3849
Sök

Problem med M90 lådor på 940 ltt uppställd till 0,6

6 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Hej jag körde ihjäl min förra m90 låda. Det var kanske 3-4 veckor efter lamell byte. det var först 3an så klart som gav upp snabbt efter det kom 4an. Sedan bytte jag till en beggad m90 låda och allt gick kanon i drygt 1månad sedan på kvällen när vi väntade på svenska rallyt blev vi sugna på grus väg och skickade knappt på nått på 2an sedan skulle jag i med 3an och jag kopplade och allt och den gick i sedan rassla det till och den hoppa ur sedan det är 3an tvär slut. Har inte fått i den en enda gång efter det. Vad äre för fel ? tipps på billiga sett att ficksa det så det håller. Mvh Putte

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 februari 2011
du växlar som en kratta helt enkelt .... man ska inte smälla i växlarna
stoppringen är den som brukar gå sönder när man gör karate växlingar med m90.
ska man karate växla får man svetsa stoppringen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 758 Inlägg
25 februari 2011
Låter som att du är lite ivrig att lägga i växeln, just treans synknav är känsligt för detta på M90.
Se till att kopplingen verkligen är i botten innan du flyttar spaken så ska det hålla. Eller så svetsar man stoppringen.
Nån gång under 1997 ändrade man lite i konstruktionen, så de senare lådorna har inte samma problem.

Refined
1 770 Inlägg
25 februari 2011
Bäst är nog att du först, som de andra säger inte borde skicka i växlarna så som du gör. För uppenbarligen håller det inte för din körstil.

Och stoppa i en nyare M90H låda i kärran, lite mer uppiffad och hållbar smile

6 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
läste ni så min första m90 körde jag totalt skiten ur. och min andra jag satte i, lät inget växla alltid med koppling i botten sedan la jag i 3an sen hoppa den ur sedan var den borta. och jag körde inte i närheten som jag körde med den första då vare no mercy. och det är inte sopp skål i lådan och alla andra funkar galant och 3an kändes precis som dom andra innan.. nä jävla booring

Med lem
1 127 Inlägg
26 februari 2011
Zwudda skrev:
Bäst är nog att du först, som de andra säger inte borde skicka i växlarna så som du gör. För uppenbarligen håller det inte för din körstil.

Och stoppa i en nyare M90H låda i kärran, lite mer uppiffad och hållbar smile

Spelar ingen roll om det är en M90 L eller H, enda som skiljer är utväxlingen på några växlar.

M90 L2 och H2 heter de nyare hållbarare lådorna, sitter på bilar efter 96 eller om det är 97 så inte så jättevanliga. Men de håller inte heller fullt ut.

Har en L2 i min som blivit rasad en gång, förstärktes och bytte synkringar i den efter det. Missat växlar många ggr och den håller än. Men inte helt nöjd med den, ska leta tag på en fräschare orasad låda och förstärka. tongue

Sök