Angående: S.E.R.I.Ö.S Karavan till Elmia-mässan 23 April

Jollen940
27 januari 2011 · 116 Inlägg

Dra iväg ett PM på Rick!

Högre klass, mja. Vill ju helst inte se en bölröten 740, om det inte är så att den går desto bättre då. wink Men gärna lite polerat, nytvättat, å moddat så det syns att det är nått speciellt när man e påväg upp smile

Men självklart! Ni e välkomna med mer "Orginal" bilar oxå. Jag kommer nog inte åka 855 T5 ändå, utan V70 gamla modellen, Rfront å lite 19" å sådär. smile 855an lär stå nerplockad under elmia tongue

Volvo 740 "Veemern" (1987)
the-one
27 januari 2011 · 182 Inlägg

stannar i Borås (hulta vid volvo)?

Simba1
28 januari 2011 · 87 Inlägg

Om inget annat är i vägen så hänger jag med......

Zarah_Den_Grymme
28 januari 2011 · 368 Inlägg

Jollen940 skrev:
Dra iväg ett PM på Rick!

Högre klass, mja. Vill ju helst inte se en bölröten 740, om det inte är så att den går desto bättre då. wink Men gärna lite polerat, nytvättat, å moddat så det syns att det är nått speciellt när man e påväg upp smile

Men självklart! Ni e välkomna med mer "Orginal" bilar oxå. Jag kommer nog inte åka 855 T5 ändå, utan V70 gamla modellen, Rfront å lite 19" å sådär. smile 855an lär stå nerplockad under elmia tongue

låter som du är lite fin i kanten ! kan väl fan finnas bra förare i en "bölröten " 740 oxå eller????
vi i RC hade en kanon grym karavan upp förra året å de va allt från rötna 740 till snygga camaro !!!!

Volvovargen
28 januari 2011 · 56 Inlägg

peegee skrev:

Jollen940 skrev:
jag förstår din tanke, å min tanke e inte att vi ska vara 400 bilar. Utan att vi ska vara ett gäng, som verkligen kan hålla sig. Jag kommer personligen lösa det, om jag ser att någon inte kan följa reglerna. Som jag sa, så e jag inte ensam om att "Hålla" i detta. Å det handlar verkligen inte om att vi inte ska ha kul, utan att vi ska klara oss utan incidenter! Därav anledningen oxå att jag/vi faktiskt vill att ni ska kunna vara såpass ärliga och veta med er att ni kan hålla högerfoten i styr, så ni kan lämna reg-nr och namn osv. Det är för att jag kommer ta hand om det, om någon inte klarar av det.

Enugh said, jag kommer försöka göra detta till en rolig, och gärna årlig karavan och hoppas ni vill hjälpa mig. För utan ER, spelar det ingen roll hur mycket jag försöker själv, jag kommer inte lyckas då. smile

Låter bra och bra klargörande!
Att vara övertydlig på detta är mycket värt, för att det ska bli som tänkt tror jag.

Lite högre klass på bilarna gissar jag på är önskvärt också?

Högre klass?? E de inte själva bilintresset som vi har gemensamt? Menar asso såhär att de som inte har en bil i din smak inte passar in? För att me samlad trupp åka te Elmia, å spana in nyheter å galenskap.. Måste man ha en bil som???
DÅ kan ju de enna kvitta me att åka gemensamt de e ju själva grejen å åka ner...Tillsammans.. men de ju va ja tycker... mvh.

dullen-
31 januari 2011 · 10 Inlägg

Som någon här undrade innan... Stannar ni i borås innan ni åker vidare till elmia? Vore väldigt trevligt att veta:)

/ "Den som spelar högst vinner popcorn!" -dullen
mr_yeahman Krom-fascisten
31 januari 2011 · 439 Inlägg

dullen- skrev:
Som någon här undrade innan... Stannar ni i borås innan ni åker vidare till elmia? Vore väldigt trevligt att veta:)

Tidigare har man stannat till vid en mack i borås.

dullen-
31 januari 2011 · 10 Inlägg

mr_yeahman skrev:

dullen- skrev:
Som någon här undrade innan... Stannar ni i borås innan ni åker vidare till elmia? Vore väldigt trevligt att veta:)

Tidigare har man stannat till vid en mack i borås.

Precis! vid volvo på hulta i borås, finns en preem mack en liten bit därifrån

/ "Den som spelar högst vinner popcorn!" -dullen
Rick88
2 februari 2011 · 117 Inlägg

hur går de här då ? vaför e jag inte med på listan ? ;D

Marcus1991
2 februari 2011 · 78 Inlägg

Lätt att man är på denna karavan ! smile har velat åka karavan  men med tanke på det som hände förra året så var jag lite tveksam! men detta låter toppen smile

ejon_850
2 februari 2011 · 878 Inlägg

vad hände förra året :o

All The best
MVH
Jonas .L
Marcus1991
2 februari 2011 · 78 Inlägg

ejon_850 skrev:
vad hände förra året :o

seriekrock i karavanen sad massa fina bilar som fick sina frontar och bakar krossade !!

ejon_850
2 februari 2011 · 878 Inlägg

ofan:S finns det bilder ?:o

All The best
MVH
Jonas .L
Marcus1991
2 februari 2011 · 78 Inlägg

ejon_850 skrev:
ofan:S finns det bilder ?:o

Har funnits på garaget ! vet ej om dom finns kvar

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
3 februari 2011 · 1 312 Inlägg

Fan va tråkigt.! Att ligga och lusköra ett gäng med sköna bilar till sveriges största bilträff. Är ju som att försöka sammla ihop ett gäng grabbar som ska åka buss och alla ska lyssna på sin egen mp3spelare, hela vägen till Hultsfredsfestivalen. Och att alkohol är förbjudet.
Roligt att alla på garaget visa massa hästkrafter och när de väl gäller, då ska alla far i ett snigelled så att vanliga Svennson bilar som kör 10km/h för fort kan köra om en hel karavan.

