Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

mr_harry orginal är för gubbjävlar
14 februari 2011 · 296 Inlägg

skulle nog behövas en liten service på motorn tror jag bestämt hehe tongue

hellre pallbocks kung än trailer queen
Volvo 144 Automatic "9000 mil" (1968)
saav
14 februari 2011 · 632 Inlägg

mr_harry skrev:
skulle nog behövas en liten service på motorn tror jag bestämt hehe tongue

Hehe jao känns litte så tongue

kyngas Varvstopparn
14 februari 2011 · 460 Inlägg

så ut och skruva nu så man får lite motivation här också wink,att fixa skiten som paja idag sad

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
saav
14 februari 2011 · 632 Inlägg

kyngas skrev:
så ut och skruva nu så man får lite motivation här också wink,att fixa skiten som paja idag sad

Tänkte de idag men blev inte så, så jävla kallt sad  Men ska ta ett ryck snart, inge bra o ligga på latsidan för länge tongue  Jasså vad har gått sönder då ? hmm

saav
14 februari 2011 · 632 Inlägg

14/2 2011

Blir mycket text idag pga vädret smile


Enda som hände idag var att ja satte på knoppen till fläkten och konstaterade att det inte är någon rost i golvet på höger sida förutom ett som en halv 50-öring typ tongue Så mest högersidan som de blir svetsjobb på troligtvis, eller förhoppningsvis rättare sagt tongue

http://i54.tinypic.com/2uqkd9u.jpg


Även funderat lite på inredning. Ska ju ha svart sen men eftersom man går i skola får man prioritera med den ekonomin man har och just nu finns det viktigare grejer att fixa, så blir nog att köra på det jag har till att börja med. Blir med andra ord troligtvis att använda de bruna dörrsidorna då de är fina, bruna golvmattan då den röda är så ful och sliten, och sen blir de nog även de ganska slitna bruna skinnsätena eftersom det andra blir brunt, så att allt går i samma färg. Känns som det är det bästa/finaste alternativet nu då jag inte har varken säten eller matta att matcha till de svarta dörrsidorna.

Som ni ser tidigare i tråden är inte heller min baklucka så fin, är sne och fick kapa ur runt skruvhålen och svetsa dit från den gamla för det var smidigast pga kassa hål, ser inte så trevligt ut och blir aldrig 100% om jag ska trycka rätt den där den är tilltryckt, så blir nog att köpa en fin ganska snart av Boostrider på garaget om det blir affär smile

Blev lite text där, ska se om det blir greja efter skolan imorgon. Ska för övrigt göra halkbanan direkt på möran imorrn smile

Senast redigerat av JiS (14 februari 2011)

rasurbo
14 februari 2011 · 818 Inlägg

fräsh traktor

saav
15 februari 2011 · 632 Inlägg

15/2 2011

Efter skolan idag blev de upp till Säffle igen och köpa en finare baklucka av Boostrider smile  Inväntar ivrigt bättre mekväder, vill få nåt gjort sad

Bilder med såklart, kassa pga halvmörkt och mobilkamera men är iaf rak och fin tongue

http://i51.tinypic.com/34f07y9.jpg

http://i53.tinypic.com/ejhm5i.jpg

volvo_Tobias
15 februari 2011 · 687 Inlägg

Ser ju bra ut. Var den rostfri vid listen på insidan också?

saav
15 februari 2011 · 632 Inlägg

volvo_Tobias skrev:
Ser ju bra ut. Var den rostfri vid listen på insidan också?

Japp va jag såg när ja kolla snabbt iaf, enda rosten är ytrost där man håller när man öppnar så att säga, på insidan. Lättfixat smile

J-Frank
15 februari 2011 · 1 410 Inlägg

fy vad tråkigt med snö. men gött med en ny baklucka smile

saav
15 februari 2011 · 632 Inlägg

volvo_pure_power skrev:
fy vad tråkigt med snö. men gött med en ny baklucka smile

Ja snön är förjävlig sad  Ja de blir nog fint, kändes bättre än att försöka trycka rätt den andra och hålla på och så är de ju fula svetsloppor runt skruvhålen och grejer så fick bli en ordentlig smile

volvo_Tobias
15 februari 2011 · 687 Inlägg

Okej. Brukar rosta rätt bra vid listen tycker jag så det var ju bra att där var rostfritt.

Boostrider Försöker iaf
15 februari 2011 · 1 998 Inlägg

Ja luckan skall allt vara fräsch. Den har inte varit använd sedan mitten av 80-talet nån gång så.

Tråkigt att meka ute i kylan. Speciellt när det är så kallt som det är nu hmm

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
saav
15 februari 2011 · 632 Inlägg

Boostrider skrev:
Ja luckan skall allt vara fräsch. Den har inte varit använd sedan mitten av 80-talet nån gång så.

Tråkigt att meka ute i kylan. Speciellt när det är så kallt som det är nu hmm

Ja de såg ju så ut iaf, den ytrosten som va på den är det på huven också och på den rostmässigt hyfsade luckan som sitter på nu(snea) på ungefär samma ställen så verkar inte va nåt ovanligt. Hehe okej, såpass tongue

Japp de är ingen höjdare, men medans vädret stoppar en från att göra de jobben som egentligen är av högre prioritet så får man pilla me sånt som går att göra inne sålänge, typ som att ha bort ytrosten på bakluckan och såna mindre grejer smile

Senast redigerat av JiS (15 februari 2011)

Volvofarfar
16 februari 2011 · 1 312 Inlägg

Ser att du har typ samma rost jobb i baken som jag hade, kolla gärna min Volvo 244 1975.. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … album=2988

Senast redigerat av Volvofarfar (16 februari 2011)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
saav
16 februari 2011 · 632 Inlägg

Volvofarfar skrev:
Ser att du har typ samma rost jobb i baken som jag hade, kolla gärna min Volvo 244 1975.. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … album=2988

Kollade igenom lite bilder, en del lagning men verkade ju bli bra smile  Är en hel del för mig med, baljor, skärmarna och sen den kanten som går längsmed baken som du lagade änden på och innifrån är hela nederkanten av plåten där baklyktorna sitter rostig. Blir lite pill

volvochefen
16 februari 2011 · 514 Inlägg

Leta reda på en likadan 240 med frisk bakända o skär loss med bakskärmar o allt

Volvo 945 "tdi" (1992)
saav
16 februari 2011 · 632 Inlägg

volvochefen skrev:
Leta reda på en likadan 240 med frisk bakända o skär loss med bakskärmar o allt

Kanske de, får se hur de blir sen

kyngas Varvstopparn
16 februari 2011 · 460 Inlägg

JiS skrev:

kyngas skrev:
så ut och skruva nu så man får lite motivation här också wink,att fixa skiten som paja idag sad

Tänkte de idag men blev inte så, så jävla kallt sad  Men ska ta ett ryck snart, inge bra o ligga på latsidan för länge tongue  Jasså vad har gått sönder då ? hmm

skiten frös under natten å på morgon när jag skulle till skolan koka den ,övre kylarslangen va som en 3 gånger så stor som normalt när jag kom hem igen:lol:,han köra 2km max sen vare bara å vända -.-

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
saav
16 februari 2011 · 632 Inlägg

kyngas skrev:

JiS skrev:

kyngas skrev:
så ut och skruva nu så man får lite motivation här också wink,att fixa skiten som paja idag sad

Tänkte de idag men blev inte så, så jävla kallt sad  Men ska ta ett ryck snart, inge bra o ligga på latsidan för länge tongue  Jasså vad har gått sönder då ? hmm

skiten frös under natten å på morgon när jag skulle till skolan koka den ,övre kylarslangen va som en 3 gånger så stor som normalt när jag kom hem igen:lol:,han köra 2km max sen vare bara å vända -.-

Okaaj, jobbigt de då hmm Så din är rullande projekt alltså? Eller va den redan fin? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang