Nice.... Bromarna såg fina ut. Med sugen på såna skivor... Vad är det för färg ? När ska topp och insug på ?
Vanlig hammarlack, tänkt att renovera dem till sommaren ändå och då blir det ny bättre färg. Ska plana toppen först så får jag se sen, ingen direkt brådska.
Nice.... Bromarna såg fina ut. Med sugen på såna skivor... Vad är det för färg ? När ska topp och insug på ?
Vanlig hammarlack, tänkt att renovera dem till sommaren ändå och då blir det ny bättre färg. Ska plana toppen först så får jag se sen, ingen direkt brådska.
aa.. kommer dom vara mjuka i färgen tog sån färg till mina ok på 9000... fast det ser ju bättre ut än rost färg
vi får åka kolla där jag lämna in mina... dom är ganska billiga på plana några 100 lappar
aa.. kommer dom vara mjuka i färgen tog sån färg till mina ok på 9000... fast det ser ju bättre ut än rost färg
vi får åka kolla där jag lämna in mina... dom är ganska billiga på plana några 100 lappar
Då har det hänt lite till med bilen, jag har monterat dem frästa spindellederna. Fick först tillverka distanser i 5 mm plåt. Har även monterat 9000 oken med skivor och belägg när jag ändå vart i farten, passade på att dra på en snygg färg innan montering. Sjukt snyggt med fingeravtryck och smetet på skivorna
Hade jätteproblem att få på bygeln på högra oket, men efter lite våldsam övertalning slank den dit Sen så när jag nu ändå är i garaget passade jag på att montera krägningshämmaren fram. Tog ett tag innan jag fick den rätt, men när man vet hur man ska göra gick det hur lätt som helst att montera med motorn i.
Allt för nu, härnäst ska det göras samma operation bak. Men först ska jag dra på ett varv färg till på oken fram.
ser bra ut Marco.. gillar svarta och gröna.. passar jävligt bra.. ska bli kul om du känner någon skillnad med nya skivorna och beläggen... blir testning i helgen eller???
ser bra ut Marco.. gillar svarta och gröna.. passar jävligt bra.. ska bli kul om du känner någon skillnad med nya skivorna och beläggen... blir testning i helgen eller???
finns o göra där ser jag.... i sommar
Tack, tyckte det blev skitbra rent ut sagt Ska köra in dem ordentligt först, men mina gamla vart nästan sluta så skillnad hoppas jag det är.
Då är bilen färdig för nu, målat bromsarna bak en sista gång och svetsat bakre krägningshämmaren samt moterat den. Tog bilen på en liten runda och det är mycket bättre att köra nu
gillar verkligen den energi och tid du lägger ner på din bil! Prem är redan lagd! Blir grymt! Och som nybliven saab-ägare så kan man inte mer än att älska dessa bilar:D Nice Work!
gillar verkligen den energi och tid du lägger ner på din bil! Prem är redan lagd! Blir grymt! Och som nybliven saab-ägare så kan man inte mer än att älska dessa bilar:D Nice Work!
Vad kul, tackar Vad blev det för en trevlig bil till slut?