Drifting idag är ingen sport längre, ordet har blivit överanvänt till enkla sladd/släpp/åka på ställ.
Jag drifta med 340n i en rondell...de gick i 20.
Jag säger tvärtom och tycker nyare bilar är lättmeckade..Datorer finns till hjälp med instruktioner, kontroll felkoder som förenklar letandet. Dock får du lossa lite mera grejer på vägen..ÅH VAD JOBBIGT.
Vekt.
343an har charmen, problemen, rosten och funktionerna. Ingen automatchoke, inga säkerhetssystem, endast 3 elektroniska komponenter: Tempgivare, Bränslegivare och Lågfartsventil.
Ur säkerhetssyn är den helt värdelös, för er som lossat stötfångare och annat märker oftast att det går flera förstärkningar bakom saker på nyare bilar. Tar du bort stötfångaren fram på både en 300, 400, 700, 900 (Förmodligen 240 också) så sitter det ingen tvärgående balk framför kylaren. Kör du in i en träd har du i stort sätt bara motorn och torpedplåten som skyddar dig.
De/Dem