2445
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 958 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
1 147 Inlägg
17 september 2011
bara riva ner allt big_smile
bygg en helt ny 940- årmodell 11 smile

675 Inlägg
17 september 2011
Kolla över momentstagen och bryggan, dom håller inte så bra tongue

571 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Ska kika under imorgon, nästa år blir de å lämna in bilen till nån som får montera ett sprut å mappa. Verkar inte kunna gå å fixa nu iaf. första och sista bygget jag gör, från grunden iaf. tusenlapparna försvinner ju hit å dit tongue

1 938 Inlägg
17 september 2011
_Persson_ skrev:
Ska kika under imorgon, nästa år blir de å lämna in bilen till nån som får montera ett sprut å mappa. Verkar inte kunna gå å fixa nu iaf. första och sista bygget jag gör, från grunden iaf. tusenlapparna försvinner ju hit å dit tongue

Grattis, hur mycket har det kostat än så länge?
Bygger en audi s2 från grund och det skenar värre än man tror ekonomiskt tongue

571 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Glesmark skrev:
_Persson_ skrev:

Har inga exakta siffror, men de är mycke å de håller ja för mig själv tongue
Men kan inte göra mig av med bilen, de är ju kasta pengarna i sjön..

1 938 Inlägg
17 september 2011
_Persson_ skrev:
Glesmark skrev:
_Persson_ skrev:

Har inga exakta siffror, men de är mycke å de håller ja för mig själv tongue
Men kan inte göra mig av med bilen, de är ju kasta pengarna i sjön..

Haha ja, fast du kommer lägga mer än du anat på den framöver ändå. big_smile

56 Inlägg
18 september 2011
_Persson_ skrev:
vart ut å åkt lite. kändes bra till en början, men efter ett tag tycker ja de låter konstigt. vibrerar som fan vid högre varv nånstnas. Tycker den känns helmysko när man gasar på, känns som de inte händer nånting som kopplingen skulle slira. men de gör den inte!
tappade också laddtryck på 5an i uppförsbacke, laddtrycksmätaren svaja som fan. sen när ja stod å varva på tomgång fick ja 0,3 i ladd, då va bilen riktigt varm. de ska väl bara gå till 0 ?
blir så trött på bilfan sad tror nånting i bakvagnen är kasst också, vibrerar vid gaspådrag på 1an.

Det är då inge fel att det laddar 0,3 på tomgång iaf tongue men att det vibrerar vid gaspådrag kanske är stödlagret, va samma för mig när mitt var tvärslut! smile

571 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-89e78a6b17635a3de1a57582b763bbbf_large.jpg
Kika under bilen och hittade felet ganska snabbt tongue blir väl å köpa ett förstärkt på en gång, bakaxeldelar har ju ett, är de nå bra?

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-1291f59d23c89b3c0a773be1979b6a48_large.jpg
Återcirkulerande dump monterad också, verkar funka kalas! blir bara ett phjoo!, bra mycke bättre tomgång också! behöver inte ge nå gas vid motorbroms när ja växlar ner, men fortfarande inte helt hundra.

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 september 2011
hehe angående de med bakaxeln de var därför som jag sa att va gör de om kopplingen inte bettar helt hundra tongue 

exakt vad för turbo har du ?

angående återcirkulerande dump, ta å koppa ur tomgångsmotorn å justera upp den på spjället lite istället.

571 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Xuri skrev:
hehe angående de med bakaxeln de var därför som jag sa att va gör de om kopplingen inte bettar helt hundra tongue 

exakt vad för turbo har du ?

angående återcirkulerande dump, ta å koppa ur tomgångsmotorn å justera upp den på spjället lite istället.

Nu har den iaf bettat verkar de som smile förstod väl att de skulle paja till slut.
Exakt vet jag inte, finns inga beteckningar kvar men jag såg en bmw turbo här på garaget som hade exakt likadan. Han hade skrivit holset hx35.

Du menar att spänna vajern så den ger lite gas hela tiden? har provat de å vart inge bättre. men de va iof längesen.

548 Inlägg
18 september 2011
_Persson_ skrev:
irkulerande dump, ta å koppa ur tomgångsmotorn å justera upp den på spjället lite istället.
Nu har den iaf bettat verkar de som smile förstod väl att de skulle paja till slut.
Exakt vet jag inte, finns inga beteckningar kvar men jag såg en bmw turbo här på garaget som hade exakt likadan. Han hade skrivit holset hx35.

