4089
Sök

Angående: Stående Iskörningsträff på Ekerö varje söndag kl. 12.00

43 Inlägg
21 februari 2011
rymdhunden skrev:
Jag menade hur mkt betalade ni i söndags ?

100 spänn.

56 Inlägg
21 februari 2011
rymdhunden skrev:

ca bilar 30 x100 = ca 3000kr smile

167 Inlägg
21 februari 2011
daniel_audi92 skrev:
Vinga skrev:
någon som har dubbade vinterdärck till en volvo 940 195/65-15, ev annan dimension om fälg följer med, räcker med 2st till bakdäcken. Dom jag har är det typ 2mm kvar på =S

Har två stycken gamla, dock inte så mycket dubb kvar och utan fälg smile

Tack, men vill ju gärna ha lite dubb i dom också tongue

13 Inlägg
21 februari 2011
Diesel_018 skrev:
rymdhunden skrev:

ca bilar 30 x100 = ca 3000kr smile

Bra jävla pröjs "gubben" fick wink

167 Inlägg
21 februari 2011
ja man kanske ska montera en plog på volvon och tjäna lite pengar=D

442 Inlägg
22 februari 2011
Nja, det blev inte så mycket pengar då inte alla betalade. Vissa som körde akademisk kvart betalade inte för sig, men 75% utav oss som körde gjorde det.

Räknade till 2350 kr totalt, vilket då även täckte upp förra gångens plogning. Anledningen var främst för att vi inte gav ett öre sist.

Nästa gång det behövs plogning kommer förmodligen summan halveras till en 50-lapp om jag räknar rätt nu (och alla som kör även betalar, ni som inte gjorde det och smet undan vet vilka ni är).

442 Inlägg
22 februari 2011
Jag har haft fullt upp med jobb dagtid... För att få klart bilderna har jag helt enkelt fått offra en natts sömn.

Jag har en idé angående era synpunkter ni har haft. Om vi kör vänstervarv, innebär det att de som ska ut från depån kommer direkt ut på startrakan. Det faktum att man även inte kommer i samma höga hastighet mot depåområdet försvinner.

Sedan låta isbilarna köra egna heat så att de kan ladda ordentligt och då även putsa isen åt oss "dödliga" i exempelvis en halvtimme, så kan man käka lite mat och tejpa fast de delar man tappat från bilen under tiden. smile

Nu tänkte jag försöka sova i någon timme innan jag måste iväg till jobbet.

Länken till bilderna har ni här:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2634832

Fundera på saken.

16 Inlägg
22 februari 2011
Jag tyckte inte ens att det var plogat? Visst att banan var bredare och en depåutfart hade gjorts men ingen parkering eller nergången till banan va plogad, så jag fick skrapa mig upp och ner som vanligt.

Och sen så skulle det inte va helt fel om nån gick runt eller märkte ut en bil där man ska pröjsa för jag hade med mig en hundring men ingen att betala till. Sen tycker jag inte att det ska va nått tvång för att köra på banan utan vill man betala så betalar man.

Och sen creds till dom som fotar och lägger upp bilder!

//Tapper

442 Inlägg
22 februari 2011
Tapper skrev:
Jag tyckte inte ens att det var plogat? Visst att banan var bredare och en depåutfart hade gjorts men ingen parkering eller nergången till banan va plogad, så jag fick skrapa mig upp och ner som vanligt.

Och sen så skulle det inte va helt fel om nån gick runt eller märkte ut en bil där man ska pröjsa för jag hade med mig en hundring men ingen att betala till. Sen tycker jag inte att det ska va nått tvång för att köra på banan utan vill man betala så betalar man.

//Tapper

Du tycker inte det, nej. Men eftersom du slapp lägga en hundring så tror jag det är even? smile Enbart plogningen utav banan höll på i över en timme så att göra den till vad det var tog gott om tid.

Jag sprang inte runt och visade folk av banan, så känslan av tvång som du beskriver blir jag lite bekymrad över.

Långt tidigare i denna tråden skrev jag något i stil med "...det är inte äganderätt utav banan vi betalar för utan tjänsten att få den plogad" vilket mer en grej jag lägger på erat samvete. Vill man sponsra och ha en kul bana, välkommen! Vill man slippa men ändå köra, absolut. Alla är vuxna människor och får ta det beslutet själva.

Att det inte fanns en speciell "betalplats" har att göra med att vi som är där - du, jag samt trettioelva andra glada förare - även vill ge sig ut och köra. Akademisk kvart i all ära men längre än 45 minuter tänker jag inte stå och frysa för att andra väljer att komma in sent, så himla kul är det inte att ha det ansvaret.

