Tapper skrev:
Jag tyckte inte ens att det var plogat? Visst att banan var bredare och en depåutfart hade gjorts men ingen parkering eller nergången till banan va plogad, så jag fick skrapa mig upp och ner som vanligt.
Och sen så skulle det inte va helt fel om nån gick runt eller märkte ut en bil där man ska pröjsa för jag hade med mig en hundring men ingen att betala till. Sen tycker jag inte att det ska va nått tvång för att köra på banan utan vill man betala så betalar man.
Och sen creds till dom som fotar och lägger upp bilder!
//Tapper
Du tycker inte det, nej. Men eftersom du slapp lägga en hundring så tror jag det är even?

Enbart plogningen utav banan höll på i över en timme så att göra den till vad det var tog gott om tid.
Jag sprang inte runt och visade folk av banan, så känslan av tvång som du beskriver blir jag lite bekymrad över.
Långt tidigare i denna tråden skrev jag något i stil med
"...det är inte äganderätt utav banan vi betalar för utan tjänsten att få den plogad" vilket mer en grej jag lägger på erat samvete. Vill man sponsra och ha en kul bana, välkommen! Vill man slippa men ändå köra, absolut. Alla är vuxna människor och får ta det beslutet själva.
Att det inte fanns en speciell "betalplats" har att göra med att vi som är där - du, jag samt trettioelva andra glada förare - även vill ge sig ut och köra. Akademisk kvart i all ära men längre än 45 minuter tänker jag inte stå och frysa för att andra väljer att komma in sent, så himla kul är det inte att ha det ansvaret.
Samtidigt så var det rätt många på banan i söndags, att som exempel fråga någon vem de hade betalat till hade ju även det kunnat fungera då det var jag och Danne som höll i det hela. Du hade ju tänkt betala så no hard feelings, det kommer fler tillfällen.
Nergången till banan är såpass uppkörd att det inte är ett problem, kommer man inte in nu så åker man bottensänkt och att göra det vintertid på isbana är väl inte det mest logiska.
Att det inte blev en parkering berodde på två saker, tidsbrist samt otroligt hårt packad snö.