Förstår varför bara två har anmält sig. smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Jollen940
3 februari 2011 · 116 Inlägg

Finns det intresse stannar vi självklart till i borås! Rick88, läs i första inlägget vad du skall skicka, så skickar du ett PM till mig med den infon. wink

Sebbanboy14, Ja, Det finns folk som lägger ner åtskilliga 100-tusentals kronor på sina bilar på både effekt och utseende här på garaget, Ja, det finns folk som hade klarat av att hålla en snitt-fart på 250 blås upp till elmia, Ja, vi kommer köra i snigel-fart som du kallar det. Jag tror att om du själv hade lagt ner över 100 lax på din bil, och DU vet med digsjälv att du kan hålla 250 till elmia, din bil håller för det, å alla faktorer e bra.. Hur hade det känts när då någon, som inte KAN hålla 250 upp till elmia kvaddar din bil? Någon som ligger för nära när du e tvungen att tvärnita på grund av att en barnfamilj inte ser dig och svänger ut framför? Eller du kanske hellre vill parkera i baksätet där barnen, 3, 5 å 8 år gamla sitter?

Slutdiskuterat om att vi kommer köra lugnt, dom som kan leva med det åker med, annars kan du själv åka fort till elmia. Vi klarar oss utan dig.

Volvo 740 "Veemern" (1987)
Marcus1991
3 februari 2011 · 78 Inlägg

Jollen940 skrev:
Finns det intresse stannar vi självklart till i borås! Rick88, läs i första inlägget vad du skall skicka, så skickar du ett PM till mig med den infon. wink

Sebbanboy14, Ja, Det finns folk som lägger ner åtskilliga 100-tusentals kronor på sina bilar på både effekt och utseende här på garaget, Ja, det finns folk som hade klarat av att hålla en snitt-fart på 250 blås upp till elmia, Ja, vi kommer köra i snigel-fart som du kallar det. Jag tror att om du själv hade lagt ner över 100 lax på din bil, och DU vet med digsjälv att du kan hålla 250 till elmia, din bil håller för det, å alla faktorer e bra.. Hur hade det känts när då någon, som inte KAN hålla 250 upp till elmia kvaddar din bil? Någon som ligger för nära när du e tvungen att tvärnita på grund av att en barnfamilj inte ser dig och svänger ut framför? Eller du kanske hellre vill parkera i baksätet där barnen, 3, 5 å 8 år gamla sitter?

Slutdiskuterat om att vi kommer köra lugnt, dom som kan leva med det åker med, annars kan du själv åka fort till elmia. Vi klarar oss utan dig.

Bra sagt ! fastän jag inte lagt ner 100-tusentals kronor så är jag endå rädd om bilen och självklart blir det lätt olyckor när det är 30-60 bilar som ligger och buskör... så sebbanboy P14 om du inte vill åka i denna karavan varför yttra dig på denna tråd ? Hej då!

Rick88
3 februari 2011 · 117 Inlägg

Jag har ju skickat ? big_smile

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
3 februari 2011 · 1 312 Inlägg

Om man har lagt ner 100tal kronor på effekt och på sin bil. Är de inte som att dopa sig för att sedan gå tjejmilen? Jag förstår att man är rädd om sakerna. Men när man läser att förra årets karavan slutade med en serie krock så är de la lite som att blir strypt av sin cykelhjälm.

Ta mig inte för seriös. Försöker bara få några att dra på smilbanden. En annan sak: Finns de ingen hastighet mellan 90 och 250?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
dullen-
3 februari 2011 · 10 Inlägg

sebbanboy14 skrev:
Om man har lagt ner 100tal kronor på effekt och på sin bil. Är de inte som att dopa sig för att sedan gå tjejmilen? Jag förstår att man är rädd om sakerna. Men när man läser att förra årets karavan slutade med en serie krock så är de la lite som att blir strypt av sin cykelhjälm.

Ta mig inte för seriös. Försöker bara få några att dra på smilbanden. En annan sak: Finns de ingen hastighet mellan 90 och 250?

Nä men ärligt talat grabben. man kör inte jävel på en motorväg eller en vanlig väg med andra trafikanter som kan råka illa ut. om du nu gör detta tycker jag att länsman borde rycka kortet ifrån dig.(om du nu har något vill säga) anpassa till hastigheterna som visas inget annat, men om du har en 201/402 meter rakt fram och vägen är tom och säkrad. Det är en helt annan sak, så sluta upp med detta tjafset nu

/ "Den som spelar högst vinner popcorn!" -dullen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang