättre och bättre=)
jag hoppas du får den igenom besiktningen=)

Jo man får hoppas de smile

fortsätter du så här så blir det inga problem=)
förljer tråden=)

saav
3 juli 2011 · 632 Inlägg

fortsätter du så här så blir det inga problem=)
förljer tråden=)

Låter bra de smile

saav
4 juli 2011 · 632 Inlägg

http://i51.tinypic.com/10z9rvc.jpg
Dålig bild o massa rötet runt om osv men börjar bli mer plåt än hål i svängen iaf tongue

http://i53.tinypic.com/5fqf51.jpg
Jobbigt nu när man har en hel balja, inte bara o skvätta ur vattnet, får ta o slänga igen fetinghålet i bakskärmen snart känner ja tongue

Senast redigerat av JiS (5 juli 2011)

volvo_Tobias
4 juli 2011 · 687 Inlägg

Är listen vid bakluckan dålig så brukar man få in en del vatten, jag brukar få hälla ut ett par liter ur min när det har regnat.

saav
5 juli 2011 · 632 Inlägg

volvo_Tobias skrev:
Är listen vid bakluckan dålig så brukar man få in en del vatten, jag brukar få hälla ut ett par liter ur min när det har regnat.

Mja har sett att det har legat vatten i den skåran efter det har regnat, men sen har de ju även vart titthål lite här och där så kan ju minska om inte annat tongue Men listen är dock fin, men är väl inte så rak plåt överallt direkt tongue

volvo_Tobias
5 juli 2011 · 687 Inlägg

Var bara noga med o måla dom nya baljorna med riktig färg så tåler det lite bättre att det står vatten för den tunna lacken som sitter på rostar igenom rätt lätt. Men ser ju riktigt bra ut det du gör.

Senast redigerat av volvo_Tobias (5 juli 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang