Inför: Saab Turbo Club Of Sweden På Knutstorp 10 April Kl 08:00 Skynda Att Betala Innan 10 Mars!!!!!

Mattias.C.O
11 februari 2011 · 159 Inlägg

Tjenare alla gas glada Saab fantaster!

Äntligen har turbo klubben bokat Knutstorp den 10 april, Med detta vill jag påminna er om att sista betalnings dagen är den 10 mars !!!!

Våren börjar som alltid med en banträff på klassiska Knutstorp.
Tänk på att du måste betala in medlemsavgiften minst en månad innan träffen, alltså senast 10:e mars för att få deltaga. Giltigt medlemskort och ifylld säkerhetsblankett är ett måste för att få köra på banan. Säkerhetsblanketten hittar ni som vanligt under "arkiv" på hemsidan (www.stcs.nu) Tänk också på att man på Knutstorp kräver att alla i bilen har hjälm på sig på banan. Cykelhjälm är okej för barn vid familjekörningen.

Alltså, fixa inbetalningen NU!!

Samkörningar kommer jag skriva upp senare! Håll koll!!!

JAG LÄNGTAR !! big_smile

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Mattias.C.O
7 mars 2011 · 159 Inlägg

Någon här som tänker köra på knutan i år?

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Ackilon
11 mars 2011 · 7 Inlägg

Mattias.C.O skrev:
Någon här som tänker köra på knutan i år?

Funderar på det. Dock första gången jag kör på bana smile Hoppas bara mina 18" är klara tills dess.

Volvo XC70 D5 "Polestar" (2006)
KHRacing
11 mars 2011 ·

Har ni löst den lagstadgade försäkrningsbiten i år då ?

En motortävlingsförsäkring krävs utav arrangören enligt svensk lag.

& jag e fortfarande nyfiken på vem som försäkrar era förare under dagen eftersom du ej nämnt detta !

mvh Kristian

MrJAM
12 mars 2011 · 1 464 Inlägg

KHRacing skrev:
Har ni löst den lagstadgade försäkrningsbiten i år då ?

En motortävlingsförsäkring krävs utav arrangören enligt svensk lag.

& jag e fortfarande nyfiken på vem som försäkrar era förare under dagen eftersom du ej nämnt detta !

mvh Kristian

Nej det finns inga sådana krav eftersom banan ej nyttjas under "tävlingsform" (tidtagning etc) vilket underlättar regelverket oerhört. Till detta tillkommer att trafikregler anammas (man blinkar vid omkörning exempelvis) m.m.. Det finns mer info om detta på STCS's forum.

För mig, som ska köra på banan i år igen (tror jag) så gäller min egen försäkring(SAAB / If). Detta efter samtal med bolaget och godkännande från högre ort på bolaget. Trevlig telefonist och herre dessutom som visade förstående...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
F103
22 mars 2011 · 61 Inlägg

KHRacing skrev:
Har ni löst den lagstadgade försäkrningsbiten i år då ?

En motortävlingsförsäkring krävs utav arrangören enligt svensk lag.

& jag e fortfarande nyfiken på vem som försäkrar era förare under dagen eftersom du ej nämnt detta !

mvh Kristian

Vilken försäkringsnisse, alla trädar om bankörning har du framhävt detta i!

Tror alla vi som kör Saab och är närvarande vid Knutstorpskörningen är väl medvetna om
våra försäkringar och vad de täcker.

Välkommen i din Saab och köra eller titta.

plankan
22 mars 2011 ·

MrJAM skrev:

KHRacing skrev:
Har ni löst den lagstadgade försäkrningsbiten i år då ?

En motortävlingsförsäkring krävs utav arrangören enligt svensk lag.

& jag e fortfarande nyfiken på vem som försäkrar era förare under dagen eftersom du ej nämnt detta !

mvh Kristian

Nej det finns inga sådana krav eftersom banan ej nyttjas under "tävlingsform" (tidtagning etc) vilket underlättar regelverket oerhört. Till detta tillkommer att trafikregler anammas (man blinkar vid omkörning exempelvis) m.m.. Det finns mer info om detta på STCS's forum.

För mig, som ska köra på banan i år igen (tror jag) så gäller min egen försäkring(SAAB / If). Detta efter samtal med bolaget och godkännande från högre ort på bolaget. Trevlig telefonist och herre dessutom som visade förstående...

