Volvo 740 GLE går dåligt

ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

Tjena

Har en Volvo 740 gle -87a.

Bilen går skit dåligt, har några polare som har precis likadana och deras går hur bra som helst. Är som att den inte orkar något. går sämre än min kompis 740 gl förgasare yikes och då har min bil bara gått 21 000 mil...
Har provat komptesta den och de låg mellan 11 - 12 på alla cylindrar.
Drar varken olja eller vatten. Har man kört bilen och den blive varm kan den vara lite seg startad och man måste hjälp gasa annars lägger den av. sad

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
8 februari 2011 · 3 180 Inlägg

gör en service, kolla efter tjuvluft, kolla så kamremmen inte sitter felkuggad.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

tjuvluft har jag också kolla efter de glömde jag säga. Men ska kolla kamremmen när jag kommer hem och har till gång till garage och då kan jag passa på att serva också smile

Senast redigerat av ford-granada (8 februari 2011)

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
jottosson
8 februari 2011 · 606 Inlägg

hade en 940 en gång i tiden men det var la F motorn i den kammen hade kuggat på 2 ställen och fisatan va slö den var dock efter att jag återställde den blev den aldrig riktigt bra igen hade iofs rullat 50.000 mil så det va ju inge oväntat :p kolla kammen skulle jag säga lätt hänt om man är gasglad :p

Kan det lagas ska det lagas! :)
ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

okej blir till att kolla den och byta på samma gång. De värsta är att jag inte haft bilen så länge och de va när jag köpt den och haft den ett tag som jag märkte att den gick så hemskt dåligt, så har inte precis hunne med att vara så gasglad på den sad

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
Volvo240-Jocke RockaBilly
8 februari 2011 · 13 Inlägg

Jag har ju sagt från början att du ska kolla så att kammen är rätt kuggad..

Full gas motorras!
Volvo 142 DL "Brandbilen" (1974)
ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

Ja men tänkte fall de fanns fler idéer, blir rätt tråkigt om man står där i helgen så är de inte de och jag har fortfarande en vääääldigt trött bil! sad

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
beckstroem
8 februari 2011 · 871 Inlägg

ford-granada skrev:
Ja men tänkte fall de fanns fler idéer, blir rätt tråkigt om man står där i helgen så är de inte de och jag har fortfarande en vääääldigt trött bil! sad

står där i helgen ? det är tisdag och det tar inte mer än ½ timme för för att kolla för en som inte kollat förut..

ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

Ne men de kan bli jobbigt när bilen är hemma (där även garaget är) och jag sitter i en lägenhet 12 mil därifrån pga skola.

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
turboforssen Telge Drifting Team
8 februari 2011 · 5 398 Inlägg

läckande spridare. skitig bränslevåg,kärvandebränslevåg, dåliga spridare , dåligt systemtryck, dåligt styrtryck, läcka vid spridare , dåligt bränslefilter, dålig styrtrycksregulator, läckande startspridare, skiting luftfilter,dåliga tändstift , dåliga tändkablar, dålig rotor, dåligt fördelarlock, dålig bränsletrycksacumelator ( tror jag den heter), fel tändläge, kamrem hoppat. det är väl lite smått som jag kom på kan vara fel

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

turboforssen skrev:
läckande spridare. skitig bränslevåg,kärvandebränslevåg, dåliga spridare , dåligt systemtryck, dåligt styrtryck, läcka vid spridare , dåligt bränslefilter, dålig styrtrycksregulator, läckande startspridare, skiting luftfilter,dåliga tändstift , dåliga tändkablar, dålig rotor, dåligt fördelarlock, dålig bränsletrycksacumelator ( tror jag den heter), fel tändläge, kamrem hoppat. det är väl lite smått som jag kom på kan vara fel

Tack, har jag något att göra en stund smile

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
turboforssen Telge Drifting Team
8 februari 2011 · 5 398 Inlägg

ford-granada skrev:

turboforssen skrev:
läckande spridare. skitig bränslevåg,kärvandebränslevåg, dåliga spridare , dåligt systemtryck, dåligt styrtryck, läcka vid spridare , dåligt bränslefilter, dålig styrtrycksregulator, läckande startspridare, skiting luftfilter,dåliga tändstift , dåliga tändkablar, dålig rotor, dåligt fördelarlock, dålig bränsletrycksacumelator ( tror jag den heter), fel tändläge, kamrem hoppat. det är väl lite smått som jag kom på kan vara fel

Tack, har jag något att göra en stund smile

en bra service genom att byta tänddetaljer och olja\oljefilter, luftfilter + kamrem är aldrig fel att börja med:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

turboforssen skrev:

ford-granada skrev:

turboforssen skrev:
läckande spridare. skitig bränslevåg,kärvandebränslevåg, dåliga spridare , dåligt systemtryck, dåligt styrtryck, läcka vid spridare , dåligt bränslefilter, dålig styrtrycksregulator, läckande startspridare, skiting luftfilter,dåliga tändstift , dåliga tändkablar, dålig rotor, dåligt fördelarlock, dålig bränsletrycksacumelator ( tror jag den heter), fel tändläge, kamrem hoppat. det är väl lite smått som jag kom på kan vara fel

Tack, har jag något att göra en stund smile

en bra service genom att byta tänddetaljer och olja\oljefilter, luftfilter + kamrem är aldrig fel att börja med:)

Japp, ska försöka hinna med så mycke de går i helgen smile

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
Volvo240-Jocke RockaBilly
8 februari 2011 · 13 Inlägg

ford-granada skrev:
Ja men tänkte fall de fanns fler idéer, blir rätt tråkigt om man står där i helgen så är de inte de och jag har fortfarande en vääääldigt trött bil! sad

Ahaa du tänkte så.. Ja du får införskaffa en ny kamrem å byta i helgen då smile

Full gas motorras!
Volvo 142 DL "Brandbilen" (1974)
ford-granada Volvo!
8 februari 2011 · 43 Inlägg

Volvo240-Jocke skrev:

ford-granada skrev:
Ja men tänkte fall de fanns fler idéer, blir rätt tråkigt om man står där i helgen så är de inte de och jag har fortfarande en vääääldigt trött bil! sad

Ahaa du tänkte så.. Ja du får införskaffa en ny kamrem å byta i helgen då smile

Jajjemän smile

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
ford-granada Volvo!
13 februari 2011 · 43 Inlägg

Felet fixat, kamremmen satt 3-4 kuggar fel och tändningen va felinställd. :o Nu går den som den ska smile

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!
740hult
23 augusti 2011 · 3 Inlägg

ne de gjorde den fan inte !

Volvo 740 "naw" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
23 augusti 2011 · 26 167 Inlägg

740hult skrev:
ne de gjorde den fan inte !

Eh..nähä?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang