1740
Sök

Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
30 januari 2011
2 kronor styck tror jag inte det går på, listclips till 940 gick på 17 kr styck på Bilia så hmm Men listerna måste ju sitta så kosta vad de kosta vill tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

438 Inlägg
30 januari 2011
Tycker du gör ett bra jobb som räddar denna bit av bilhistoria smile
Hade chansen att köpa en likadan men fick inte tummen ur röven och jag ångrar det som tusan nu.....

Hoppas det blir bra smile MVH VAnd3rsson

632 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Tagesverk skrev:
Vad är clips? Och vad är de till för?

Som Volvo544special65 skrev, det som håller listerna på plats. smile

632 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
2 kronor styck tror jag inte det går på, listclips till 940 gick på 17 kr styck på Bilia så hmm Men listerna måste ju sitta så kosta vad de kosta vill tongue

Håller med smile

632 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
VAnd3rsson skrev:
Hade chansen att köpa en likadan men fick inte tummen ur röven och jag ångrar det som tusan nu.....

Tackar, kul att folk gillar vad man gör även fast det inte blir 100% toppskick och total originalrenovering smile

Okej, synd de, riktigt fina bilar när dom är i bra skick tycker jag, valde ju dock inte bästa utgångsobjektet men ska iaf bli så den lever kvar ett tag till. smile  Den hade säkert gått till skrot inom en snar framtid om ännu en ägare hade haft den till pilsner så kände mig tvungen att rädda den när den va så billig och stog så nära som den gjorde tongue

632 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
9/2 2011

Pga tråkigt väder för svetsning/elpill/färgpill så har det inte hänt nåt me bilen sen sist, men filmade lite när ja hade igång den idag för första gången förutom när jag parkerade den precis när ja fick hem den. Fick få starthjälp av en kompis pga dött batteri. Puttrar och har sig, kall på filmen tongue  Va riktigt tjurig men gick iaf tongue

Kompisen får nö ryck i slutet, vet inte va han höll på me tongue

Senast redigerat av JiS (9 februari 2011)

1 485 Inlägg
10 februari 2011
jäklar va ja diggar din 240 asså, stenhård!

Keep it up! big_smile

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

632 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
OscarSkold skrev:
jäklar va ja diggar din 240 asså, stenhård!

Keep it up! big_smile

Hehe tackartackar,  är väl en vanlig nerkörd o sönderpöntad 240 just nu men är på rätt väg smile

1 410 Inlägg
10 februari 2011
hmm lät som nån prutta vid 1:44

632 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
volvo_pure_power skrev:
hmm lät som nån prutta vid 1:44

Hahaha, den rök rätt kraftigt så han som filmar fick väl rök i mun eller nåt o ble litte smått störd som du hör tongue

Varvstopparn
460 Inlägg
10 februari 2011
JiS skrev:
VAnd3rsson skrev:

Tackar, kul att folk gillar vad man gör även fast det inte blir 100% toppskick och total originalrenovering smile

Okej, synd de, riktigt fina bilar när dom är i bra skick tycker jag, valde ju dock inte bästa utgångsobjektet men ska iaf bli så den lever kvar ett tag till. smile  Den hade säkert gått till skrot inom en snar framtid om ännu en ägare hade haft den till pilsner så kände mig tvungen att rädda den när den va så billig och stog så nära som den gjorde tongue

kände precis samma sak med den jag köpte tongue
blev stor skillnad med bättre dörrar å skärmar big_smile men tycker att du kan skänka dörrarna till mig istället wink
sen behöver den nog en service ,lät lite trött tongue

edit: du har ingen höger spegel över?smile
Senast redigerat av kyngas (10 februari 2011)

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights&#65279; are on while drifting!

632 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
kyngas skrev:
JiS skrev:
VAnd3rsson skrev:

kände precis samma sak med den jag köpte tongue
blev stor skillnad med bättre dörrar å skärmar big_smile men tycker att du kan skänka dörrarna till mig istället wink
sen behöver den nog en service ,lät lite trött tongue

edit: du har ingen höger spegel över?smile

Hehe ja de blev en del bättre, dock vart de ju lite rost på två av dörrarna men va ju bara som en 50-öring på varje typ smile  Hehe ja den e allt rätt trött, har gått väldigt hårt tidigare så är väl ganska slutkörd, dock går den renare när den är varm, va aldrig de på filmen tongue  Men den ska få sig en närmare koll framåt våren den motorn smile 

Jo jag har både höger och vänster kvar på de buckliga dörrarna smile
Senast redigerat av JiS (10 februari 2011)

1 722 Inlägg
11 februari 2011
ska du serva motorn tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

115 Inlägg
11 februari 2011
Ser bra ut detta, kommer att följas smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 februari 2011
Kände igen bilen direkt så läste igenom allt ihop.

Riktigt bra att du orkar rädda den.

Har en fin vänster bakskärm från en 90 så bakänden är ju inte lika.
Sen har jag en fin skufflucka så är du intresserad så skicka ett pm eller något

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

632 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Kanelbullen skrev:
ska du serva motorn tongue

Ja den ska få sig en genomgång framöver tongue

632 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
MSGFidde skrev:
Ser bra ut detta, kommer att följas smile

Tackar tackar smile

632 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Boostrider skrev:
Kände igen bilen direkt så läste igenom allt ihop.

Riktigt bra att du orkar rädda den.

Har en fin vänster bakskärm från en 90 så bakänden är ju inte lika.
Sen har jag en fin skufflucka så är du intresserad så skicka ett pm eller något

Hehe ja de är ju en f.d säfflebil så smile

Svarat på resten i pm smile

632 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
11/2 2011

Hade tänkt greja lite idag men ble ju snöstorm o skit så de blev inte ens att tänka på tongue

http://i56.tinypic.com/imlzrk.jpg
Där står han. Blir nog riva ur säten och matta härnäst och se va många otrevliga överraskningar man får tongue

632 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
13/2 2011

Väntar på att vädret ska ge me sig litte så de går o skruva på bilen. sad

Men har iaf fixat två takhörn från en reservdels-240 då min har rosthål i båda hörnen fram, ska bara ha lite plåt jämt i hörnena, inte hela bitarna tongue Tjyvade även knoppen te fläktreglaget och en styck instruktionsbok, visserligen te en -81a men finns ju nåt som är samma iaf smile

http://i56.tinypic.com/343olxf.jpg
Grejerna, dock inte knoppen men sån har ni nog sett förut tongue

http://i53.tinypic.com/21j2grr.jpg
Min och en kompis traktor tongue

Sök