Samtidigt så var det rätt många på banan i söndags, att som exempel fråga någon vem de hade betalat till hade ju även det kunnat fungera då det var jag och Danne som höll i det hela. Du hade ju tänkt betala så no hard feelings, det kommer fler tillfällen.

Nergången till banan är såpass uppkörd att det inte är ett problem, kommer man inte in nu så åker man bottensänkt och att göra det vintertid på isbana är väl inte det mest logiska.

Att det inte blev en parkering berodde på två saker, tidsbrist samt otroligt hårt packad snö.

167 Inlägg
22 februari 2011
MiWi skrev:
Jag har haft fullt upp med jobb dagtid... För att få klart bilderna har jag helt enkelt fått offra en natts sömn.

Jag har en idé angående era synpunkter ni har haft. Om vi kör vänstervarv, innebär det att de som ska ut från depån kommer direkt ut på startrakan. Det faktum att man även inte kommer i samma höga hastighet mot depåområdet försvinner.

Sedan låta isbilarna köra egna heat så att de kan ladda ordentligt och då även putsa isen åt oss "dödliga" i exempelvis en halvtimme, så kan man käka lite mat och tejpa fast de delar man tappat från bilen under tiden. smile

Nu tänkte jag försöka sova i någon timme innan jag måste iväg till jobbet.

Länken till bilderna har ni här:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2634832

Fundera på saken.

Skön film! mycket snyggt klippt. big_smile

96 Inlägg
22 februari 2011
Tapper skrev:

//Tapper

Skulle rekomendera dig ett besök hos synsam eftersom du inte la märke till att banan hade cirka 2cm snö och terrängen runt om 3dm, men vad vet jag. Låter även lite motsägelse fullt när du först snackar om att det är så dåligt att det inte var någon plogad parkering och sedan babblar om att det var svårt att hitta någon att ge pengarna till, hade du velat betala så hade du frågat om någon visste vem som hade hand om pengarna till plogningen. Kör på banan om du vill, men ge fan i att klaga tills du har ansträngt dig för att göra det bättre.

16 Inlägg
22 februari 2011
Du tycker inte det, nej. Men eftersom du slapp lägga en hundring så tror jag det är even? smile Enbart plogningen utav banan höll på i över en timme så att göra den till vad det var tog gott om tid.
Men jag ville juh lägga en hundring för att supporta erat/bondens engagemang, men kom fram till mig nästa helg (Svartsvart bil med vit huv och en jävla massa färger på fälgarna wink )

Nergången till banan är såpass uppkörd att det inte är ett problem, kommer man inte in nu så åker man bottensänkt och att göra det vintertid på isbana är väl inte det mest logiska.
Nu kör jag inte så jättelågt men med plogning där så hade det kunnat gått helt smärtfritt ner och upp från banan

Att det inte blev en parkering berodde på två saker, tidsbrist samt otroligt hårt packad snö.
Skulle va nice om det blev en parkering tills nästa gång så alla slipper stå huller om buller och kanske lite mer utspritt än sist

//Tapper

25 Inlägg
22 februari 2011
jävla paj kastning... folk får väl skriva utifrån sin syn på saker och ting även om inte alla tycker samma sak? då ska man bli idiot förklarad? Moget betende smile

96 Inlägg
22 februari 2011
NicklasTQ skrev:
jävla paj kastning... folk får väl skriva utifrån sin syn på saker och ting även om inte alla tycker samma sak? då ska man bli idiot förklarad? Moget betende smile

Det var väl en ganska befogad ironi enligt min åsikt men om du blev stött trots att det inte ens riktade sig mot dig så tar jag tillbaka det, tror dock att Tapper kan sova gott i natt utan mardrömmar om mitt hemska inlägg. smile

25 Inlägg
22 februari 2011
ironis kan tolkas fel. men är det som du säger så wink puss påre

106 Inlägg
22 februari 2011
hahahahaha ni är roliga xD

162 Inlägg
22 februari 2011
Är det någon som har isdäck/dubbade rallydäck med fälg till bmw e36/e46 mfl? 16 tummare ska det vara. Eventuellt kan det vara intressant med enbart 16 tumsfälgar om någon har det till salu.

Drifters With Attitude
263 Inlägg
22 februari 2011
Troligen får ni se mig igen på söndag, får nog ihop bilen igen efter branden smile

186 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Tapper skrev:

//Tapper

Dock är det bra att du säger det så vi vet det till nästa gång och kan förbättra det smile

16 Inlägg
22 februari 2011
Jag har mystiska vibrationer (4-5 på richterskalan) i bakvagnen.. men oavsett så haltar jag mig till ekerö på söndag (om inte plusgraderna ska förstöra all the fun).. så kör vi tills det rasar helt enkelt! smile

//

Sök