Det där försökte jag påpeka förra året tongue
gick tydligen inte hem då heller lol

KHRacing
22 mars 2011 ·

plankan skrev:
Det där försökte jag påpeka förra året tongue
gick tydligen inte hem då heller lol

Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen:

Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.

Senast redigerat av KHRacing (22 mars 2011)

plankan
22 mars 2011 ·

KHRacing skrev:
Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen:
Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.

Vad får du ut av detta - var samma visa förra året roll

Varför lägga ner så mycket jobb på något du förmodligen inte ens är engagerad av -
nämligen saab bilar.

Eller du tror kanske att vi inte vet bättre,som trots allt har varit med en hel del år ??

Mattias.C.O
22 mars 2011 · 159 Inlägg

KHRacing skrev:

plankan skrev:
Det där försökte jag påpeka förra året tongue
gick tydligen inte hem då heller lol

Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen:

Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.

Det får du nog kolla upp lite bättre då när du nu ändå har lagt ner tid på det andra, Vi kör varken acc-test eller konbane körning under Saab träffen på Knutstorp !!
Please, kom dit om du har frågor och ställ dem till Crewn ist.. Nästa år kommer det bli samma visa igen !!! Känner det på mig.

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
MrJAM
23 mars 2011 · 1 464 Inlägg

KHRacing skrev:

plankan skrev:
Det där försökte jag påpeka förra året tongue
gick tydligen inte hem då heller lol

Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen:

Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.

Har vi acc-test och konbana?! Det har jag helt missat. Var ser du detta?

Trådar från "Postat: fre, 2006-apr-21, 07:30" gäller ej för den har jag sett. Jag hittar nämligen inget på klubbens medlemssektion om detta vilket känns underligt.

Väntar med spänning!

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
aerocoupe
25 mars 2011 · 23 Inlägg

Besserwissers finns de gott om.smile Lär er det gott saab folk smile Jag kommer iaf smile

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
aerocoupe
25 mars 2011 · 23 Inlägg

Har även varit i kontakt med min granne som jobbar som hadläggare på LF..

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
Crille-76 Rekondchef
26 mars 2011 · 265 Inlägg

Kommer oxå dock troligtvis antingen i egen bil av annat märke (som får parkera i skamvrån) eller co-driver med svågern i hans 9000 med extra krydda smile

Fahrer Företagsrepresentant
28 mars 2011 · 24 Inlägg

Kommer, dock med nedtrimmad bil i år.

EyeLighter
28 mars 2011 · 381 Inlägg

Crille-76 skrev:
Kommer oxå dock troligtvis antingen i egen bil av annat märke (som får parkera i skamvrån) eller co-driver med svågern i hans 9000 med extra krydda smile

samköra? Eller ni åker inte ifrån Hässleholm? Hör av dig i veckan ang det andra vi snacka om när du har tid! cool

KHRacing
28 mars 2011 ·

http://www.notisum.se/Pub/Doc.aspx?url= … 760357.htm

Ha så kul på eran banträff smile

Senast redigerat av KHRacing (28 mars 2011)

aerocoupe
29 mars 2011 · 23 Inlägg

Ni kör inte via Kristianstad Henke?

kör hårt!
BMW 320 "Alpina Dynamic" (2004)
MrJAM
29 mars 2011 · 1 464 Inlägg

KHRacing skrev:
http://www.notisum.se/Pub/Doc.aspx?url=/rnp/sls/lag/19760357.htm

Ha så kul på eran banträff smile

Det där gäller motortävlning, vilket detta inte är. Väntar fortfarande med spänning på svar var du hittar konbana och strippkörning info på Knutan.

(F.ö. gäller inte lagboken om överenskommelse med försäkringsbolag har genomförts mellan alla parter inblandade. Det kanske du inte visste...)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Crille-76 Rekondchef
29 mars 2011 · 265 Inlägg

EyeLighter skrev:

Crille-76 skrev:
Kommer oxå dock troligtvis antingen i egen bil av annat märke (som får parkera i skamvrån) eller co-driver med svågern i hans 9000 med extra krydda smile

samköra? Eller ni åker inte ifrån Hässleholm? Hör av dig i veckan ang det andra vi snacka om när du har tid! cool

Utgår från Sösdala den dagen så antar vi kör ner till Höör o vidare därifrån sen smile Ska höra me honom så kanske vi kan styra upp nåt smile Hör av mig ang det andra senare.. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang