Jag hade aldrig i mina vildaste drömmar gjort det. Hade blitt skroten direkt, i alla fall i dagens läge då man kan få en riktigt fräch -90 talare för under 5000 spänn. Men du ska ha medalj som orkar med det, dessutom ute i kylan Riktigt bra jobbat och jag hoppas du lyckas få han fin igen
Edit.. Såg att det va en -75a nu, I alla fall lite mera värt då, för dom behöver ju sparas på
Hej, jo 90-talarna är billiga men aa som du såg så va de ju en -75a, tyckte de vore synd att låta den gå till skrot, så den ska få bli i bruksskick igen:) Är ju väldigt mycket jobb om man ska ha den fin rätt igenom men för bes och att den ska se hyfsad ut så är det inte omöjligt mycket. Ska nog bli bra så småningom
Rummet som ska renoveras har visst råka bleve förvaringsutrymme för mig
Låsmekanismen te vänster är den som satt på den raka huven, inte nö värre fin och gick inte att röra på haken och fjädern har fastnat intryckt så fick bli att använda det som satt på den buckliga.
Ful huv av
Rak huv på och är på gång att justeras in här
Nu är bilen plåtrak från bakdörrarna och framåt iaf Ser ju lite halvdant ut men tror nog de kmr se bra ut me samma färg på hele bil
Tror listerna runt blinkers och på huven och under lyktorna och grillen kmr försvinna då den under grillen och lyktorna är väldigt sliten och det är buckligt där och kmr nog inte bli 100% sen heller, men de på sidorna får nog bli kvar om jag får tag på till bakdörrarna, bakskärmarna och under bakluckan
Börjar likna nåt mer än en 1500kr-bil nu iaf, visst är det rost och skavanker på de "nya" delarna men det har ju de flesta bruksbilarna av denna åldern, men den rosten ska bort sen så
Sådär, ska gå på ytrost på vänster sida och på huven imorrn så man har nån plåt kvar när det ska förberedas mer ordentligt för ny färg sen Och sen börja med rosten och plock till besiktning sen kan man börja me lite kul detaljer som inredning osv fram till ny färg blir aktuellt Så nästa uppdatering kommer nog bestå av lite ytrostborttagning och kanske lite lamppill eller rostlagning baköver på bilen, det märks
http://i55.tinypic.com/2ltg615.jpg Låsmekanismen te vänster är den som satt på den raka huven, inte nö värre fin och gick inte att röra på haken och fjädern har fastnat intryckt så fick bli att använda det som satt på den buckliga.
http://i55.tinypic.com/avk5le.jpg Nu är bilen plåtrak från bakdörrarna och framåt iaf Ser ju lite halvdant ut men tror nog de kmr se bra ut me samma färg på hele bil
http://i52.tinypic.com/2qusznk.jpg Tror listerna runt blinkers och på huven och under lyktorna och grillen kmr försvinna då den under grillen och lyktorna är väldigt sliten och det är buckligt där och kmr nog inte bli 100% sen heller, men de på sidorna får nog bli kvar om jag får tag på till bakdörrarna, bakskärmarna och under bakluckan
http://i52.tinypic.com/at45z.jpg Börjar likna nåt mer än en 1500kr-bil nu iaf, visst är det rost och skavanker på de "nya" delarna men det har ju de flesta bruksbilarna av denna åldern, men den rosten ska bort sen så
Sådär, ska gå på ytrost på vänster sida och på huven imorrn så man har nån plåt kvar när det ska förberedas mer ordentligt för ny färg sen Och sen börja med rosten och plock till besiktning sen kan man börja me lite kul detaljer som inredning osv fram till ny färg blir aktuellt Så nästa uppdatering kommer nog bestå av lite ytrostborttagning och kanske lite lamppill eller rostlagning baköver på bilen, det märks
Inte haft nån värre mekarglöd idag så har inte gjort nånting i princip
Enda som blev gjort var att ta av alla lister på dörrar, skärmar och huv samt under grillen, dels för att kunna tvätta under, även för att fräscha upp dom och sen även för att dom ändå inte ska va där när färg åker på. Många clips eller va man säger gick sönder så får skaffa lite nya