Viggen vs T5R

Sagge_AM
21 oktober 2005 ·

Man ska juh inte jämföra Viggen me 850 T5R  utan med S40 T5

S40 T5 vs 9-3 Viggen, Och enligt mig Helt Klart Volvo för båda bil fallen 850 T5R och S40 T5.

S40 T5 Stylad och trimmad hos EVOLVE kan ingen Saab Bil ta!
Och ja läste i SCF Tidningen tror ja d va, aa iaf i OKQ8 att S60 R Evolve
Konkurerar och jämförs med Sport bilar som T.ex. Dodge viper, Corvette osv ..

Och jag hade en liknande tråd men där det va S60 T5 vs 9-3 aero men som ändrades till S60 T5 vs 9-5 aero, men i båda fallen vann S60 T5:an enligt mig och många andra.

Men som sakt i den tråden, Båda bilarna är bra och den här tråden borde stängas.


// Mvh VOLVO ÄGER!! big_smiletongue

Senast redigerat av Sagge_AM (21 oktober 2005)

FugitivE BMW Power
21 oktober 2005 · 2 362 Inlägg

haha värsta makt kampen alltså.. den som säger att volvon vinner är volvoägare som man kan se.. eller dom som säger saaben är saabägare.. själv är jag inget av dom och jag väljer volvo smile
finns vissa fina saabar fast inte lika många fina som volvo har. smile

BMW, bogsering med wire :/
mr_loffe
21 oktober 2005 · 272 Inlägg

Roger skrev:
På firmabilen, V70 bytte vi vänster styrled innan den ens gått 1500mil. Volvosjukan kallas det visst...
Om ingen körde bilen på en vecka rostade klossarna fast på skivorna. Jag fick ofta backa ut bilfan ur garaget med ett hjul släpandes eftersom bromsfan inte släppte.
Förbrukningen var aldrig under litern ens på landsväg.
Provade en gång på skoj att dra allt vad det gick från 0 till 100. Det tog 18,5s (manuellt med tidtagarur).

Gissa vad jag väljer...

(Viggen har ruskigt sköna stolar. I 850 sitter man som på en japansk restaurang.)

18.5sek?? besök verkstaden kanske?? finns ingen V70 som gör så dåliga tider i friskt tillstånd!....

Alla bilar har sina egna fel. Däremot tror jag att reservdelar är billigare till en 850. Viggen är riktigt trevliga maskiner men de kostar lite mer än vad en T5-r gör oxå.. Men det är ju nyare bilar. Men jag hade köpt en 850. Eller förresten.. jag vill inte ha framhjulsdrift så jag behåller nog min 740 tic wink

GripeN awp idiot galen i cosworth o calibra
22 oktober 2005 · 6 Inlägg

är det en 850 t5 r så dra den dig!

frasse4
22 oktober 2005 · 736 Inlägg

Hmm... finns inget som slår ljudet och draget i en saab 4a mellan 4500 till 6500 rpm. Vilket vrål... (bättre vrål än i volvons femma)

Skulle ju lungt valt volvon OM den var bakhjulsdriven... varför överge ett sådant roligt koncept volvo?? Kunde väl varit kvar på busmodellerna i alla fall... sad

Men jag skulle valt saaben

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
JeppeH
22 oktober 2005 · 12 Inlägg

en kompis har en 850 t5r som det är problem med hela tiden. inget funkar ju på skiten.. så han som har kört volvo ett tag funderar på att aldrig mer köra volvo. Vilket han gör rätt i. dom strular bara!

9-3 viggen rules!

Psykfall
22 oktober 2005 · 3 Inlägg

T5r Ärrrr En Tjejbil...

Fredde 855 t5
22 oktober 2005 · 63 Inlägg

Men Volvo 855 T5  ..... inte nån saab kan ju klå denna vackra skapelse,,!! VOLVO ÄGER FETT smile     spöade en chippad Aero ..som ska gå så bra ,tongue själv så kör jag just en T5 //Fredde

VR6-DOHC
23 oktober 2005 · 32 Inlägg

antejasse skrev:
de är ju bara synd då för dig att viggen redan är en samlarbil!
tror inte att en T5R kommer att vara lika eftertracktad!

hade de varit en jämnförelse mellan Viggen och en 850 R så hade jag inte sagt nått om ditt uttalande! wink

MVH andreas

Jag tror du måste göra dina läxor bättre. En riktig 850 T5-R i originalskick är en eftertraktad sammlarbil. Enda anledningen att man köper en T5-R är eftersom det är en sammlarbil. Om du vill ha en snabb 850 köper du en R.

Jag tycker bara att trådskaparen borde ha sagt vad han vill ha bilen till så det inte skulle ha blivit en saab vs volvo-tråd.

antejasse
23 oktober 2005 · 19 Inlägg

VR6-DOHC skrev:

antejasse skrev:
de är ju bara synd då för dig att viggen redan är en samlarbil!
tror inte att en T5R kommer att vara lika eftertracktad!

hade de varit en jämnförelse mellan Viggen och en 850 R så hade jag inte sagt nått om ditt uttalande! wink

MVH andreas

Jag tror du måste göra dina läxor bättre. En riktig 850 T5-R i originalskick är en eftertraktad sammlarbil. Enda anledningen att man köper en T5-R är eftersom det är en sammlarbil. Om du vill ha en snabb 850 köper du en R.

Jag tycker bara att trådskaparen borde ha sagt vad han vill ha bilen till så det inte skulle ha blivit en saab vs volvo-tråd.

Så du menar alltså att en äkta T5-R är mer eftertraktad än en äkta R och Viggen?

ja du kan ju gå in på T.ex blocket och se vilken bil du finner mest träffar på så får man ju ialla fall ett hum hur de ligger till!

Andreas
Skoda Octavia RS1 -04
VR6-DOHC
23 oktober 2005 · 32 Inlägg

Jo, det menar jag, eftersom det totalt endast har tillverkats kring 5500 T5-R. För att sjunka till din nivå: Det finns 50 T5-R av årsmodell 1995 på blocket (vet ej hur många är T5 med T5-R optik).

Enda orsaken att det finns en 850 R är eftersom T5-R såldes som smör. Ursprungliga planeringen var att endast tillverka 2500 T5-R, men det blev 3000 mer.

En 850 T5-R har historiskt värde, en 850 R inte, så enkelt är det.

Sen världen är större än Sverige. Kolla också med resten av världen också.

Förövrigt: Använd hjärnan innan du påstår saker och ting.

Emilo
23 oktober 2005 · 15 Inlägg

i ett viggen repotage sa dom att väghållningen kunde vart bättre, då gällde det bara på bana!
men ändå helt klart en viggen! pga av ljudet och utseende mässigt

JeppeH
24 oktober 2005 · 12 Inlägg

hmm t5r en samlarbil.. stackars dom sitter där med sina t5r och undrar varför ingen bryr! Jo just det för den ser ut som en skokartong!

michael561 Rekondare
24 oktober 2005 · 289 Inlägg

Snacka om att den här tråden har spårat ut...men men,eftersom att alla andra också är helt märkesinsöade så kan man ju säga att T5R:en ser hyfsat bra ut...Vem vill köpa en Viggen och se ut precis som en gammal 900 från början av 90-talet...(jag vet att skillnader finns,men ta en 900 från 95, köp kjolpaket,fälgar och lacka om...vips så har du en viggen...)

Det är åtminstone inte lika många som gör så med en 850, det finns ju tydligen nästan bara ett sätt att styla en 900/9-3 och det är viggen style...

Det är åtminstone min uppfattning...

Senast redigerat av michael561 (24 oktober 2005)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
Darpa
24 oktober 2005 · 5 Inlägg

köp viggen om du vil ha lådras.
Saabs lådor är ju sååååå bra. smile

BMW 320 cab (1994)
BMW M3 Cab (1994)
Volvo 850 (1993)
Sagge_AM
24 oktober 2005 ·

michael561 skrev:
Snacka om att den här tråden har spårat ut...men men,eftersom att alla andra också är helt märkesinsöade så kan man ju säga att T5R:en ser hyfsat bra ut...Vem vill köpa en Viggen och se ut precis som en gammal 900 från början av 90-talet...(jag vet att skillnader finns,men ta en 900 från 95, köp kjolpaket,fälgar och lacka om...vips så har du en viggen...)

Det är åtminstone inte lika många som gör så med en 850, det finns ju tydligen nästan bara ett sätt att styla en 900/9-3 och det är viggen style...

Det är åtminstone min uppfattning...

Håller me 100%


jag tycker att Saab är en tråkig, ful, och klen bil enkalre än det kan ja inte säga det ! Mederator snälla stäng den här tråden ! ...

lindbergern xPuffra
25 oktober 2005 · 196 Inlägg

ja skulle välja t5:an

BMW M3 E30 (1987)
BMW M635 (1984)
Ckosworth Mr
23 november 2005 · 607 Inlägg

frasse4 skrev:
Hmm... finns inget som slår ljudet och draget i en saab 4a mellan 4500 till 6500 rpm. Vilket vrål... (bättre vrål än i volvons femma)

Skulle ju lungt valt volvon OM den var bakhjulsdriven... varför överge ett sådant roligt koncept volvo?? Kunde väl varit kvar på busmodellerna i alla fall... sad

Men jag skulle valt saaben

Du får förklara de där vrålet lite bättre? Har nyligen köpt en Saab 900 2.0T:(, tycker den låter väldigt vekt iaf... Volvos femma låter ju mycket bättre med eller utan turbo alla gånger. Säger väl sig själv att en femma på 2,3-2,5L låter "bättre" än en fyra på två liter.

Fast smaken är som baken som nån vis man en gång sa...

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Maniac__870 TP Performance
23 november 2005 · 113 Inlägg

dom som tycker att saabs fyra låter goare än volvos femma..... dom har nog inte lyssnat så bra..... men man hör bara det man vill höra...

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!
TP Performance.
purple900
23 november 2005 · 2 Inlägg

Pojkar ni kan ju inte jämföra motorljudet i en sugmotor och i en turbo motor de fattar ni väll eller

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang