wallingstam skrev:
_night_stalker_ skrev:
wallingstam skrev:
Delar kontot med min far som är in och snurrar ibland här på garaget och "tyvärr" så är det ju hans C6:a.
Så tanken är att åka ifrån han i sommar

Ska jag vara ärlig så tror jag inte du åker ifrån han med en M3a.. Vet inte vad de där kittet du skulle ha innebär men de lär nog bli svårt ändå. En standard C6a gör 0-100 på 4.1 sek och har en toppfart på över 300km/h.
Å om inte accelerationen och toppfart var nog så här den bättre väghållning än M3an. Så jag e rätt add du kommer få se din fars 4 röda bakljus ändå..
Även fast det står en corvette i garaget så måste jag slå dig lite på fingrarna... Jag anser bmw vara ett sportigt märke, vilket det är... och jag vet inte men det känns ju som att deras M-bilar är det sportigaste man kan få av dom? Alltså är M3an en sportbil....
Corvetten har dock bra väghållning, men jag blir inte förvånad om M3an kan matcha den när det gäller kurvåkning.
250 är fartspärren inlagd på, men kompressorn så gör den garanterat 300+, m3an alltså...
Kan dock bli knivigt upp till 100 då corvetten gör 80 på ettan och då har man sånt acc så det nästan bara är att koppla så är man uppe i 100 (ska väl ske på 3,7 sek om jag inte har helt fel?).. Där kan M3an få det tufft men i rullande så är jag rätt säker på vart pokalen hamnar!
Standard C6an e väl 4.1 och sen gör Z06an 3,7 å ZR1 på 3,4 (kan va lite snabbare) om ja inte minns fel. Det återstå att se. Men jag skulle tro att Vetten vinner. Beror ju lite på vad ni ska köra men tror ändå att Vetten e snabbare.
Nja, jag klassar inte nån BMW bil som en sportbil. Sportiga ja, men de är ju ändå i grunden familjebilar dom bygger på så..
Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!