Du menar att spänna vajern så den ger lite gas hela tiden? har provat de å vart inge bättre. men de va iof längesen.

Han menar antagligen ställa TPS'en. Den där med en kontakt på innan gasspjället. Den går att vrida lite och är rätt lämpligt att justera om vid trimning (min bil dör när man gasat på och frikopplar) 

Så jag ska nog  ta och göra samma sak!

Men tomgångsmotorn visste jag dock inte att man skulle koppla ur?

Bakaxeldelar stag har hållt för mig än så länge! Men dock så blir det lite mer oljud i bakvagnen utan bussningar, men det kanske du kan leva med?

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:
irkulerande dump, ta å koppa ur tomgångsmotorn å justera upp den på spjället lite istället.

Han menar antagligen ställa TPS'en. Den där med en kontakt på innan gasspjället. Den går att vrida lite och är rätt lämpligt att justera om vid trimning (min bil dör när man gasat på och frikopplar) 

Så jag ska nog  ta och göra samma sak!

Men tomgångsmotorn visste jag dock inte att man skulle koppla ur?

Bakaxeldelar stag har hållt för mig än så länge! Men dock så blir det lite mer oljud i bakvagnen utan bussningar, men det kanske du kan leva med?

Har pillat på den där tpsen och får inte till de nå bättre. min dör inte om man gasar å frikopplar, blev bättre nu.
Den från bakaxel verkar enkel att montera vilket inte ett original är, håller på å göra de nu på min andra 940.
Bilen låter så jävla illa ändå så ja kan leva med lite mer oljud smile men kanske går å klämma dit nå bussningar?

548 Inlägg
18 september 2011
Ah okej, jo jag måste också gasa när man frikopplar, men är lite drygt i stan i uppförsbackar när man står i kö haha.

Så vitt jag minns så blir det svårt att göra några bussningar åt det staget. Är bara en bult med distanser på varje sida som sitter bak i öglan på bakaxeln.

Men som sagt, det håller för mig än i alla fall!  Men jag har inte våldat så jättemycket än. Kanske gjort 20st banzai starter och låst upp den ett par gånger.

571 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Ah okej, jo jag måste också gasa när man frikopplar, men är lite drygt i stan i uppförsbackar när man står i kö haha.

Så vitt jag minns så blir det svårt att göra några bussningar åt det staget. Är bara en bult med distanser på varje sida som sitter bak i öglan på bakaxeln.

Men som sagt, det håller för mig än i alla fall!  Men jag har inte våldat så jättemycket än. Kanske gjort 20st banzai starter och låst upp den ett par gånger.

Ja de är jävligt drygt, men man vänjer sig tongue okej men tror ja kör på ett sånt stag. borde hålla bättre än ett standard tycker man.

Trimmare
129 Inlägg
18 september 2011
Köp riktigt sprut för tusan, allt blir mkt bättre! å sen staget i bakaxelen hur lyckas ni ha sönder de? har kört 1,8sek på 60fot på klistrat med 9tums drag däck å kört hela sommaren utan problem hehe

571 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
_Andersson__ skrev:
Köp riktigt sprut för tusan, allt blir mkt bättre! å sen staget i bakaxelen hur lyckas ni ha sönder de? har kört 1,8sek på 60fot på klistrat med 9tums drag däck å kört hela sommaren utan problem hehe

Sprut blir de första som fixas nästa år efter besiktningen! haha låter helt otroligt, ja har bara gjort nån start då och då hmm

Trimmare
129 Inlägg
18 september 2011
Du kan ju bes med eftermarknads sprut de e inga problem alls....

571 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
_Andersson__ skrev:
Du kan ju bes med eftermarknads sprut de e inga problem alls....

Ok va bra smile men känns lite stressigt å slänga i ett sprut nu innan vintern, ska hitta någon som ska göra de åt mig också. Tror de blir ett ms, billigt å verkar funka bra.

675 Inlägg
18 september 2011
Jag har kört av momenstagen i bakvagnen och momentbryggen blev så skev så den låg imot kardanen med endast uppställt ladd, 3" avgas och öppet filter. Är väl lite hur bilen är skött. För vissa håller det, andra inte.

548 Inlägg
18 september 2011
_Andersson__ skrev:

För lite effekt kallas det, det släpper väl för dig ändå haha. Dock har jag inte lyckats komma under 3.4s i 60fot i år haha.  Börjar nog bli dags för seriösare däck kanske..

Sök