Spelförbud på ELMIA 2011. Vad tycker ni om det?

evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Nä, va trist. Är inte alls intresserad av bilar proppade med ljud men att det spelas hög musik med massa dunk tillhör ju Elmia och bilmässor lika mycket som vuvuzeolor på en sydafrikansk VM-match smile

Vilka är det som klagat egentligen, är ju inte direkt några hus i området och har man ont i öronen behöver man ju inte gå in där..

dom som klagar mest e nog bilsport själva..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Minitaylor Killen med idéer.
10 februari 2011 · 193 Inlägg

Det är väl bara att hoppas på att det blir repris från 2009, när BRL sa ifrån och prompt sa att om dom inte får spela så packar dom ihop och åker.

- True to the Source -
evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Minitaylor skrev:
Det är väl bara att hoppas på att det blir repris från 2009, när BRL sa ifrån och prompt sa att om dom inte får spela så packar dom ihop och åker.

jo de va ju min bil "mässfolket" blev rätt sura över.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Minitaylor Killen med idéer.
10 februari 2011 · 193 Inlägg

evilaudio skrev:

Minitaylor skrev:
Det är väl bara att hoppas på att det blir repris från 2009, när BRL sa ifrån och prompt sa att om dom inte får spela så packar dom ihop och åker.

jo de va ju min bil "mässfolket" blev rätt sura över.

Jupp, kommer ihåg det. Men det är väl så man får göra om man vill spela. Sätter man krav på Bilsport och säger att antingen så spelar vi, eller så ställer vi in skiten, så blir det väl kanske lite spelande trots allt.

- True to the Source -
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
10 februari 2011 · 1 098 Inlägg

Tycker hela poängen försvinner om de inte får spelas.. Va fan, de hör ju till på en mässa?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Rinnegan Malleus Malificarum
11 februari 2011 · 2 401 Inlägg

Ursäkta men sist jag kollade så var ELMIA en utställning i första hand, ämnat åt att visa andra sitt hårda jobb. Detta innebär givetvis inte att ni ska stå och pumpa ut 110 decibel DJ Mango eller något dylikt, då det är i syfte om att demonstrera, vilket jag inte tror att det är tänkt i ELMIA.

Då kan man lika gärna be diverse Pro Mod/Top Doorslammer team som är där och ställer ut att starta upp rovan och sätta sig på 5k RPM. Eller bara säga åt dem att köra några race ute på gatan bredvid. Det funkar bara inte så.

Sist jag kollade så var det också rätt trevligt om man kunde höra, prata eller ens existera på en utställning utan att få frakturor i revbenen när man går förbi en 2 tons Golf med mer högtalare än en strippklubb i Nevada.



Enligt mig så är det en förändring till det bättre. Om ni vill spela, far på en decibel tävling eller anordna själv.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Kesler
11 februari 2011 · 3 650 Inlägg

Spelförbud är det ju alltid på elmia, var väl det förra året också? men det dunkades på flitigt ändå ju

IceEyes Varningar: För många..
11 februari 2011 · 2 552 Inlägg

evilaudio skrev:

IceEyes skrev:
Det är väl bara att strunta i förbudet, leta upp initiativtagaren och eliminera honom/henne på plats.

Eller ja, det kanske räcker med att strunta i förbudet vid närmare eftertanke wink

struntar man i förbudet så avvisas både "du" och bilen från elmia.

I vissa  fall krävs det extrema tillvägagångssätt för att artikulera sin åsikt och visa att man inte accepterar förtryck och tyranni.

Att lösa konflikter på ett muntligt vis med ett harmoniskt tonfall är ett synnerligen äckligt politisk korrekt och överskattat tillvägagångssätt.

Tydliga budskap och brutala metoder som förhoppningsvis resulterar i total förödelse och missär för övermakten är det enda rätta alternativet.

Nej, mitt förslag var faktiskt inte av seriös karaktär smile Jag hoppas att man kommer fram till en kompromiss, för spelförbud på Elmia känns lika ogenomtänkt som alkoholförbud på nattklubbar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
criller Aktiv Medlem
11 februari 2011 · 1 303 Inlägg

Strejk på a6 ? tongue

Mvh Christian
Dansken-
11 februari 2011 · 950 Inlägg

Prata om I-landsproblem.....

Anton-DekorTeknik
11 februari 2011 · 964 Inlägg

Dansken- skrev:
Prata om I-landsproblem.....

Vad ska man prata om då?
Är det inte ett forum?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Cupra_
11 februari 2011 ·

Jag kan väl på sätt och vis förstå de som är där för att kolla på bilar och inte är så intresserade av ljudbyggen. Det är ju en bilmässa och ingen ljudmässa liksom..  Kan ju vara skönt att slippa det värsta oljudet då ändå folket väsnas så pass att det ligger på en halvdålig ljudnivå för öronen.

Men

Just eftersom det är en bilmässa och feta ljudbyggen hör till bilhobbyn så måste jag nog ändå tycka att det är trist med ett "förbud". Billjud är kanske inte min favoritgrej, jag vill inte lasta en bil full med tungt skit så prestandan försvinner tongue Däremot så som jag sa, det hör till och jag tror tyvärr att man skjuter sig själv i foten genom att göra såhär. Folk lär spela ändå, arrangörerna blir snea och likaså både utställarna som spelar och besökarna. Lär bara gå sämre för mässan om de gör såhär.

volvotomten
11 februari 2011 · 274 Inlägg

Sist jag drog upp något för bilsport ang Elmia mässan. Så skyllde bilsport  ifrån sig att det är Elmia  själva som lägger riktlinjerna. (detta gällde då all skit som är med  struntförsäljnings stånd i hallarna ) som ej e riktade till bilhobbyn. Men som sagt Bilsport är så stora så dom skall allt kunna bestämma lite tycker man ju.

För att återgå till topicen. Billjud hör till billhobbyn trist med denna gräns, måste ju spela för att kunna dema.
Och billjuds hallen e ju ej en renodlad ljud hall utan många klubbar mm blir placerade där o visst det är tufft o jobba i den miljön 4 dar med dunkande mm. Men det är ett simpelt problem som går att lösa. Men desa strunt regler från arrangörerna gör bara att eventet dör fortare.................

evilaudio
11 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Rinnegan skrev:
Ursäkta men sist jag kollade så var ELMIA en utställning i första hand, ämnat åt att visa andra sitt hårda jobb. Detta innebär givetvis inte att ni ska stå och pumpa ut 110 decibel DJ Mango eller något dylikt, då det är i syfte om att demonstrera, vilket jag inte tror att det är tänkt i ELMIA.

Då kan man lika gärna be diverse Pro Mod/Top Doorslammer team som är där och ställer ut att starta upp rovan och sätta sig på 5k RPM. Eller bara säga åt dem att köra några race ute på gatan bredvid. Det funkar bara inte så.

Sist jag kollade så var det också rätt trevligt om man kunde höra, prata eller ens existera på en utställning utan att få frakturor i revbenen när man går förbi en 2 tons Golf med mer högtalare än en strippklubb i Nevada.



Enligt mig så är det en förändring till det bättre. Om ni vill spela, far på en decibel tävling eller anordna själv.

Fast elmia har för min å många andras del alltid inneburit bilstereo. Att inte få dema de man lagt galet mycke tid på e gör mig en självklarhet, annars kan man ju lika gärna slippa den typen av bilar på elmia. De bästa vore ju att ha en hall för bara bilstereo så behöver dom som störs sig på de inte gå in där.  För min egen del så bryr ja mig inte så mycke om övrig "bilsport".

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pzymon egen företagare
11 februari 2011 · 630 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Bara jag som uppskattar detta?
Under ljud tävlingarna borde dem ju ha högre men inte annars.
Skitjobbigt vara där inne när det enda man hör är DUNK sen hör man aldrig telefonen då heller eller vad någon annan säger.
På tiden dem sänkte det faktiskt så man kan hålla en vanlig diskussion om man skulle prata med ngn smile

Jag håller med dig, Det går ju ändå inte att lyssna klokt på en bils billjud, när alla dörrar och skuffen är öppen, samt när det står 10 andra bilar som också spelar på högsta volym....

Jag åker dit för att uppskatta vad folk har byggt, Jag älskar välbyggda ljudsystem, vet man vad man pysslar med så låter det bra.
eller hur?

Fimpha
11 februari 2011 · 557 Inlägg

Jag har varit på Elmia 5 år i rad och det har bara blivit sämre och sämre för varje år som gått, jag har bestämt mig för att skita i att åka dit i år.

//Jerry
matteeee Ingen himmel är så blå som min
11 februari 2011 · 2 972 Inlägg

Rinnegan skrev:
Ursäkta men sist jag kollade så var ELMIA en utställning i första hand, ämnat åt att visa andra sitt hårda jobb. Detta innebär givetvis inte att ni ska stå och pumpa ut 110 decibel DJ Mango eller något dylikt, då det är i syfte om att demonstrera, vilket jag inte tror att det är tänkt i ELMIA.

Då kan man lika gärna be diverse Pro Mod/Top Doorslammer team som är där och ställer ut att starta upp rovan och sätta sig på 5k RPM. Eller bara säga åt dem att köra några race ute på gatan bredvid. Det funkar bara inte så.

Sist jag kollade så var det också rätt trevligt om man kunde höra, prata eller ens existera på en utställning utan att få frakturor i revbenen när man går förbi en 2 tons Golf med mer högtalare än en strippklubb i Nevada.



Enligt mig så är det en förändring till det bättre. Om ni vill spela, far på en decibel tävling eller anordna själv.

Håller med dig fullständigt!

Att gå i en hall där det står 30 "show-bilar" som man vill titta på men då inte kunna snacka med polaren bredvid för 15 av dom 30 ska dunka var sin låt högre än den andre - samtidigt, nej tack!
Bättre isåfall att hallen har högtalare och spelar musik på lagom ljudnivå så att man ändå kan snacka med folk. Vill jag lyssna på alldeles för hög musik (och slippa höra 10-20 olika låtar samtidigt) går jag väl ut på klubb eller konsert.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
mk4_andreas
11 februari 2011 ·

Vrf bara inte sätta en max decibel som får spelas så blir ju alla lyckliga och glada i slut ändan?:-P

ironhead volvoraggare
11 februari 2011 · 4 776 Inlägg

deta är ju ett hårt slag på alla som  har med billjud att göra typ som brl mds osv osv meningen är väll att kunna demonstrera hur pass bra deras produkter är genom att spela.............

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Woojen
11 februari 2011 · 1 101 Inlägg

hade dom inte kunnat arrangera ett DB drag eller liknande då å lagt in de på schemat så hade alla blivit glada?

Folk får visa upp sina ljudbyggen å visa va de går för
Folk vet om när det kommer spela högt, dom som inte vill höra kan gå å göra annat den timman de spelas mycket musik på?
bilarna spelar 1 och 1 å inte alla 30 på samma gång så man faktiskt hör vilken bil som spelar vad...

personligen är jag inte så mycket för ljud men då mässan ska vara för alla tycker jag de är rimligt med lite ljud arrangemang

Senast redigerat av Woojen (11 februari 2011)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang