2757
Sök

Skulle Du köpt en m3 e46 eller supra?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
12 april 2011
#41
wallingstam skrev:
Delar kontot med min far som är in och snurrar ibland här på garaget och "tyvärr" så är det ju hans C6:a.

Så tanken är att åka ifrån han i sommar smile

Ska jag vara ärlig så tror jag inte du åker ifrån han med en M3a.. Vet inte vad de där kittet du skulle ha innebär men de lär nog bli svårt ändå. En standard C6a gör 0-100 på 4.1 sek och har en toppfart på över 300km/h.
Å om inte accelerationen och toppfart var nog så här den bättre väghållning än M3an. Så jag e rätt add du kommer få se din fars 4 röda bakljus ändå..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

VIP Medlem
251 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#42
1470kg på 400 häst
mot
1550 på 500 häst        tror jag blir en kamp till m3ans fördel på motorväg/rakorna. När det börjar svänga däremot vetefan... Glöm inte bort att en m3a har en sinnessjuk väghållning som underskattas av många!
Vet dock inte om en c6a är bättre. Har tyvärr ingen egen erfarenhet. Någon som vet och testat båda kanske kan svara?


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
12 april 2011
#43
Qziny skrev:
1470kg på 400 häst
mot
1550 på 500 häst        tror jag blir en kamp till m3ans fördel på motorväg/rakorna. När det börjar svänga däremot vetefan... Glöm inte bort att en m3a har en sinnessjuk väghållning som underskattas av många!
Vet dock inte om en c6a är bättre. Har tyvärr ingen egen erfarenhet. Någon som vet och testat båda kanske kan svara?

M3an gör 0-100 på 5.2 sek. och har en toppfart på ca. 250km/h. Väghållningen tvivlar jag på att M3an kan slå. Har bara kört Corvetten å den e otrolig som sportbil. De e inte för inte som Corvetter konkurerar på allvar med ferarri å lambos. M3an är inte en sportbil heller. M3an är en lite portigare bruksbil till skillnad mot Corvetten som är byggt från grunden för att vara en sportbil.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

11 Inlägg
12 april 2011
#44
Varför överhuvudtaget välja en supra eller m3 när porsche finns ? wink
Senast redigerat av fartkamera (12 april 2011)


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
12 april 2011
#45
fartkamera skrev:
Varför överhuvudtaget välja en supra eller m3 när porsche finns ? wink

Motoriserad höfläkt i ett snyggt fodral wink

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

474 Inlägg
12 april 2011
#46
_night_stalker_ skrev:
wallingstam skrev:
Delar kontot med min far som är in och snurrar ibland här på garaget och "tyvärr" så är det ju hans C6:a.

Så tanken är att åka ifrån han i sommar smile

Ska jag vara ärlig så tror jag inte du åker ifrån han med en M3a.. Vet inte vad de där kittet du skulle ha innebär men de lär nog bli svårt ändå. En standard C6a gör 0-100 på 4.1 sek och har en toppfart på över 300km/h.
Å om inte accelerationen och toppfart var nog så här den bättre väghållning än M3an. Så jag e rätt add du kommer få se din fars 4 röda bakljus ändå..

Även fast det står en corvette i garaget så måste jag slå dig lite på fingrarna... Jag anser bmw vara ett sportigt märke, vilket det är... och jag vet inte men det känns ju som att deras M-bilar är det sportigaste man kan få av dom? Alltså är M3an en sportbil....

Corvetten har dock bra väghållning, men jag blir inte förvånad om M3an kan matcha den när det gäller kurvåkning.

250 är fartspärren inlagd på, men kompressorn så gör den garanterat 300+, m3an alltså...

Kan dock bli knivigt upp till 100 då corvetten gör 80 på ettan och då har man sånt acc så det nästan bara är att koppla så är man uppe i 100 (ska väl ske på 3,7 sek om jag inte har helt fel?).. Där kan M3an få det tufft men i rullande så är jag rätt säker på vart pokalen hamnar!

Kommentera & Rösta ! ©

VIP Medlem
251 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#47
Då en porsche oftast är bra många prislappar längre bort på hyllan wink hmm
Hade de inte varit så förbannat dyra så hade även de kunnat jämföras med mina två favorit bilar. Då jag egentligen är helt given åt en gt3/gt2.. Men hur många gånger mer kostar inte en sådan då? wink


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
12 april 2011
#48
wallingstam skrev:
_night_stalker_ skrev:
wallingstam skrev:
Delar kontot med min far som är in och snurrar ibland här på garaget och "tyvärr" så är det ju hans C6:a.

Så tanken är att åka ifrån han i sommar smile

Ska jag vara ärlig så tror jag inte du åker ifrån han med en M3a.. Vet inte vad de där kittet du skulle ha innebär men de lär nog bli svårt ändå. En standard C6a gör 0-100 på 4.1 sek och har en toppfart på över 300km/h.
Å om inte accelerationen och toppfart var nog så här den bättre väghållning än M3an. Så jag e rätt add du kommer få se din fars 4 röda bakljus ändå..

Även fast det står en corvette i garaget så måste jag slå dig lite på fingrarna... Jag anser bmw vara ett sportigt märke, vilket det är... och jag vet inte men det känns ju som att deras M-bilar är det sportigaste man kan få av dom? Alltså är M3an en sportbil....

Corvetten har dock bra väghållning, men jag blir inte förvånad om M3an kan matcha den när det gäller kurvåkning.

250 är fartspärren inlagd på, men kompressorn så gör den garanterat 300+, m3an alltså...

Kan dock bli knivigt upp till 100 då corvetten gör 80 på ettan och då har man sånt acc så det nästan bara är att koppla så är man uppe i 100 (ska väl ske på 3,7 sek om jag inte har helt fel?).. Där kan M3an få det tufft men i rullande så är jag rätt säker på vart pokalen hamnar!

Standard C6an e väl 4.1 och sen gör Z06an 3,7 å ZR1 på 3,4 (kan va lite snabbare) om ja inte minns fel. Det återstå att se. Men jag skulle tro att Vetten vinner. Beror ju lite på vad ni ska köra men tror ändå att Vetten e snabbare.
Nja, jag klassar inte nån BMW bil som en sportbil. Sportiga ja, men de är ju ändå i grunden familjebilar dom bygger på så..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

854 Inlägg
12 april 2011
#49
wallingstam skrev:
Kan dock bli knivigt upp till 100 då corvetten gör 80 på ettan och då har man sånt acc så det nästan bara är att koppla så är man uppe i 100 (ska väl ske på 3,7 sek om jag inte har helt fel?).. Där kan M3an få det tufft men i rullande så är jag rätt säker på vart pokalen hamnar!

Måste tyvärr meddela att acceleratonen slutar ögonblickligen då du trycker ner kopplingen.
Trevlig diskussion i övrigt.


11 Inlägg
12 april 2011
#50
Qziny skrev:
Då en porsche oftast är bra många prislappar längre bort på hyllan wink hmm
Hade de inte varit så förbannat dyra så hade även de kunnat jämföras med mina två favorit bilar. Då jag egentligen är helt given åt en gt3/gt2.. Men hur många gånger mer kostar inte en sådan då? wink

Visst kostar dom pengar och framförallt om gt2 o 3 är målet. Har en 997 s själv och mig veterligen så tuffar den ifrån en m3;)
Dessutom inte så dyr


VIP Medlem
251 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#51
fartkamera skrev:
Visst kostar dom pengar och framförallt om gt2 o 3 är målet. Har en 997 s själv och mig veterligen så tuffar den ifrån en m3;)
Dessutom inte så dyr

Tyvärr fortfarande dubbla priset ungefär!  hmm
Sant.. Väldigt skön diskussion smile


474 Inlägg
12 april 2011
#52
Får se om du hakar på sen när jag har ess kittat! smile

Vore kul att testa bana, är ju relativt lika förutsättningar mellan din porsche och en m3a

Kommentera & Rösta ! ©

Bärs!
3 456 Inlägg
12 april 2011
#53
Supra.

Varför? En gång till, Supra.

Garaget.org peakade 2008.

11 Inlägg
12 april 2011
#54
wallingstam skrev:
Får se om du hakar på sen när jag har ess kittat! smile

Vore kul att testa bana, är ju relativt lika förutsättningar mellan din porsche och en m3a

Javisst har dom lika förutsättningar...... Porschen är väl något snabbare rakt fram men på bana har jag ingen erfarenhet


474 Inlägg
12 april 2011
#55
Kör du nå bana med den?

Lurar på att åka på lite bandagar i sommar så då kan vi ju lätt jämföra, fast personen bakom ratten spelar ju iofs avgörande rollen, så du lär ju inte ha en sportmössa smile

Kommentera & Rösta ! ©

854 Inlägg
12 april 2011
#56
Ska man pressa bana så är det mer förare som avgör om bilarna inte skiljer jättemycket.


11 Inlägg
12 april 2011
#57
wallingstam skrev:
Kör du nå bana med den?

Lurar på att åka på lite bandagar i sommar så då kan vi ju lätt jämföra, fast personen bakom ratten spelar ju iofs avgörande rollen, så du lär ju inte ha en sportmössa smile

Inte gjort än men har införskaffat hjälm för att åka i sommar. Däremot är jag återförsäljare för Subaru och har åkt sti på bana en del, men inte samma sak med fyrhjulskrafs....


474 Inlägg
12 april 2011
#58
Kul! Då ses vi nog, är det någon speciell bana du bor nära?

Kommentera & Rösta ! ©

11 Inlägg
12 april 2011
#59
wallingstam skrev:
Kul! Då ses vi nog, är det någon speciell bana du bor nära?

Bor ju i Växjö så Anderstorp är väl närmsta tror jag.......


474 Inlägg
12 april 2011
#60
okejokej! smile

Kommentera & Rösta ! ©


Sök