7040
Sök

Väghållningssats?

230 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Hejsan! letar efter ett billigt väghållningskit till min bil. en volkswagen passat 94 kombi. ska vara med fjädrar och dämpare!

Tacksam för svar så fort som möjligt!

Cupra_
28 januari 2011
Kollat chassit.se? Köpte där till min S40- Kostar 4100 för en uppsättning till din passat. Billiga och funkar bra. Tänk på att vissa delar kommer behöva flyttas över från dina befintliga dämpare. T.ex. fjäderbenslagren om du inte skaffar nya istället.
Senast redigerat av Deception (28 januari 2011)

230 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Deception skrev:
Kollat chassit.se? Köpte där till min S40- Kostar 4100 för en uppsättning till din passat. Billiga och funkar bra. Tänk på att vissa delar kommer behöva flyttas över från dina befintliga dämpare. T.ex. fjäderbenslagren om du inte skaffar nya istället.

Okej tycker det är lite dyrt ändå hmm

Cupra_
28 januari 2011
Ja jo det är ju en smaksak, men det är en skitsumma för ett väghållningskit generellt sett.. Alternativet är ju att köpa enbart sänkfjädrar för ca 1500-2000, men du måste ju ändå riva ned hela fjäderbenen så det är ju knappast värt det..

230 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Deception skrev:
Ja jo det är ju en smaksak, men det är en skitsumma för ett väghållningskit generellt sett.. Alternativet är ju att köpa enbart sänkfjädrar för ca 1500-2000, men du måste ju ändå riva ned hela fjäderbenen så det är ju knappast värt det..

nej men det är så att mina bakdämpare har sett sina ljusdagar tongue så då tyckte ja de va onödigt att köpa nya orginaldämpare!

Cupra_
28 januari 2011
Okok, ja orginaldämpare lär vara dyrare än 4100 dessutom.. Ja om du inte tänker på biltema då.. GE-kitten som jag föreslog är bland de billigaste väghållningskitten du kan hitta, så det blir nog biltema annars..

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 januari 2011
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök