5352
Sök

Så här kommer biltullarna fungera:

Rallyförare
1 075 Inlägg
28 april 2005
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0504/28/biltullar.gif
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0504/28/biltullar2.gif
Läs mera om biltullarna här: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 37,00.html

Håller på förfullt med att uppfinna en billig elmotordriven mekanism som fäller ner reggskyltarna mot marken och på så vis blir osynlig när man åker igenom tullarna...
Mer info om vad just DU kan göra i steget för civil olydnad mot biltullarna hittar du på http://www.sr1.se/farttull.html
Senast redigerat av carnageman (28 april 2005)

Rallyförare
1 075 Inlägg
28 april 2005
Trådstartare
Någon som har några bra idéer om hur man ska slippa undan denna oseriösa socialdemokratiska verksamhet på något annat sätt?

4 554 Inlägg
28 april 2005
tycker inte de e så farlig.. hela norge kryllar väl av biltullar och de e ingen som klagar på de.. att de e i stockholm gör mej inget alls de kan dom gott ha..
Senast redigerat av loudness (28 april 2005)

Mr JoJJe
132 Inlägg
28 april 2005
Det är faneme hemskt att dem ska "pröva" bara å se hur det funkar. Kostar en jävla massa pengar i onödan. På min bil så lär det inte finnas en ända regplåt eller "dosa" smile

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx

Rallyförare
1 075 Inlägg
28 april 2005
Trådstartare
Haha, stockholm är bara början...
..Alla vet väl hur socialdemokratin funkar vid det här laget,
så fort dom har etablerat sej i stockholm så kommer dom slå upp biltullar i flera städer och på flera huvudvägar,, dessutom har dom en förmåga att ständigt höja priserna på allt, ser inte varför biltullarna skulle vara ett undantag.
Nä som bilist så är jag trött på att hela tiden få pröjsa mer och mer hela tiden bara för sossen har klantat sej.
7kr av 95-oktanig soppa är svenskpålagd skatt
2505:- betalar jag för min mv6:a i årsskatt
7000:- betalar farsan för sin chrystler voyager -94 i årsskatt
Vägarna är i sämre skick än nånsin (hål tamejfan överallt) och nu beslutade sossarna att dom ska spara in 500miljarder på sveriges vägar...
Kollade deklarationsblanketten.
Visste du att tobaksskatten & bensinskatten motsvarar lika mycket som bolagsskatten?
Största delen går till bidrags-delen enligt deklarationsblanketten...

Jag är trött och förbannad över sossens sätt att mjölka oss bilister på våra sista kronor och har kollat upp intresset vad gäller rivning av biltullarna.
Tro mej när jag säger att jag fått med mej gamla gubbar i 60års åldern som är med på att sabotera tullarna.

Jag säger bara en sak:
Civil olydnad gäller från och med nu i kampen mot biltullarna.
över 95% av hela storstockholms befolkning är emot projektet 93% enligt sossarnas opinionsundersökning.
Även du som bor utanför stockholm och inte drabbas just nu borde tänka efter. Du kommer också drabbas! TRO MEJ!

loudness skrev:
tycker inte de e så farlig.. hela norge kryllar väl av biltullar och de e ingen som klagar på de.. att de e i stockholm gör mej inget alls de kan dom gott ha..

Moderator+
1 081 Inlägg
28 april 2005
Jag vet inte vad jag tycker om biltullar, är inte direkt påläst inom dom.

Men något jag är ganska trött på är allt "jävla sossarna". Jag röstade på sossarna sist val ja, om jag tänker göra det igen vet jag inte. Men något jag är helt jävla totalt säker på är att vi kommer inte få betala mindre skatter och avgifter oavsett vem det är som styr. Pengarna kommer den regering som sitter villa ha in på ett eller annat sätt endå. Skillnaden blir bara vem/var och hur det mjölkas av.

Dock riktigt tröttsamt att så mycket skatter ska ligga på oss bilägare och förare som det gör.

Tänk den person som bara cyklar, varken röker eller snusar och dricker aldrig alkohol. Jävlar vilken skattesmitare!?

mvh

Vem jag?

238 Inlägg
28 april 2005

Högsta årsskatten för en personbil (bensindriven) som väger under 3 ton är 4563:-....

http://skatteverket.se/skatter/fordonss … ller05.pdf

Bara att slå på personbilar, inte bensindrivna

A B E C E D E

Rallyförare
1 075 Inlägg
29 april 2005
Trådstartare
Farsans är en diesel...
polarns farsas dragbil kostade 200.000:- om året...
Kan tillägga att det är en specialberäkning på lastbilar då dom blir ohållbart dyra i skatt med den vanliga skatteberäkningen..
Lite snabbt räknat så skulle ovanstående nämda dragbil egentligen kostat 1000.000kr i årsskatt.
Vet inte om det var en ren vägskatt dock på dragbilen eftersom tabellen du länkade till visade annat.
Säkert nån annan skum lastbilsskatt med i bilden, ungefär som med bensinen..
Moms, miljöavgifter mm.
Tror fan inte en enda krona av miljö-avgiften går till miljön :-O

Humlan skrev:

Högsta årsskatten för en personbil (bensindriven) som väger under 3 ton är 4563:-....

http://skatteverket.se/skatter/fordonss … ller05.pdf

Bara att slå på personbilar, inte bensindrivna
Senast redigerat av carnageman (29 april 2005)

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 april 2005
Trådstartare
Ni som är berörda:
Vad tänker DU göra för att slippa pröjsa?

186 Inlägg
1 maj 2005
Jag tycker att det lät bra att sabotera skiten hela tiden!!! Sätter de upp en ny, sabbar man den igen, o igen tills de inte har råd med nya!!!

Catch me if you can!

1 639 Inlägg
1 maj 2005
carnageman skrev:
Någon som har några bra idéer om hur man ska slippa undan denna oseriösa socialdemokratiska verksamhet på något annat sätt?

Zozzarna måste ju dra in pengar på nya idiotiska saker för att kunna finansiera alla som försörjs med bidrag, där snackar vi miljardrullning...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

4 554 Inlägg
1 maj 2005
carnageman skrev:
quote]

haha dom kan ju försöka få upp en biltull på orust haha bönnerna kör ner den ma traktorn innan den ens e klar:) lika dant med fartkamerorna mellan lysekil och rotviksbro.. alla va totalkvaddade innan de ens var inkopplade..

Rallyförare
1 075 Inlägg
1 maj 2005
Trådstartare
Riksväg 73 försvann kamerorna ifrån (polarn blev blixtrad)
loudness skrev:
carnageman skrev:
quote]

haha dom kan ju försöka få upp en biltull på orust haha bönnerna kör ner den ma traktorn innan den ens e klar:) lika dant med fartkamerorna mellan lysekil och rotviksbro.. alla va totalkvaddade innan de ens var inkopplade..

Rallyförare
1 075 Inlägg
2 maj 2005
Trådstartare
Sant, men det är nog dax att visa dom att vi bilister inte tänker betala mer av deras misstag...
Sätter dom upp biltullar så lär dom ju rivas direkt efteråt...
Kamerorna där som ska registrera reggskyltarna, just dom skulle pryda min garage uppfart perfekt som övervakningskameror (lär ju funka i mörker bra å...)
mrcelica skrev:
carnageman skrev:

Zozzarna måste ju dra in pengar på nya idiotiska saker för att kunna finansiera alla som försörjs med bidrag, där snackar vi miljardrullning...

Sök