1653
Sök

Kylfläkt som går hela tiden, Audi 100 2.0 -93

186 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Har lite problem med att så fort man sätter på tändningen så går kylfläkten oavsett om bilen är varm eller kall. Har läst lite om att det kan vara fel på termokontakten i kylaren? Vissa skriver också att det kan vara fel på reläet till kylfläkten? Har dock hört att det klickade/rasslade i instrumentbrädan när bilen blev varm innan detta fel kom. Någon som har haft samma problem som kan bekräfta om det är reläet eller termokontakten? smile

33 Inlägg
16 februari 2011
du borde ju höra relät slå till när den går igång annars brukar dom vara bra på att fastna när dom blir gammla och slitna, pröva knacka på relät eller mät de smile annars kan du mäta resistansen på termokontakten på kylaren smile
Senast redigerat av funjet (16 februari 2011)

186 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
funjet skrev:
du borde ju höra relät slå till när den går igång annars brukar dom vara bra på att fastna när dom blir gammla och slitna, pröva knacka på relät eller mät de smile annars kan du mäta resistansen på termokontakten på kylaren smile

Tack för tipset emil tongue men fläkten sätts igång så fort ja sätter på tändningen, får ta och kolla reläet imorgon tongue

33 Inlägg
16 februari 2011
lugnt smile men då har nog reläet bara fastnat smile
knacka lite på de och se om fläkten stannar annars får du mäta på de eller öppna upp de och kolla smile
sen kan du få ett nytt av mig om de va felet smile
Senast redigerat av funjet (16 februari 2011)

243 Inlägg
18 februari 2011
daniel_audi92 skrev:
Har lite problem med att så fort man sätter på tändningen så går kylfläkten oavsett om bilen är varm eller kall. Har läst lite om att det kan vara fel på termokontakten i kylaren? Vissa skriver också att det kan vara fel på reläet till kylfläkten? Har dock hört att det klickade/rasslade i instrumentbrädan när bilen blev varm innan detta fel kom. Någon som har haft samma problem som kan bekräfta om det är reläet eller termokontakten? smile

va så på min audi 90 med, men jag gjorde som så att jag tog bort första steg1 relät och då slutade den snurra, så just nu kör jag bara på fullfart då när vattnet börjar på rulla upp mot 95grader.
tänkte ifall du inte får de att funka ändå, så kan du göra som jag gjorde.

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

186 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
V40Lundberg skrev:
daniel_audi92 skrev:

va så på min audi 90 med, men jag gjorde som så att jag tog bort första steg1 relät och då slutade den snurra, så just nu kör jag bara på fullfart då när vattnet börjar på rulla upp mot 95grader.

Okej, provade att ta bort det gråa reläet med nummer 214 tror jag och då slutade den att snurra, men jag tror nog att det kan vara termokontakten smile

243 Inlägg
18 februari 2011
daniel_audi92 skrev:
V40Lundberg skrev:
daniel_audi92 skrev:

Okej, provade att ta bort det gråa reläet med nummer 214 tror jag och då slutade den att snurra, men jag tror nog att det kan vara termokontakten smile

okej okej gråa relä med 214 är relät till insprutet i min bil, fast skiljer väl från bil säkert.
jo kan nog säkert vara de också smile

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

Sök