Hej
Tack för tipset men jag kör i vanliga fall med en termostat som öppnar vid 74grader, samt att fläkten har två steg det första vid ca 80grader och full blås vid 102grader.
Nu är jobbet gjort.
Blev till att riva ner fronten och börja med balken etc.
Låter bilderna tala försig själva.
Det Röda området är kylarens fria yta, det vita är där luften där kunde smita förbi.
Blåa området överst är oljekylen och nertill ic´n.
Hela 16% fri kylarea var det inte undra på att det vart problem.
![http://forumbilder.se/images/8b2011124545Af4af.jpg]()
Tog ner stötfångaren och där jag pekar skall det bli hål.
![http://forumbilder.se/images/e62011124943Ab8b1.jpg]()
Sedan var det balkens tur.
![http://forumbilder.se/images/612011125234Addcd.jpg]()
När jobbet var klart såg det ut så här, lite skumvinkel men ni fattar.
Kommer skära till hålen bättre efter jag provat effekten av detta ingrepp en varmdag.
![http://forumbilder.se/images/99201110616AM5de3.jpg]()
Nu ikväll har jag kört bilen mycket inspirerat i över 1mil, med mer eller mindre fullt laddtryck.
Ute temperaturen ligger på 15grader så det blir lite fel men jag tror att vi har en lösning på temp problemet.
Dämpningsmattan under huven tog eld trots att vi har keramikbehandlat grenröret för att värmekaplsa, Detta är mkt bättre än om man lindar grenröret med bandage.
![http://forumbilder.se/images/7b201110714AM2638.jpg]()
thomas