Volvo 945 16V Turbo - nordstromj

2
  • 98 Följare
  • 145 555 Visningar
  • Projektet avslutat 22 januari 2013
Sakiq
25 juni 2011 · 270 Inlägg

vem fan behöver puts, ser lite mer rått ut didär!

Glad midsommar!

Volvo 740 "Sheriffen" (1988)
nordstromj
25 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Sakiq skrev:
vem fan behöver puts, ser lite mer rått ut didär!

Glad midsommar!

Så sant!

Tack detsamma smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
nordstromj
26 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Plockat ihop bilen, kapade fjädrarna åker på ifram snart igen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-71eaab5df1730f457bc5e9fbd999fe84.jpg

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
folkesonn
26 juni 2011 · 17 Inlägg

Kör in den o ställ upp i vår stege! big_smile

nordstromj
26 juni 2011 · 1 772 Inlägg

folkesonn skrev:
Kör in den o ställ upp i vår stege! big_smile

Det får vi se.. tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
nordstromj
26 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Är de någon som vet om det går att göra något åt kallstarten på denna motor? Antar inte det men måste ändå fråga.

Eftersom spridarna ger mera bränsle när den är kall blir den väldigt sur och svarar knappt på gas, när den blir varm går den betydligt bättre. Och eftersom jag har större spridare tror jag inte den behöver mera soppa när den är kall.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Johan-Westin
26 juni 2011 · 56 Inlägg

Rycka ur spridar kontakten till kallstarten?

nordstromj
26 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Johan-Westin skrev:
Rycka ur spridar kontakten till kallstarten?

Finns ingen kallstartsventil. Är nånting i boxen som styr spridarna så att dom öppnar mera när den är kall, tänkte om det fanns något trix att inaktivera den funktionen på.

Senast redigerat av NordstromJ (26 juni 2011)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Wyrmidon
27 juni 2011 · 5 Inlägg

kör du megasquirt så går det att slå av på nåt sätt, du måste bara använda rätt parametrar.

*edit* hittade det. finns "Warmup enrichment". anges i procent.
sätt 100% hela vägen istället för t.ex. 160%, så har du ingen warmup alls.

Senast redigerat av Wyrmidon (27 juni 2011)

nordstromj
27 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Wyrmidon skrev:
kör du megasquirt så går det att slå av på nåt sätt, du måste bara använda rätt parametrar.

*edit* hittade det. finns "Warmup enrichment". anges i procent.
sätt 100% hela vägen istället för t.ex. 160%, så har du ingen warmup alls.

Har ju tyvärr inget MS, utan detta handlar om det går att lura originalsprutet på något vis. Tack ändå.

Senast redigerat av NordstromJ (27 juni 2011)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Wyrmidon
27 juni 2011 · 5 Inlägg

NordstromJ skrev:

Wyrmidon skrev:
kör du megasquirt så går det att slå av på nåt sätt, du måste bara använda rätt parametrar.

*edit* hittade det. finns "Warmup enrichment". anges i procent.
sätt 100% hela vägen istället för t.ex. 160%, så har du ingen warmup alls.

Har ju tyvärr inget MS, utan detta handlar om det går att lura originalsprutet på något vis. Tack ändå.

om du bara ska lura originalsprutet så är enda lösningen att ersätta tempsensorn i toppen med ett fast motstånd som du får mäta upp när motorn är i drift-temp.

det briljanta med den idén är att du kommer fortfarande att ha tempgivare i instrumentet smile

nordstromj
27 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Wyrmidon skrev:

NordstromJ skrev:

Wyrmidon skrev:
kör du megasquirt så går det att slå av på nåt sätt, du måste bara använda rätt parametrar.

*edit* hittade det. finns "Warmup enrichment". anges i procent.
sätt 100% hela vägen istället för t.ex. 160%, så har du ingen warmup alls.

Har ju tyvärr inget MS, utan detta handlar om det går att lura originalsprutet på något vis. Tack ändå.

om du bara ska lura originalsprutet så är enda lösningen att ersätta tempsensorn i toppen med ett fast motstånd som du får mäta upp när motorn är i drift-temp.

det briljanta med den idén är att du kommer fortfarande att ha tempgivare i instrumentet smile

Har precis fått det förklarat för mig nu, ska pröva med ett 470 ohms motstånd, det ska tydligen motsvara en "varm" motor.  smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
nordstromj
30 juni 2011 · 1 772 Inlägg

Meckat lite avgassystem idag, blev bra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-fa434576920536004b19140fa6d1c5ce.jpg

Även provkört lite mera på 0,5 i ladd, slutade med ett hål i en av tryckslangarna så ska skaffa en ny slang, nån som kan rekommendera nått bra ställe som säljer 2,5" böjbar slang?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
husmus www.avgassystemet.se
30 juni 2011 · 936 Inlägg

NordstromJ skrev:
Meckat lite avgassystem idag, blev bra.

http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-fa434576920536004b19140fa6d1c5ce.jpg

Även provkört lite mera på 0,5 i ladd, slutade med ett hål i en av tryckslangarna så ska skaffa en ny slang, nån som kan rekommendera nått bra ställe som säljer 2,5" böjbar slang?

do88 säljer bra skit

-den satt som en fläskläpp-
nordstromj
30 juni 2011 · 1 772 Inlägg

husmus skrev:

NordstromJ skrev:
Meckat lite avgassystem idag, blev bra.

http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-fa434576920536004b19140fa6d1c5ce.jpg

Även provkört lite mera på 0,5 i ladd, slutade med ett hål i en av tryckslangarna så ska skaffa en ny slang, nån som kan rekommendera nått bra ställe som säljer 2,5" böjbar slang?

do88 säljer bra skit

Tänkte du på deras flexibla? Hittade den bara i max 2". Får nämligen inte plats med några 90 graders böjar utan måste ha en som jag kan böja som jag vill.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
husmus www.avgassystemet.se
30 juni 2011 · 936 Inlägg

NordstromJ skrev:

husmus skrev:

NordstromJ skrev:
Meckat lite avgassystem idag, blev bra.

http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-fa434576920536004b19140fa6d1c5ce.jpg

Även provkört lite mera på 0,5 i ladd, slutade med ett hål i en av tryckslangarna så ska skaffa en ny slang, nån som kan rekommendera nått bra ställe som säljer 2,5" böjbar slang?

do88 säljer bra skit

Tänkte du på deras flexibla? Hittade den bara i max 2". Får nämligen inte plats med några 90 graders böjar utan måste ha en som jag kan böja som jag vill.

aha tänkte inte på det, men en flexibel slang kan väl aldrig va hållbar? smile ne men då har jag faktiskt ingen aning

-den satt som en fläskläpp-
nordstromj
30 juni 2011 · 1 772 Inlägg

husmus skrev:

NordstromJ skrev:

husmus skrev:
do88 säljer bra skit

Tänkte du på deras flexibla? Hittade den bara i max 2". Får nämligen inte plats med några 90 graders böjar utan måste ha en som jag kan böja som jag vill.

aha tänkte inte på det, men en flexibel slang kan väl aldrig va hållbar? smile ne men då har jag faktiskt ingen aning

Nja, jag vet faktiskt inte riktigt, ska in på slangservice imorrn och höra om dom har något.

Fick även en intressant felkod idag också,
1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Symptom: Hög bränsleförbrukning.

Nån som vet vad som kan ha orsakat detta? Märks dock inget när man kör.

Senast redigerat av NordstromJ (30 juni 2011)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
husmus www.avgassystemet.se
30 juni 2011 · 936 Inlägg

NordstromJ skrev:

husmus skrev:

NordstromJ skrev:

Tänkte du på deras flexibla? Hittade den bara i max 2". Får nämligen inte plats med några 90 graders böjar utan måste ha en som jag kan böja som jag vill.

aha tänkte inte på det, men en flexibel slang kan väl aldrig va hållbar? smile ne men då har jag faktiskt ingen aning

Nja, jag vet faktiskt inte riktigt, ska in på slangservice imorrn och höra om dom har något.

Fick även en intressant felkod idag också,
1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Symptom: Hög bränsleförbrukning.

Nån som vet vad som kan ha orsakat detta? Märks dock inget när man kör.

haft strul med lambdan nånting?

-den satt som en fläskläpp-
nordstromj
30 juni 2011 · 1 772 Inlägg

husmus skrev:

NordstromJ skrev:

husmus skrev:

aha tänkte inte på det, men en flexibel slang kan väl aldrig va hållbar? smile ne men då har jag faktiskt ingen aning

Nja, jag vet faktiskt inte riktigt, ska in på slangservice imorrn och höra om dom har något.

Fick även en intressant felkod idag också,
1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Symptom: Hög bränsleförbrukning.

Nån som vet vad som kan ha orsakat detta? Märks dock inget när man kör.

haft strul med lambdan nånting?

Nej, dock började lambda-lampan (eller "motorlampan") lysa då.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
nameless
1 juli 2011 · 181 Inlägg

min lambda lampa lös också konstant på min gamla 940 jag små vässade, även fast den inte gick för fett / snålt, och tyvärr hittade jag aldrig anledning till att den lös heller...

Volvo 945 "Busisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang