Jag håller på att bygga en ban/driftingbil av min BMW e30. Vill hålla projektet så rullande som det går. Då jag inte vill att det ska bli ståendes. Enjoy!
Vad säger ni om detta, fett verkar ha kommit ut o några bultar va lite lösa? Jag har tvättat av bultarna för de va helt oljiga. Ska jag ha på lite loctite kanske?
Då har jag varit på Mantorp o kört i fredags. Mycket balla bilar på banan då Drift Allstars var i helgen. Väldigt bra event som jag gärna besöker igen. Hög kvalite på förare o bilar.
Tillbaka till fradagen.
Körde ut första passet. Kände lite på de. Kom ut lite långt i start mål o körde över curbsen.
BOOM
Hjulen står åt lite olika håll sa de åt mig när räddningspersonalen kom. Jag tänkte att nu äre färdig åkt.
Men det visade sig att muttern mellan bärarm och fjäderben hoppat av, vet ej hur.
Åkte till garaget (ca 10min) och hämtade mina e30 bärarmar och slängde på dem, käkade lunch, sen ut på banan igen. Kändes bra. i slutet att körpasset blev jag stoppad då det rök som fan om bilen. Ett litet oljeläckage i oljekylare som pissat ut olja under hela bilen. Och så passande att min kabel till oljetrycksgivarn trasslat in sig i kamaxeldrevet o muppat flera veckor. Dock upptäcktes inte detta förena nu när jag demonterat allt.
Sjukt kull att köra, Kaos på banan med så mycket bilar och så mycket vilja. Alla tappra själar som kämpat för att få ihop bilen och sen sitter i ett amco-recke, eller andra problem.
Fantastiskt KUL !
För min egen del flöt Lördagen på bra, tills relä't till bränslepumparna typ smälte Satte dit ett nytt och körde vidare. inge problem.
På söndagen körde jag lite i börnrutan, sen ett pass på banan ( typ det bästa jag kört )inne på det andra körpasset dog bilen precis vid depo-ingången. Fick igång den igen, puttrade in i depon, uptäckte då att det fortfarande rök ur bakluckan(det jag trodde var däckrök) DET BRANN i säkringshållaren.
Åkte till garaget o hämtade en ny säkringshållare. Allt fungerar igen. Sätter min för att kolla på DATT-finalen. Bra kört av de som tävlade.
När tävlingen är slut och jag sätter mig i bilen, hinner jag 50m på parkeringen o bilen dör igen. Samma säkring. Då hittar jag felet. En av jordkablarna till ena bränslepumpen sitter jättelöst i sin kabelsko. Den har förmodligen glappat och pumpen har hoppat av,på,av,på... fixar detta.
DÅ SPRICKER catchtanken i en svets på toppen av tanken o lägger en fin dimma av e85. FUCK IT tänker jag, nu åker jag hem o har lite bakissöndag med tjejen som är lite sliten efter en 30årsfest!
Här kommer lite biler som jag hittat på div FB-sidor
Så här gör man KAOS
Efter de gick det bättre
Film kommer. håll ut
Jag hittade en till bild
650likes [emoji23] klickraket!
Här reppar jag i Alive tee o keps! (Diggar kommentaren)
Här är Filmen, Enjoy! ----------------------------------------------------- https://vimeo.com/107513307 ______________________________________