Hej alla glade dieseldiggare!!!
Denna update är något utöver det vanliga.
Nu har pumpen modifierats till ett monster för denna motor.
Nedan kan ni läsa vad som är gjort samt se ett klipp hur denna provkördes i flödesbänk.
Stort tack till Göran "dieselmeken" Lindgren.
*******************************************************************************
OK, Då var det dags för en update av pumpen, Edition R
Missa INTE filmklippet jag har slitit med för er läsares skull längre ner i topicen.
Följande gjordes i första utförandet.
Byte rotor från 8 till 10 mm
Ändrade rotationsriktningen från Höger till Vänster med hjälp av trådgnistning bl.a ;-)
Då lämnade pumpen ca 230% mer diesel dvs Fixade ca 80 cc bränsle.
![http://forumbilder.se/images/f13201132956Pd8ac.jpg]()
Edition R har fått följande
Modifierade regulatorvikter, det fattades varvtal första vändan, nu ska det räcka
![http://forumbilder.se/images/5d3201134203P92d9.jpg]()
LDA, Lock med specialslipad pinne för att få mer bränsle vid fullt turbotryck samt eliminera rök i stora mängder, det kommer nog ryka lite ändå, men inte lika jävligt som innan
![http://forumbilder.se/images/853201134252P07c4.jpg]()
Regulatorfjäder, ändrad från separat tomgångsfjäder till en integrerad fjäder i regulatorpaketet (VAG 2,4d)
![http://forumbilder.se/images/8c3201134338Pe96d.jpg]()
Modifierad regulatorbrygga för längre slag på LDA = mer bränsle ca 100cc@1500 rpm
Testkörd i bänk och filmad.
![http://forumbilder.se/images/8c3201134533Ped66.jpg]()
Filmlänk här
http://www.youtube.com/watch?v=aXl8x9dOC9kTrevlig Midsommar alla läsare önskar Göran dieselmeken Lindgren
********************************************************************************
Thomas