Om polisen tvivlar på att bevisen räcker så måste ju "erkännandena" i tråden räcka kanske.

Jag tror alla vet att det är fel att köra för fort, oavsett om det är med släp om det är torrt eller solsken och man har hemlängtan eller en dödsjuk unge eller gravid svärmor med sig.
Och det gör det inte rätt att köra för fort bara för att man behöver det i arbetet eller inte. Men som jag skrev innan så måste straffet vara i proportion med brottet. Eller ska vi börja med arkebusering på alla stölder rakt av?
Nej, att förlora jobbet eller riskera att förlora det för att man kört för fort kan bedömas som för hårt straff.
(obs det gör det fortfarande inte rätt)
Och dom kollar mer på omständigheterna än vad många tror.
Att man inte kan ta sig till jobbet ser dom inte som tillräckligt bra skäl för att få ha kvar körkortet.
Sen kan man se det som att försöka smita från straffet att be chefen skriva brev till dom, men eftersom nu möjligheten finns så får man ju eller hur?
Att det sen finns människor som anser att man måste stå för det man gjort och ta straffet för vad man gjort utan att hålla på att försöka få strafflindring, det får väll stå för dom.
Har jag möjlighet att få strafflindrig för vilket brott jag nu än kan bli dömd för så kommer jag försöka få det. Och jag tänker inte säga att folk som inte vill det är dumma i huvudet eller vad som helst. Det låter jag stå för dom. Så lever jag med det jag gör på mitt samvete.